Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche 2023
De schoonheidsbranche is volop in beweging. Nog niet zo heel lang geleden was de cosmetica industrie de belangrijkste speler in de schoonheidsbranche. Inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Het schoonheidsideaal verandert, duurzaamheid en inclusiviteit worden de norm,
De afgelopen jaren hebben een aantal onafhankelijke (nieuwe) beautymerken hun marktaandeel snel weten te vergroten door gebruik te maken van sociale media, influencer marketing en een vernieuwende, vaak holistische visie, op schoonheid. De cosmetica industrie gaat nu de strijd aan met de inzet van gepersonaliseerde marketing strategieën. Met behulp van data-analyse en digitale technologie kunnen cosmetica producten, beauty behandelingen en communicatie optimaal worden afgestemd op de individuele gebruiker.
Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor bedrijven, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jouw merk of jouw bedrijf kiezen?
Om succesvol op internet te kunnen opereren moet je een duidelijke visie op de markt hebben waar jij actief bent, weten waar jij met je bedrijf voor staat en de doelen die je met online marketing wil bereiken. Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie en zorg dat je online zichtbaar bent. Ik help je graag met het veroveren van een stevige marktpositie op deze overvolle markt. Waar kan ik jou bij helpen? Vul de QuickScan in.