Hoe sta jij er voor met jouw bedrijf, merk of als professional? Waar sta jij voor? Wat beteken jij voor je klant? Waarom kiezen ze voor jou en niet voor je concurrent? Denk je daar eigenlijk nog wel eens over na of ben je liever de hele dag bezig met je vak? Lekker doorwerken …. terwijl de wereld om je heen verandert.

Samenwerken in zorg, welzijn en lifestyle biedt kansen

Consumenten denken zelf dat ze veel kunnen doen door gezonder en gelukkiger te leven, maar ervaren vaak wel een drempel om hun leefstijl daadwerkelijk aan te passen. Niet iedereen heeft de motivatie, discipline of het doorzettingsvermogen om dit te veranderen, of men weet niet hoe dit op een verantwoorde wijze aangepakt kan worden. Bedrijven en professionals uit diverse disciplines (voeding, gezondheid, beauty, wellness, sport, yoga) hebben als gezamenlijk doel om mensen hierbij te adviseren, inspireren, motiveren en begeleiden.

Technologische innovaties, mondige consumenten en de vergrijzing van de markt zullen leiden tot een toename van de vraag naar merken en professionals die consumenten gezonder en gelukkiger kunnen maken. En die vraag wordt versterkt omdat zorgverzekeraars en gemeenten de zorgkosten proberen te drukken.

Er zal meer aandacht komen voor preventie in de zorg(gezonde voeding, preventieve wellness) terwijl tegelijkertijd de innovaties en behandelmethoden in de lifestyle branche (waaronder schoonheid , sport en yoga, mindfulness) in een rap tempo toenemen.

Daarom zouden ondernemers in de zorg, welzijn of lifestyle marktgerichter, klantgerichter, wendbaarder, ondernemender en innovatiever mogen worden. Kies voor een duidelijke positionering in jouw marktgebied. Waar sta jij voor en hoe help jij de consument met het verbeteren van zijn of haar leefstijl?

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de zorg, welzijn of lifestyle? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends of online marketing te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst? Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vraag een strategie sessie aan of vul de quickscan in voor meer informatie.

Mijn visie: de wereld verandert snel. Pas jij je op tijd aan?

Er vindt een grote verschuiving plaats van offline activiteiten naar online activiteiten (online propositie).  Deze verandering heeft zich ongeveer tien jaar geleden ingezet. Toen zijn mensen internet gaan gebruiken om hun problemen op de lossen.  En mede daardoor is de wereld veranderd van vooral aanbod gestuurd (push strategie) naar vraag gestuurd (pullstrategie).

Deze veranderingen hebben ook grote gevolgen voor ondernemers, organisaties en professionals die hun doelgroep willen blijven bereiken. Tot tien jaar terug was een succesvolle campagne voor het werven van nieuwe klanten vooral een kwestie van kwaliteit in combinatie met voldoende marketingbudget.  Bedrijven bereikten hun doelgroep via massamedia als televisie, krant of radio of via traditionele lokale media zoals een foldertje in de brievenbus of een advertentie in het lokale weekblad.

Maar consumenten veranderen. Ze besteden steeds meer tijd online. Ze bekijken het nieuws wanneer het gebeurt: online en via social media. En daardoor is het nieuws op papier per definitie oud. En voor €5 koop je een tijdschrift. Niet meer om op de hoogte te zijn van de laatste inzichten en trends, maar om jezelf een heerlijk half uurtje ongestoorde en offline vrije tijd te gunnen. De rol van de traditionele media verandert snel en het bereik en de betekenis die ze voor de consument hebben neemt zienderogen af. Ondernemers, organisaties en professionals die voornamelijk via traditionele media hun doelgroep trachten te bereiken verliezen zo hun marktpositie. En dat vaak zonder dat ze daar  zelf erg in hebben.

Als je als daarbij ook nog gebruik blijft maken van een traditionele aanbod gestuurde marketingstrategie (=reclame maken voor je producten, push marketing), dan zal de consument voor wie de boodschap op dat moment niet relevant is snel afhaken. Of wegklikken. Want niemand zit te wachten op reclame.

Mijn missie: werk nu aan je online identiteit en pak je voorsprong

Wie nu niet bouwt aan het bereik en de betrokkenheid van de eigen doelgroep, zal het straks moeilijk hebben om zijn marktpositie te behouden.  Juist nu geldt het oude Darwinistische principe: ‘Het is niet de sterkste die wint, maar diegene die zich het snelste aanpast.’ Iedereen met een internetaansluiting en toegang tot online en social media kan in theorie een groot publiek bereiken. De concurrentiestrijd gaat nu niet meer om geld, maar om de aandacht van de consument.

Hoe moet jij je positioneren op internet? Wat moet je wel of juist niet doen? Het is mijn missie om bedrijven, merken en professionals in food, health, beauty en wellness te ondersteunen bij het behalen van een optimale online propositie. Pionieren, innoveren en meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten.  Ik volg de resultaten op de voet: wat zijn de investeringen en wat leveren ze op? Meer bezoekers? Meer nieuwe klanten? Meer autoriteit op internet? Op basis daarvan stel ik de koers bij om zo de online identiteit van jouw bedrijf of merk optimaal te ontwikkelen.

Ik werk fulltime op internet sinds 1999. Ik heb niks ‘van horen zeggen’ maar zoek het tot op de bodem uit.  Ik heb zelf  diverse online concepten ontwikkeld en  geexploiteerd en alle veranderingen meegemaakt. Ik heb online marketing trends zien komen en gaan. Ik ben een allrounder, denk outside the box en werk hard.  Het is mijn missie om met visie, daadkracht en creativiteit ondernemers, organisaties en professionals te helpen bij het behalen van een optimale online propositie.

En dat is niet alleen mijn visie, maar ook mijn passie. Stilstaan is geen optie meer, versterk nu je online identiteit en pak je voorsprong. Vul dit formulier in dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.