De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hierbij gaat het niet alleen om schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. In het belang van de veiligheid voor de consument komt er nieuwe wetgeving voor cosmetische ingrepen , een kwaliteitsregister voor beauty professionals en het toezicht zal worden verscherpt. Het schoonheidsideaal verandert, duurzaamheid wordt de norm en dit heeft gevolgen voor de hele cosmeticabranche.

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor bedrijven, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen?  Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jou kiezen?

Om succesvol op internet te kunnen opereren moet je een duidelijke visie op de markt hebben waar jij actief bent, weten waar jij met je bedrijf voor staat en de doelen die je met online marketing wil bereiken.  Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

Wil je graag weten hoe je lokaal meer klanten kunt werven? Wij ontwikkelden speciaal voor professionals met een eigen praktijk een marketing aanpak op maat. Ik help je graag met het veroveren van een positie op deze overvolle markt. Waar kan ik jou bij helpen?  Vul de QuickScan in.

gezonde leefstijl en corona

Steun de campagne ‘Gezonde leefstijl en COVID-19’

Mensen die roken of kampen met overgewicht hebben een grotere…
uv werende kleding

Kaalhoofdigheid en aanvullende verzekering 2021

Binnen de top 5 zorgverzekeraars zijn de vergoedingen in de aanvullende…
microbioom huid

L’Oréal investeert in kennis over microbioom van de huid

L'Oréal en Micreos hebben vandaag bekendgemaakt een licentieovereenkomst…
IPL laser wet big

IPL- en laserbehandelingen toch niet onder wet BIG

Minister van Ark, (Medische Zorg & Sport) concludeert vandaag…
online personalisatie

ICI PARIS XL zet online gepersonaliseerde marketing in

ICI PARIS XL is een parfumerie met in totaal 268 filialen, verspreid…
kwaliteitsregister schoonheidsspecialisten skin register

Kwaliteitsregister voor schoonheidsspecialisten gelanceerd

Vanaf 1 oktober 2020 is het kwaliteitsregister voor schoonheidsspecialisten,…

Webinar: “De 8 algemene principes van online marketing in beauty”

De Belgische Beautyfederatie heeft mij gevraagd om een webinar…
persoonlijk advies online shoppen

ICI PARIS XL geeft persoonlijk advies bij online shoppen

Persoonlijk advies bij online shoppen ICI PARIS XL heeft een…
cosmeticamerk guinot

Cosmeticamerk Guinot naar Care Cosmetics

Cosmeticamerk Guinot naar Care Cosmetics Het salonmerk GUINOT…
schoonheidsspecialisten open

Schoonheidsspecialisten mogen vanaf 11 mei weer open

Schoonheidsspecialisten weer open vanaf 11 mei 2020 De overheid…
mondkapjes

FNV Mooi: Stel mondkapjes verplicht voor contactberoepen

Contactberoepen willen goede beschermingsmaatregelen Werknemers…
webinar professionele schoonheidsbranche

Gratis online webinar voor beauty professionals: Reset yourself

Hoe kun je in uitdagende tijden weer opstaan en gebruik maken…
consumentencampagne schoonheidsspecialisten

Branchevereniging Anbos start consumentencampagne voor schoonheidsspecialisten

Consumentencampagne schoonheidsspecialisten Gisteren, 20 april…
voorwaarden togs schoonheidssalon

Voorwaarden TOGS regeling schoonheidssalon

Voorwaarden TOGS regeling schoonheidssalon Lijdt jouw schoonheidssalon…
cosmetica merk roc

Care Cosmetics neemt cosmeticamerk RoC over

Apothekersmerk RoC gaat naar Care Cosmetics Care Cosmetics voegt…

Meerderheid schoonheidsspecialisten komt niet in aanmerking voor noodmaatregelen kabinet

Meerderheid schoonheidsspecialisten geen aanspraak op noodmaatregelen Ondernemers…
praktijk aan huis

Ondernemers met een praktijk aan huis uitgesloten van Noodloket

De gezondheids maatregelen van het kabinet hebben enorme consquenties…
Aantal Coronavirus meldingen

Coronavirus en de gevolgen voor de schoonheidsbranche

Schoonheidssalons voelen gevolgen van het virus Donderdag 12…
kappers corona

Kappersbranche zwaar getroffen door coronavirus

Coronavirus treft ook kappers Het coronavirus heeft ook op de…
cosmetica technologie

Technologie en cosmetica: ontwikkelingen die er nu echt aankomen

Technologie en cosmetica De consument is veeleisender geworden…
kwaliteitsregister schoonheidsspecialisten

Kwaliteitsregister schoonheidsspecialisten

Kwaliteitsregister Schoonheidsspecialisten Iedereen in Nederland…
voorbereiden op ouder worden

Voorbereiden om vitaal ouder te worden? Hoe doen we dat?

Voorbereiden om vitaal ouder te worden? Radar vroeg mensen uit…
radar cosmetische behandelingen

Radar over cosmetische behandelingen en apparatuur

Cosmetische behandelingen en apparatuur bij Radar Op 6 januari…
wetgeving cosmetische zorg

Kwaliteitskader Cosmetische Zorg

Wetgeving cosmetische zorg verder aangescherpt Als iemand een…
instagram cosmetische ingrepen

Instagram beperkt berichten over cosmetische ingrepen

Instagram kritisch over cosmetische ingrepen en dieetproducten Instagram…
online verkoop cosmetica zalando

Online cosmetica groeit, Zalando ziet kansen

Zalando ziet kansen in online verkoop van cosmetica De online…
beauty concept mooy

Nieuw beautyconcept Mooy in Antwerpen

Beauty concept Mooy In Antwerpen vind je het nieuwe beauty concept…
tieners en cosmetica

Waarom tieners cosmetica gebruiken

Waarom tieners cosmetica gebruiken Hoe voelen jongeren zich…
cosmetisch arts knmg

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel Vanaf 1 juli 2019 is de…
wet cosmetische ingrepen

Wetgeving cosmetische ingrepen wordt aangepast

Steeds meer mensen laten cosmetische ingrepen verrichten. Omdat…
koopmotief cosmetica

Waarom koopt de consument cosmetica?

Breed marktonderzoek onder Nederlanders van 16-75 jaar geeft…
promotie schoonheidssalon huidprofessional

De schoonheidsspecialist kan meer dan de consument denkt

De Huidprofessional Er is een grote diversiteit aan beauty professionals…
cosmetica merk schoonheidssalon overname

Overname cosmeticamerken uit professionele schoonheidsbranche

Cosmeticamerken in professionele schoonheidsbranche worden overgenomen Cosmetica…
cosmetica verkopen influencer

Cosmetica verkopen anno nu

Cosmetica verkopen anno nu De manier waarop er vroeger cosmetica…
duurzaam ondernemen schoonheidssalon

Eerste échte duurzame schoonheidssalon staat in Bergen op Zoom

Echt duurzaam ondernemen met je schoonheidssalon Loes Frijters-Tempelaars,…
distributiekanalen cosmetica

Online verkoop cosmetica wint snel terrein

Cosmetica distributiekanalen 2016 Cosmetica en geuren komen…
make-up-augmented-reality

Niet meer naar de salon voor een make-up advies?

Augmented reality toegepast op make-up Aumentend reality is…
cosmetica merk schoonheidssalon

Hoe kies je een cosmeticamerk voor jouw schoonheidssalon?

Cosmeticamerk kiezen voor jouw schoonheidssalon Met welke cosmeticamerken…
schoonheidsspecialisten van het jaar 2018

De winnaars van de BeautyAwards 2018 zijn bekend

Winnaars schoonheidsspecialisten van het jaar 2018 De schoonheidsspecialisten…
helicopterview schoonheidsbranche

Mijn visie op de toekomst van de schoonheidssalon – IngedeMunnik.nl

Visie op de toekomst van de schoonheidssalon Tijdens de Algemene…
doelgroep vrouwen bereiken perfecte plaatje

Doelgroep vrouwen bereiken? Het perfect plaatje is niet geloofwaardig

/
Doelgroep vrouwen bereiken Wil je de doelgroep vrouwen écht…
Witte lijst energy based devices

Witte lijst Anbos voor Energy Based Devices screent alléén CE-markering

/
Witte lijst Anbos ANBOS heeft het initiatief genomen om criteria…
schoonheidsbranche opnieuw uitvinden

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

/
De schoonheidsbranche moet zichzelf opnieuw uitvinden De komende…
beauty on demand uber

Beauty-app brengt beautyprofessional met Uber snel op locatie

/
Beauty on demand Als vrouwen hun haar willen laten verzorgen,…
service aan klant optimaliseren

Chanel gaat digitale technologie inzetten om service aan klant te optimaliseren

/
Digitale technologie inzetten om service te verbeteren Het luxe…
Cijfers cosmetische behandelingen Nederland

Cosmetische ingrepen in Nederland

Cijfers cosmetische ingrepen Het ministerie van Volksgezondheid,…
cosmetische ingrepen cijfers Bey

Cosmetische ingrepen geen taboe meer onder hoogopgeleide vrouwen

/
Het aantal cosmetische ingrepen groeit jaarlijks en vandaag…
IPL en laserbehandelingen schoonheidsspecialist

Schoonheidsspecialisten verliezen strijd om IPL- en laserbehandelingen

/
Wetsvoorstel:  IPL- en Laserbehandelingen voorbehouden behandeling In…
HBO-opleiding schoonheidsspecialiste

Vertraging accreditatie HBO opleiding brengt ANBOS in de problemen

/
ANBOS heeft enkele jaren geleden aangekondigd te starten met…
Disruptie in de huidzorg

Disruptie in de huidzorg

/
Disruptie in de huidzorg Een schoonheidsspecialiste… houdt…
echte beautyprofessional

Ben je een échte beauty professional? Over het kaf en het koren.

/
Beauty professionals: wie zijn het en waar staan ze voor? Gezien…
verwachtingen schoonheidsbranche

Welke verwachtingen hebben schoonheidsspecialisten zelf van hun toekomst

/
Hoe denkt de schoonheidsspecialist over de toekomst van de schoonheidsbranche Ik…
jantine van t klooster voorzitter anbos

Eindelijk witte rook bij ANBOS! Jantine van ’t Klooster gaat aan de slag.

/
Als online marketing strateeg houd ik natuurlijk alle trends…
schoonheidsspecialist toekomst

Bestaat dé schoonheidsspecialist over 10 jaar nog?

/
De toekomst van de schoonheidsspecialiste is onzeker De professionele…
toekomstvisie salon kliniek praktijk

Heb jij een toekomstvisie of ben je te druk bezig met je vak?

/
Als ondernemer ben je waarschijnlijk ook vandaag weer heel druk…
salonmerken toekomst

De toekomst van een exclusieve salonmerk wordt bepaald door de fabrikant

/
Vanaf ongeveer 2012 heeft de cosmeticamarkt al te maken met een…
goed werkende website schoonheidssalon

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goed werkende website

/
Telefoonboek.nl onderzocht het aantal werkende websites van beautyprofessionals…
health en beauty webshop

Online bestedingen in health en beauty stijgen. Dus een webshop beginnen?

/
De totale bestedingen aan health en beauty (online + offline)…
Kandidaat voorzitter Anbos

Leden dragen nieuwe kandidaat voor als voorzitter van Anbos.

/
Wie wordt de nieuwe voorzitter van Anbos? Kernleden hebben een…
inge de munnik

Online marketing voor de schoonheidssalon

De meeste mensen kennen mij als founder van Beautyspot.nl. Dit…

Dé momenten dat vrouwen er goed uit willen zien

/
Wat zijn momenten dat vrouwen er goed uit willen zien? Wat zijn…
hoe de schoonheidsspecialist het kan winnen van de drogist

Hoe de schoonheidssalon het kan winnen van de drogist.

/
Alhoewel volgens het CBS het aantal vestigingen van bedrijven…
reclame salon

Waarom reclame maken niet meer werkt voor de schoonheidssalon

Wil je reclame maken voor jouw salon of praktijk en ben je op…
cosmetische ingrepen

Aantal cosmetische ingrepen groeit

Op zaterdag 19 november 2016 vond het 3de Brussels Dermato-Esthetic…
zeemeeuw drone

Zeemeeuw drone poept zonnebrandcrème op onbeschermde kinderen

Een Duits reclamebureau creëerde een onlangs een campagne "Care…
virtual reality schoonheidsbehandeling

Virtual reality geeft schoonheidsbehandeling een extra dimensie

Virtual reality in beauty en wellness Vitual reality is een…
uv werende kleding