Vestigingsplaatsonderzoek

Wanneer je een praktijk wil starten, overnemen of uitbreiden wil je graag weten of de locatie die je voor ogen hebt voldoende omzetmogelijkheden heeft. Maar ook voor jouw bestaande locatie kan het zinvol zijn om extra aandacht te besteden aan de kansen of risico’s waar jij in jouw marktgebied te maken hebt. Een vestigingsplaatsonderzoek kan je hierbij helpen.

Een vestigingsplaatsonderzoek is in feite een marktonderzoek waarin gekeken wordt naar de sterke en zwakke punten van je locatie, de concurrentie en de omzetmogelijkheden die je normaal gesproken zou mogen verwachten. Hierbij baseer ik mij op objectieve informatie, zoals demografische gegevens en gemiddelde bestedingen. Dit is niet simpel een invulformulier, maar een combinatie van ervaring, marktanalyse en conceptkennis.

Met behulp van een onafhankelijke toetsing van de locatie kun je een gefundeerde inschatting van het omzetniveau laten maken. De ondernemer zelf dient daarbij een zuiver beeld te hebben van het investeringsniveau en de toekomstige exploitatiemogelijkheden. Als blijkt dat door een combinatie van factoren het omzet niveau te laag uitkomt, dienen de plannen te worden bijgesteld of afgewezen. Zo simpel en objectief moet het zijn, want dat verhoogt de kans tot succes aanzienlijk!

Globale inschatting van de mogelijkheden op een nieuwe locatie

vestigingsplaatsonderzoekAls je snel wil weten of een locatie geschikt is dan kan ik dat zelfs voor je doen vanuit mijn marketing adviesbureau in den Bosch, en dan maak ik gebruik van de gegevens die ik over je locatie en je concurrentie in Google kan vinden. De kosten hiervan bedragen 299 Euro exclusief BTW.

Het is dan wel belangrijk dat je zelf ter plaatse checkt of alle concurrenten nog bestaan of dat er nieuwe concurrenten zijn bijgekomen. Indien ik deze activiteiten zelf voor je moet uitvoeren zal ik naar je locatie moeten komen en dan komen er reiskosten en extra uren bij.

Vestigingsplaatsonderzoek nodig?

Vul dan dit formulier in of mail info@ingedemunnik.nl. Geef aan welke locatie je op het oog hebt en aan welke bedrijfsactiviteiten je denkt. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.