Online marketing specialist | Strategisch marketeer

Even voorstellen
inge de munnikHi, mijn naam is Inge de Munnik, online marketing specialist en strategisch marketeer. Ik ben al sinds 1999  op internet.

Nadat ik meerdere websites succesvol heb opgebouwd en verkocht, ben ik ondernemers gaan begeleiden die te weinig resultaat halen uit hun website en social media.  Met ruim 20 jaar ervaring met marketing, strategie, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling, ontwikkel ik samen met mijn klanten de een online marketingstrategie (maatwerk)  zodat ze de klanten werven die bij ze passen. .

Daarnaast help ik startups, scale-ups en gevestigde bedrijven om online groeikansen te ontdekken en nieuwe producten of diensten snel en efficiënt op de markt te introduceren. Ik ken de mogelijkheden van online marketing en weet hoe je je website en social media kunt inzetten om jouw marktpositie te versterken.

Ik ben ondernemend en denk in mogelijkheden. Er zijn genoeg kansen in de markt, als je ze maar wil zien en het lef hebt om ze te pakken.

1999: Internet pionier

Mijn vaste baan als docent marketing bij een HBO opleiding ruilde ik in voor een onzeker bestaan als internet ondernemer. Ik begon in 2000 de allereerste online parfumerie van Nederland, met online geuradvies. Zo werd het voor de consument veel gemakkelijker 24 uur per dag online parfum te kopen.  Dat was voor mij het begin van een nieuw avontuur: van offline marketing naar online marketing.

Ontwikkeling en exploitatie online Business concepten

Daarna wilde ik graag ontdekken op welke manieren je marketing in combinatie met internet kunt inzetten voor je business.  Om daar achter te komen ben ik gewoon begonnen met het zelfstandig opzetten van nieuwe online businessconcepten die ik in eigen beheer ontwikkelde en exploiteerde:

online marketing website

Het was een interessante ontdekkingsreis, ik heb alle veranderingen op internet en social media zelf meegemaakt. Ik heb internethypes zien komen en gaan. Ik heb veel geleerd in deze tijd, heb niks ‘van horen zeggen’ en het werd voor mij steeds duidelijk wat wel en wat niet werkt op internet.  In combinatie met mijn kennis en ervaring op het gebied van traditionele offline marketing leerde ik de mogelijkheden van online marketing door en door kennen.

2013: Websites verkocht aan Jaarbeurs

Begin 2013 verkocht ik mijn beauty websites aan Jaarbeurs en werd ik verantwoordelijk voor de (technische) ontwikkeling en online marketingstrategie van Beautyspot.nl, een online B2B leadgeneratieplatform voor beautyprofessionals. In oktober 2013 ging dit platform online. In die tijd was ik als trendwatcher vaak te horen en te zien in diverse media. Ook werd ik regelmatig als spreker gevraagd bij diverse evenementen en bijeenkomsten.

Het online platform Beautyspot.nl verdriedubbelde in 3 jaar tijd haar bezoekersaantallen van 20:000 naar 60.000 bezoekers per maand. Maar liefst 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media (=inbound marketing). Ook ontwikkelde Beautyspot,nl zich in drie jaar tijd van een underdog naar een absolute autoriteit in de professionele beautybranche.

marketing kennis inge de munnikOnline marketing strategie

Online marketing is niet zo moeilijk als je iemand hebt die je door de bomen het online bos weer laat zien. Ieder zijn vak  😉. Ik ken de technische aspecten van websites, zet graag online marketing tools in en ben up-to-date als het om content marketing, social media marketing en zoekmachine optimalisatie gaat.

Ik heb veel ervaring in online marketing en ben trots op de succesvolle resultaten van mijn marketingaanpak in diverse branches, zoals bouw, de maakindustrie, voeding, health, food, beauty en wellness.

Ik help je graag om ook jouw bedrijf of merk online op de kaart te zetten. Laten we eens kennismaken!