Over Inge de Munnik

inge de munnik2000: Internet ondernemer

Ik ruilde mijn vaste baan (docent marketing ) in voor een onzeker bestaan als internet ondernemer. Ik begon in 2000 de eerste online parfumerie van Nederland, met online geuradvies .  In de jaren die volgen heb ik diverse nieuwe online concepten gelanceerd en geëxploiteerd op het gebied van beauty, food en health  In 2011 ontwikkelde ik het multichannel concept EetjeMooi.nl en won de webwinkelvakdagen met Honneponnen.nl, een webwinkel die die het leven van vrouwen leuker maakte.

2013: Websites verkocht aan Jaarbeurs

In 2013 verkocht in mijn websites www.schoonheidsspecialistennieuws.nl (B2B) en www.beautynieuws.nl (B2C) aan Jaarbeurs en werd ik verantwoordelijk  voor de (technische) ontwikkeling, positionering en online marketingstrategie van Beautyspot.nl, een online leadgeneratieplatform voor beautyprofessionals.  Het platform verdriedubbelde haar bezoekersaantallen tussen 2013 en 2016 van 20.000 naar 60.000 per maand  en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media (=inbound marketing). Ook ontwikkelde Beautyspot,nl zich in drie jaar tijd van een underdog naar een absolute autoriteit in de professionele beautybranche.

Online marketing strategie

Het is deze kennis en ervaring die ik als online marketingspecialist en -strateeg (B2B en B2C) graag wil inzetten om organisaties, merken en professionals het helpen bij het bepalen of versterken van hun (online) propositie.  Ik vergroot de online zichtbaarheid van bedrijven, merken en professionals met als resultaat meer traffic naar de website, een hogere merkbekendheid en meer leads.
Ik zorg ervoor dat klanten jou goed vinden.

Datadriven en creatief

Ik heb een creatieve geest en denk ik graag outside the box om concepten te realiseren die onderscheidend en vernieuwend zijn en bijdragen aan de offline propositie.. Concepten die bedrijven in dit digitale tijdperk verder brengen. Ik ben continu op zoek naar nieuwe ideeën, technologieën en uitdagingen.  Ik reis graag naar andere landen om de cultuur en de lokale gebruiken en producten beter te leren kennen. Zo ontdekte ik tijdens mijn reis naar Japan het wellness toilet. Dan vraag ik me af waarom dat er in Nederland nog niet is.

Ik zorg dat klanten jou goed vinden

De veranderingen in de wereld gaan snel. Het is mijn missie om bedrijven, merken en professionals te ondersteunen door online marketing strategisch in te zetten.  Ik vertaal de kansen in de markt naar waardevolle nieuwe proposities of new business waardoor ze snel en efficiënt groeien.   Het begint met relevant en onderscheidend positioneren, want alleen als je het lef hebt om anders of beter te zijn dan anderen zullen mensen over jouw producten of professionele diensten praten.

Waarom Inge de Munnik?

Ik zie vaak mogelijkheden om beter of slimmer in te spelen op de behoeften van de klant en ik weet op welke manier ik online marketing kan inzetten om de juiste doelgroep te bereiken. In plaats van het schrijven van uitgebreide marketingplannen ontwikkel ik een heldere visie op jouw markt en zet op basis daarvan een concrete groeistrategie uit. Tijdens de implementatie hiervan worden de resultaten op basis van data en voortschrijdend inzicht verder geoptimaliseerd en bijgestuurd.

Het resultaat:

  • een heldere online propositie
  • een hogere merkbekendheid
  • meer traffic naar de website
  • meer leads, meer afspraken

Zo pak je een structurele voorsprong op internet. Of het nu om een klein of een groot bedrijf gaat: ik vind het leuk om met ondernemers en managers van bedrijven aan tafel te zitten en ze te helpen bij hun online marketingstrategie en de implementatie daarvan. Een ondernemersmentaliteit, pionieren, innoveren, meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten. Ik luister, denk, praat en discussieer graag mee. Vul de Quickscan in en ik neem zo snel mogelijk contact op.