Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche
De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hierbij gaat het niet alleen om schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. In het belang van de veiligheid voor de consument wordt op deze manier het kaf van het koren gescheiden.
Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor bedrijven, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jou kiezen? Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende propositie en zorg dat je online zichtbaar bent.
Ik ben gespecialiseerd in online marketing (content, seo, social media) en concept ontwikkeling en voor bedrijven in leefstijl, food, cosmetische behandelingen en wellness. Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Waar kan ik jou bij helpen? Vul de QuickScan in.

Kwaliteitskader Cosmetische Zorg


Instagram beperkt berichten over cosmetische ingrepen en dieetproducten

Online cosmetica groeit, Zalando ziet kansen

Nieuw beautyconcept Mooy in Antwerpen

Waarom tieners cosmetica gebruiken

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel

Wetgeving cosmetische ingrepen wordt aangepast

Waarom koopt de consument cosmetica?

De schoonheidsspecialist kan meer dan de consument denkt

Care Cosmetics neemt cosmeticamerk Pascaud over

Zo verkoopt Kylie Jenner cosmetica

Eerste échte duurzame schoonheidssalon staat in Bergen op Zoom

Online verkoop cosmetica wint snel terrein

Niet meer naar de salon voor een make-up advies?

Hoe kies je een cosmeticamerk voor jouw schoonheidssalon?

De winnaars van de BeautyAwards 2018 zijn bekend

Mijn visie op de toekomst van de schoonheidssalon - IngedeMunnik.nl

Witte lijst Anbos voor Energy Based Devices screent alléén CE-markering

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

Beauty-app brengt beautyprofessional met Uber snel op locatie

Cosmetische ingrepen geen taboe meer onder hoogopgeleide vrouwen

Schoonheidsspecialisten verliezen strijd om IPL- en laserbehandelingen

Vertraging accreditatie HBO opleiding brengt ANBOS in de problemen

Disruptie in de huidzorg

Ben je een échte beautyprofessional? Over het kaf en het koren.

Welke verwachtingen hebben schoonheidsspecialisten zelf van hun toekomst

Eindelijk witte rook bij ANBOS! Jantine van ’t Klooster gaat aan de slag.

Bestaat dé schoonheidsspecialist over 10 jaar nog?

Heb jij een toekomstvisie of ben je te druk bezig met je vak?

De toekomst van een exclusieve salonmerk wordt bepaald door de fabrikant

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goed werkende website

Vacature: voorzitter van brancheorganisatie Anbos

Online bestedingen in health en beauty stijgen. Dus een webshop beginnen?

Leden dragen nieuwe kandidaat voor als voorzitter van Anbos.

De beste cosmetica innovaties van 2016

Kieskompas voor ZZP-er in uiterlijke verzorging

Online marketing voor de schoonheidssalon

Dé momenten dat vrouwen er goed uit willen zien

Hoe de schoonheidssalon het kan winnen van de drogist.

Waarom reclame maken niet meer werkt voor de schoonheidssalon

Zeemeeuw drone poept zonnebrandcrème op onbeschermde kinderen

Virtual reality geeft schoonheidsbehandeling een extra dimensie
