Verbeter je leefstijl, begin bij jezelf

inge de munnikIk kan genieten van alles wat met voeding te maken heeft, het is natuurlijk niet toevallig dat ik als levensmiddelentechnoloog ben afgestudeerd. Ik houd van gezond koken, wil alles weten over levensmiddelen die ik nog niet ken en probeer graag nieuwe recepten uit. Ik vind het supergezellig om samen te eten met familie of vrienden en te genieten van een lekker glas wijn.

Ik besef als geen ander dat mijn bourgondische levensstijl van invloed is op mijn gezondheid. We weten allemaal wel dat gezond eten belangrijk is, maar toch eten we vaak nog te veel zout, te weinig fruit, te weinig groente en te veel verzadigd vet. Waarom passen we onze leefstijl dan niet aan? Kennelijk is dat niet zo eenvoudig als dat het lijkt.

Professionals kunnen helpen om het gedrag te veranderen

Consumenten denken zelf dat ze veel kunnen doen om gezonder en gelukkiger te leven, maar ervaren vaak wel een drempel om hun leefstijl daadwerkelijk aan te passen. Niet iedereen heeft de motivatie, discipline of het doorzettingsvermogen om het  gedrag te veranderen, of men weet niet hoe dit op een verantwoorde wijze aangepakt kan worden.

Bedrijven en professionals uit diverse disciplines (voeding, fysieke en mentale gezondheid, wellness, sport, yoga) hebben als gezamenlijk doel om mensen hierbij te adviseren, inspireren, motiveren en te begeleiden. Als jij kunt bijdragen aan de positieve gezondheid van de consument en draag je direct bij aan de gezondheid en welzijn van mensen. Dat is mooi.

We worden er allemaal beter van

Maar niet alleen de consument wordt hier gelukkiger van. Het inzetten van preventieve gezondheidszorg is ook belangrijk omdat het zwaardere vormen van zorg kan voorkomen. Ziektes voorkomen is nog altijd goedkoper  dan ziektes behandelen waardoor het mogelijk is om ons zorgstelsel goedkoper te maken. Er valt dus veel winst te behalen door mensen aan te zetten tot een gezondere manier van leven.

Een gezonde leefstijl zou beloond moeten worden

Het is de hoogste tijd dat mensen en organisaties gaan nadenken hoe -het waarderen van- een gezonde leefstijl kan worden ingebouwd in ons zorgstelsel, ons gedrag en onze cultuur.

En wat mij betreft zouden daarom juist de ondernemers die  werken aan positieve gezondheid, mentaal welbevinden en wellness en voeding veel marktgerichter, klantgerichter, wendbaarder, ondernemender en innovatiever mogen worden. Laat zien wat je kunt betekenen voor de mensen zelf en hoe je daardoor bijdraagt aan de gezondheid en het geluk van jouw klanten.

online marketing leefstijlPak je kansen en je voorsprong

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in health, food, beauty of wellness? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Waar sta jij voor en hoe kun jij de consument helpen met het verbeteren van zijn of haar leefstijl?  Hoe kun je daar jouw website en social media daarvoor inzetten? Wat moet je wel of juist niet doen? Het is mijn missie om bedrijven, merken en professionals die de consument helpen bij een gezonde leefstijl te ondersteunen met online marketing.

Zet jezelf en je bedrijf online goed op de kaart en laat zien wat je voor mensen kunt betekenen. Juist nu!  Wie nu niet bouwt aan het bereik en de betrokkenheid van de eigen doelgroep, zal het straks moeilijk hebben om zijn marktpositie te behouden.

Juist nu geldt het oude Darwinistische principe: ‘Het is niet de sterkste die wint, maar diegene die zich het snelste aanpast.’ Stilstaan is geen optie meer, versterk nu je online identiteit en pak je voorsprong. Vul dit formulier in dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.