Hoe sta jij er voor op internet? Doe jij maar wat of heb je een plan? Ben je er eigenlijk wel mee bezig of ben je liever de hele dag bezig met je vak? Lekker doorwerken …. terwijl de wereld om je heen verandert.

Mijn visie: de wereld verandert snel. Pas jij je op tijd aan?

Er vindt een grote verschuiving plaats van offline activiteiten (lokale marktpositie) naar online activiteiten (online propositie).  Deze verandering heeft zich ongeveer tien jaar geleden ingezet. Toen zijn mensen internet gaan gebruiken om hun problemen op de lossen.  En mede daardoor is de wereld veranderd van vooral aanbod gestuurd (push strategie) naar vraag gestuurd (pull strategie).

Deze veranderingen hebben ook grote gevolgen voor professionals die hun doelgroep willen blijven bereiken. Tot tien jaar terug was een succesvolle campagne voor het werven van nieuwe klanten vooral een kwestie van kwaliteit in combinatie met voldoende marketingbudget.  Professionals bereikten hun doelgroep via traditionele lokale media: de krant in de ochtend, een foldertje in de brievenbus of een advertentie in het lokale weekblad.

Maar consumenten veranderen. Ze besteden steeds meer tijd online. Ze bekijken het nieuws wanneer het gebeurt: online en via social media. En daardoor is het nieuws op papier per definitie oud. En voor €5 koop je een tijdschrift. Niet meer om op de hoogte te zijn van de laatste inzichten en trends, maar om jezelf een heerlijk half uurtje ongestoorde en offline vrije tijd te gunnen. De rol van de traditionele media verandert snel en het bereik en de betekenis die ze voor de lokale consument hebben neemt zienderogen af. Professionals die voornamelijk via traditionele media hun doelgroep trachten te bereiken verliezen zo hun marktpositie. En dat vaak zonder dat ze daar  zelf erg in hebben.

Als je als daarbij ook nog gebruik blijft maken van een traditionele aanbod gestuurde marketingstrategie (=reclame maken voor je producten, push marketing), dan zal de consument voor wie de boodschap op dat moment niet relevant is snel afhaken. Of wegklikken. Want niemand zit te wachten op reclame.

Mijn missie: werk nu aan je online identiteit en pak je voorsprong

Wie nu niet bouwt aan het bereik en de betrokkenheid van de eigen doelgroep, zal het straks moeilijk hebben om zijn marktpositie te behouden.  Juist nu geldt het oude Darwinistische principe: ‘Het is niet de sterkste die wint, maar diegene die zich het snelste aanpast.’ Iedereen met een internetaansluiting en toegang tot online en social media kan in theorie een groot publiek bereiken. De concurrentiestrijd gaat nu niet meer om geld, maar om de aandacht van de consument.

Hoe moet jij als professional  je positioneren op internet? Het is mijn missie om bedrijven, merken en professionals in food, health, beauty en wellness te ondersteunen bij het behalen van een optimale online propositie. Pionieren, innoveren en meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten.  Ik volg de resultaten op de voet: wat zijn de investeringen en wat leveren ze op? Meer bezoekers? Meer nieuwe klanten? Meer autoriteit op internet? Op basis daarvan stel ik de koers bij om zo de online identiteit van jouw bedrijf of merk optimaal te ontwikkelen.

Ik werk fulltime op internet sinds 1999. Ik heb niks ‘van horen zeggen’ maar zoek het tot op de bodem uit.  Ik heb zelf  diverse websites opgezet en geexploiteerd en alle veranderingen meegemaakt. Ik heb trends zien komen en gaan. Ik ben een allrounder en harde werker. Het is mijn missie om met visie, daadkracht en creativiteit professionals te helpen bij het behalen van een optimale online propositie.  En dat is niet alleen mijn visie, maar ook mijn passie. Stilstaan is geen optie meer, versterk nu je online identiteit en pak je voorsprong. Vul dit formulier in dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.