De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. In het belang van de veiligheid voor de consument wordt op deze manier het kaf van het koren gescheiden.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Pak je kansen
Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de zorg of wellness.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

schoonheidsspecialisten van het jaar 2018

De winnaars van de BeautyAwards 2018 zijn bekend

De schoonheidsspecialisten van het jaar 2018 zijn bekend. Dit…
helicopterview schoonheidsbranche

Helicopterview over de schoonheidsbranche

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van Cidesco heb ik mijn…
Witte lijst energy based devices

Witte lijst Anbos voor Energy Based Devices screent alléén CE-markering

/
ANBOS heeft het initiatief genomen om criteria uit te werken…
schoonheidsbranche opnieuw uitvinden

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

/
De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele…
beauty on demand uber

Beauty-app brengt beautyprofessional met Uber snel op locatie

/
Als vrouwen hun haar willen laten verzorgen, dan gaan ze meestal…
cosmetische ingrepen cijfers Bey
,

Cosmetische ingrepen geen taboe meer onder hoogopgeleide vrouwen

/
Het aantal cosmetische ingrepen groeit jaarlijks en vandaag…
IPL en laserbehandelingen schoonheidsspecialist
,

Schoonheidsspecialisten verliezen strijd om IPL- en laserbehandelingen

/
In maart 2016 maakte minister Schippers bekend dat ze van IPL…
trends en ontwikkelingen cosmeticabranche 2018

Trends en ontwikkelingen in de cosmeticabranche 2018

/
Wat staat er te gebeuren in de cosmeticabranche in 2018?  Welke…
HBO-opleiding schoonheidsspecialiste

Vertraging accreditatie HBO opleiding brengt ANBOS in de problemen

/
ANBOS heeft enkele jaren geleden aangekondigd te starten met…
Disruptie in de huidzorg
,

Disruptie in de huidzorg

/
Een schoonheidsspecialiste… houdt zich bezig met de schoonheidsverzorging…
echte beautyprofessional

Ben je een échte beautyprofessional? Over het kaf en het koren.

/
Beautyprofessionals, wie zijn dat eigenlijk en waar staan ze…
verwachtingen schoonheidsbranche
jantine van t klooster voorzitter anbos

Eindelijk witte rook bij ANBOS! Jantine van ’t Klooster gaat aan de slag.

/
Als online marketing strateeg houd ik natuurlijk alle trends…
schoonheidsspecialist toekomst

Bestaat dé schoonheidsspecialist over 10 jaar nog?

/
De professionele schoonheidsbranche verandert snel en welke invloed…
toekomstvisie salon kliniek praktijk
salonmerken toekomst

De toekomst van een exclusieve salonmerk wordt bepaald door de fabrikant

/
Vanaf ongeveer 2012 heeft de cosmeticamarkt al te maken met een…
goed werkende website schoonheidssalon
,

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goed werkende website

/
Telefoonboek.nl onderzocht het aantal werkende websites van beautyprofessionals…
vacature voorzitter Anbos

Vacature: voorzitter van brancheorganisatie Anbos

/
Anbos, de branche-organisatie voor Schoonheidsverzorging, behartigt…
health en beauty webshop
Kandidaat voorzitter Anbos

Leden dragen nieuwe kandidaat voor als voorzitter van Anbos.

/
Wie wordt de nieuwe voorzitter van Anbos? Kernleden hebben een…
Cosmetica innovaties 2016

De beste cosmetica innovaties van 2016

/
Op 9 maart werden de Beauty Astirs,  de 'Oscars' van de beste…
zzp kieskompas

Kieskompas voor ZZP-er in uiterlijke verzorging

/
Het ZZP landschap zal na 15 maart veranderen en de ZZP’er in…
Inge de Munnik online marketing strategie
,

Online marketing voor de schoonheidssalon

De meeste mensen kennen mij als founder van Beautyspot.nl. Dit…
,

Dé momenten dat vrouwen er goed uit willen zien

/
Wat zijn wereldwijd dé momenten dat vrouwen er goed willen zien…
hoe de schoonheidsspecialist het kan winnen van de drogist

Hoe de schoonheidssalon het kan winnen van de drogist.

/
Alhoewel volgens het CBS het aantal vestigingen van bedrijven…
reclame salon
,

Waarom reclame maken niet meer werkt voor de schoonheidssalon

Wil je reclame maken voor jouw salon, kliniek of praktijk en…
zeemeeuw drone

Zeemeeuw drone poept zonnebrandcrème op onbeschermde kinderen

Een Duits reclamebureau creëerde een onlangs een campagne "Care…
virtual reality schoonheidsbehandeling
,

Virtual reality geeft schoonheidsbehandeling een extra dimensie

Vitual reality is een omgeving die je via een speciale VR bril…
uv werende kleding