Referenties en online marketing concepten

Senior online marketing specialist

Ik ruilde mijn vaste baan (docent marketing ) in voor een onzeker bestaan als internet ondernemer. Ik begon in 2000 de eerste online parfumerie van Nederland, ontwikkelde in 2011 het multichannel concept EetjeMooi.nl en won de webwinkelvakdagen met Honneponnen.nl, een webwinkel die die het leven van vrouwen leuker maakte.

In 2013 ging ik de samenwerking aan met Jaarbeurs en ontwikkelde ik samen met de collega’s van Jaarbeurs een online b2b leadgeneratieplatform voor beauty professionals.  In oktober 2013 ging dit platform online en werd ik verantwoordelijk voor de online marketingstrategie van Beautyspot.nl.

Het platform verdriedubbelde in 3 jaar tijd haar bezoekersaantallen naar 60.000 bezoekers per maand en werd vanuit een underdogpositie een toonaangevend medium.

Samen werken aan een gezonde leefstijl

Consumenten denken zelf dat ze veel kunnen doen om gezonder en gelukkiger te leven, maar ervaren vaak wel een drempel om hun leefstijl daadwerkelijk aan te passen. Niet iedereen heeft de motivatie, discipline of het doorzettingsvermogen om dit te veranderen, of men weet niet hoe dit op een verantwoorde wijze aangepakt kan worden.

Bedrijven en professionals uit diverse disciplines (voeding, fysieke en mentale gezondheid, wellness, sport, yoga) hebben als gezamenlijk doel om mensen hierbij te adviseren, inspireren, motiveren en begeleiden. Positieve gezondheid brengt persoonsgerichte zorg. Vroegtijdig preventieve zorg draagt bij aan de gezondheid en het welzijn van veel burgers en kan zwaardere vormen van zorg voorkomen.

Online marketing als strategie

Ik wil mijn kennis en ervaring op het gebied van online marketing strategie graag inzetten organisaties, merken en professionals in health, food, beauty en wellness te helpen bij het bepalen of versterken van hun (online) marketing. zodat zij nog meer mensen kunnen helpen bij het aanleren en volhouden van een gezonde leefstijl. Dat is niet alleen mijn passie, maar ook mijn missie.

Door meten, weten en verbeteren heb ik goede resultaten gehaald met het opzetten van  online concepten en campagnes.  Ik ken de (on) mogelijkheden van online marketing en weet wat er wel en niet werkt op internet. Mijn kennis is up-to-date op het gebied van online marketing strategie, contentmarketingsocial media marketing en zoekmachine optimalisatie.  Ik help je graag om jouw bedrijf of merk op de kaart te zetten. Laten we eens kennismaken!

Google analytics (gecertificeerd!) en e-mail marketing.

B2B en B2C websites en webwinkels

Tot 2013 richtte ik mij op het zelfstandig opzetten van nieuwe online B2C en B2B businessconcepten van idee tot realisatie en de verdere ontwikkeling en exploitatie van de volgende websites en webwinkels.

* Webwinkel Alaparfumerie.nl (2000);
* BeautyNieuws.nl (2006);
* SchoonheidsspecialistenNieuws.nl (2007);
* Webwinkel Honneponnen.nl (2011); winnaar van de webwinkeldagen 2011
* Eetjemooi.nl en Beautyfood.org (2011); online dieet + boek
* Founder Beautyspot.nl (in samenwerking met Jaarbeurs) (2013-2016)

Lees hieronder de publicaties over deze activiteiten.

2017:
1 januari 2017: BTP neemt Beautyspot.nl over
1 april 2017: Online marketing als strategie in health, food, beauty en wellness: IngedeMunnik.nl

einde versnippering beursmarkt beauty

2014

E-commerce

Publicaties in
Twinkle, 16 juli 2014

Beautyspot.nl in ecommerce

2013

Online marketingstrategie
Beautyspot.nl, introductie
oktober 2013 (video)

Publicatie in
Kosmetiek, november 2013

inge de munnik beautyspot gaat live

2013

Overname online magazine www.beautynieuws.nl en www.schoonheidsspecialistennieuws.nl door VNU Jaarbeurs

Publicatie in Expovisie en Beautyjournaal

VNU neemt online beauty platformen over
beautynieuws.nl overgenomen door vnu

2011

Ontwikkeling multichannel concept www.eetjemooi.nl, boek en website

Publicatie o.a. in Spits

eet je mooi boek inge de munnik

2011

Verantwoordelijk voor online marketing strategie van webwinkel Honneponnen, winnaar webwinkelvakdagen 2011

Publiciteit in
Dutch Cowgirls, april 2011
Twinkle 18 april 2011

inge de munnik in dutch cowgirls met honneponnen
jaarbeurs in e-commerce

2006 / 2007

Verantwoordelijk voor conceptontwikkeling  en exploitatie www.beautynieuws.nl en www.schoonheidsspecialistennieuws.nl

beautynieuws.nl van inge de munnik
schoonheidsspecialistennieuws van inge de munnik

1999

Publiciteit en reactie op online verkoop cosmetica in Emerce, oktober 2001

alaparfumerie.nl in emerce

“In Nederland is sinds april 1999 alaparfumerie.nl aktief. Door middel van een zelf ontwikkelde database slagen wij er in de consument te voorzien van een persoonlijk advies. De consument kan een geur zoeken die past bij een geur die men reeds gebruikt, een geur die past bij het karakter van iemand of een geur die past bij zijn/haar sterrenbeeld.”

1999

Ontwikkeling database en webwinkel voor alaparfumerie.nl
met persoonlijk geuradvies

Persbericht in
Nieuwsbank 17 april 2000

persbericht nieuwsbank alaparumerie