Over Inge de Munnik

Inge de MunnikJe zou het in de beautybranche misschien niet meteen verwachten, maar ik heb een technische opleiding afgerond als levensmiddelen technoloog (ing.) en me meteen daarna gespecialiseerd in strategische marketing (diploma NIMA C). Na een aantal jaren gewerkt te hebben in de levensmiddelenindustrie ben ik voor mezelf begonnen als zelfstandig marketingconsultant voor diverse foodretailers (Keurslagers, supermarktketens, levensmiddelenspeciaalzaken).

Ik sta graag in de schoenen van de klant en gaf op basis van marktonderzoek de ondernemer advies op welke manier hij/zij meer klanten kon aantrekken of beter kon inspelen op de behoeften van bestaande klanten. In die tijd was ik daarnaast ook docent Marketing aan de HAS Hogeschool (HBO-instelling) in den Bosch en bij SRM marketingopleidingen.

Opzetten van webwinkels en online platforms

In 1999 ben ik me gaan verdiepen in de verkoop van producten via internet en in 2000 gestart met een online parfumerie met online geuradvies. Zo kwam ik in de wereld van beauty terecht. Ik was een van de eerste vrouwelijke beheerders van Startpagina en vanaf die tijd werkte ik fulltime op internet. In de jaren die volgen heb ik diverse nieuwe online concepten gelanceerd en geëxploiteerd op het gebied van beauty, food en health waaronder www.beautynieuws.nl, www.schoonheidsspecialistennieuws.nl en www.eetjemooi.nl. Ik ben er gewoon aan begonnen en door veel schade en schande wijs geworden. Maar hierdoor heb ik wel heel veel ervaring met het resultaatgericht opzetten van websites en webwinkels. Ik weet nu wat er wel en niet werkt op internet. Mijn kennis is up-to-date op het gebied van online marketing strategie, content- en community management, social media marketing, SEO,  Google analytics (gecertificeerd!) en e-mail marketing.

Datadriven en creatief

inge de munnik denkt outside the boxIk ben dol op cijfertjes en Google Analytics. Ik kijk graag naar de achterkant van een website en heb een passie voor het analyseren van interne en externe data om op basis van inzicht nieuwe kansen te ontdekken en goede beslissingen te kunnen nemen. Ik denk altijd in kansen, oplossingen en sta open voor nieuwe technische toepassingen. Ik spreek de taal van webbouwers en programmeurs.

Daarnaast heb ik een creatieve geest en denk ik graag outside the box om concepten te realiseren die onderscheidend en vernieuwend zijn. Concepten die bedrijven in dit digitale tijdperk verder brengen. Ik ben continu op zoek naar nieuwe ideeën, technologieën en uitdagingen.  Ik reis graag naar andere landen om de cultuur en de lokale gebruiken en producten beter te leren kennen. Zo ontdekte ik tijdens mijn reis naar Japan het wellness toilet. Dan vraag ik me af waarom dat er in Nederland nog niet is.

Founder Beautyspot.nl

In 2013 heb ik mijn  website www.schoonheidsspecialistennieuws.nl overgedragen aan Jaarbeurs en ben ik daar in loondienst gegaan. Deze website heb ik samen met Beautyvakbeurs.nl van Jaarbeurs omgezet in de nieuwe website www.beautyspot.nl, een B2B platform en community voor beautyprofessionals. Veel mensen zien mij dan ook als de founder van Beautyspot.nl. In deze functie was ik verantwoordelijk voor de (technische) ontwikkeling, positionering en online marketingstrategie van Beautyspot.nl,

Na de introductie in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde Beautyspot.nl zich van een underdog naar een absolute autoriteit in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 4x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media (=inbound marketing). Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep.  Per 1 januari 2017 heeft Jaarbeurs het platform verkocht aan de leveranciersvereniging Beauty Trade Professionals.

Mijn passie: ondernemers verder helpen op internet

Vanaf april 2017 ga ik me weer volledig richten op mijn echte passie: online marketing strategie. Of het nu om een klein of een groot bedrijf gaat: ik vind het leuk om met ondernemers en managers van bedrijven aan tafel te zitten om te kijken of ik ze online kan helpen.

Wat heb ik te bieden?
– ik help salons, klinieken en praktijken beter presteren in dit digitale tijdperk
– ik zorg voor meer leads en dus meer klanten online
– ik zorg ervoor dat online en offline propositie aansluiten
– en dat doe ik voor professionals (salons en klinieken) en leveranciers in de beauty- en healthbranche

Iets voor jou?
Wil je online groeien maar weet je niet precies hoe? Ben je benieuwd of ik ook voor jou nieuwe klanten kan werven? Mail je naam en de URL van je website naar mij. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wat je nog meer zou moeten weten over mij?

Behalve het adviseren van ondernemers op het gebied van online marketing werk ik ook nog steeds voor mijn eigen bedrijf Marktvizier waar ik de websites www.eetjemooi.nl en diverse Startpagina’s onderhoud en exploiteer. Ik drink mijn koffie zwart. Ik houd van lekker eten met veel groenten (beautyfood) en een heerlijk glaasje rode wijn. En ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen.