content marketing strategie

Content marketing

Het inzetten van content marketing heeft als doel om jouw doelgroep te laten weten hoe jij kunt helpen bij het oplossen van hun problemen.  De kunst van content marketing is dat je bereid bent om je (vak) kennis te delen over een bepaald onderwerp. Je geeft jouw doelgroep informatie waar ze online naar op zoek zijn.  Informatie waar ze echt blij mee zijn en die ze verder helpt en waardoor jij gezien wordt als de expert op dat specifieke vakgebied.  Daardoor zal de betrokkenheid van (potentiele) klanten bij jouw bedrijf, product of dienst als vanzelf groter worden en zal ook de merkbekendheid toenemen.

Content marketing is een slimme manier om klanten te krijgen die bij je passen en die bij je blijven.:

  • Je vergroot je zichtbaarheid in Google en Social Media
  • Je versterkt je reputatie of merkbekendheid
  • Je trekt klanten aan die bij je passen
  • Je hebt vaker interactie met je klanten

Welke content en via welke kanalen?

Welke specifieke kennis, producten of diensten heb jij die anderen in jouw markt of vakgebied niet hebben? Van welk vakgebied of onderwerp weet jij echt alles? Voor welke doelgroep is die kennis bedoeld?

Je kunt niet overal goed in zijn, het is belangrijk dat je hierin de juiste keuzes maakt.  Contentstrategie is het bepalen van de content (onderwerpen, thema’s) die jij nodig hebt op jouw website om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.  Vervolgens kun je de content in verschillende vormen gaan aanbieden: tekst, video, afbeeldingen.

Het is belangrijk om te beseffen dat content marketing nadrukkelijk iets anders dan producten of diensten te verkopen. Als je kiest voor content marketing dan zul je moeten stoppen met het ‘aansmeren’ van producten.  Je hebt er een totaal andere ‘mindset’ voor nodig. Het is niet voor iedereen geschikt, het moet wel bij je persoonlijkheid en je bedrijfsaanpak passen.

Je kunt de content plaatsen op de je eigen kanalen, meestal zijn dat je eigen website of eigen social media kanalen. Via social media marketing kun je de content verder verspreiden.  Dit zorgt ervoor dat het bereik van je content toe zal nemen en je stimuleert hiermee de dialoog met (potentiele) klanten.

Wil jij beginnen met content marketing?

content marketingContent marketing lijkt gemakkelijk, maar dat is het niet.  Mensen zijn actief op zoek naar goede informatie over een bepaald onderwerp, maar de lezer bepaalt uiteindelijk of de kwaliteit goed is en hoe relevant het voor hem of haar is.

Kwaliteit vereist niet alleen een professionele aanpak maar ook kennis van de branche. Welke content is relevant voor jouw doelgroep? Wie concurreert er met je om aandacht van de (potentiele) klant en hoe optimaliseer je jouw content voor optimale vindbaarheid?

Ik ga samen met jou op zoek naar content waarmee jij jouw sterke punten en het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf kunt laten zien. We gaan op zoek naar zoekwoorden die jouw positie op de markt versterken. Het wordt altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft zijn eigen marktgebied en eigen concurrentie.

Wil je weten hoe er meer bezoekers naar je website kunt trekken naar jouw website met behulp van content marketing waardoor je nieuwe klanten kunt werven? Vul dan de gratis quickscan in. Ik neem contact met je op en laat je snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn.