Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche 2023
De schoonheidsbranche is volop in beweging. Nog niet zo heel lang geleden was de cosmetica industrie de belangrijkste speler in de schoonheidsbranche. Inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Het schoonheidsideaal verandert, duurzaamheid en inclusiviteit worden de norm,
De afgelopen jaren hebben een aantal onafhankelijke (nieuwe) beautymerken hun marktaandeel snel weten te vergroten door gebruik te maken van sociale media, influencer marketing en een vernieuwende, vaak holistische visie, op schoonheid. De cosmetica industrie gaat nu de strijd aan met de inzet van gepersonaliseerde marketing strategieën. Met behulp van data-analyse en digitale technologie kunnen cosmetica producten, beauty behandelingen en communicatie optimaal worden afgestemd op de individuele gebruiker.
Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor bedrijven, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jouw merk of jouw bedrijf kiezen?
Om succesvol op internet te kunnen opereren moet je een duidelijke visie op de markt hebben waar jij actief bent, weten waar jij met je bedrijf voor staat en de doelen die je met online marketing wil bereiken. Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie en zorg dat je online zichtbaar bent. Ik help je graag met het veroveren van een stevige marktpositie op deze overvolle markt. Waar kan ik jou bij helpen? Vul de QuickScan in.

Reclamecode cosmetica in 2023 aangepast


Het schoonheidsideaal verandert

Behandelingen in schoonheidssalons veilig

Waar ging het mis bij cosmeticamerk Revlon en wat kun je er van leren?

Nieuwe technologieën veranderen beauty- en cosmetica industrie

De eerste mannen make-up winkel ter wereld

Make-up merken: hoe bepaal je of ze duurzaam zijn?

Inclusiviteit en diversiteit in beauty

Duurzame cosmetica: waar staan we?

Trend – Blue Beauty

Winnaars Beauty Award 2021

Aantal bedrijven in schoonheidsbranche in 2020 met 4,9% gegroeid.

Plasticvrije pop-up cosmeticawinkel in Groningen

Nivea’s nieuwe missie: care for human touch

Aandacht voor tegelijk gebruik voedingssupplementen en medicijnen

Kansen voor bedrijven in health, food, beauty en wellness in 2021

Schoonheidsspecialisten kunnen geen aanspraak maken op steunmaatregelen corona

Corona is stimulans om goede voornemens in 2021 wél vol te houden.

Schoonheidsspecialisten dicht tot en met 19 januari 2021

Consument bewust maken van professionele huidverzorging

Steun de campagne ‘Gezonde leefstijl en COVID-19’

Kaalhoofdigheid en aanvullende verzekering 2021

L’Oréal investeert in kennis over microbioom van de huid

IPL- en laserbehandelingen toch niet onder wet BIG


Kwaliteitsregister voor schoonheidsspecialisten gelanceerd

Webinar: “De 8 algemene principes van online marketing in beauty”

ICI PARIS XL geeft persoonlijk advies bij online shoppen

Cosmeticamerk Guinot naar Care Cosmetics

Schoonheidsspecialisten mogen vanaf 11 mei weer open

FNV Mooi: Stel mondkapjes verplicht voor contactberoepen

Gratis online webinar voor beauty professionals: Reset yourself

Branchevereniging Anbos start consumentencampagne voor schoonheidsspecialisten

Voorwaarden TOGS regeling schoonheidssalon

Care Cosmetics neemt cosmeticamerk RoC over

Meerderheid schoonheidsspecialisten komt niet in aanmerking voor noodmaatregelen kabinet

Ondernemers met een praktijk aan huis uitgesloten van Noodloket

Coronavirus en de gevolgen voor de schoonheidsbranche

Kappersbranche zwaar getroffen door coronavirus

Technologie en cosmetica: ontwikkelingen die er nu echt aankomen

Kwaliteitsregister schoonheidsspecialisten

Voorbereiden om vitaal ouder te worden? Hoe doen we dat?

Radar over cosmetische behandelingen en apparatuur

Kwaliteitskader Cosmetische Zorg

Instagram beperkt berichten over cosmetische ingrepen

Online cosmetica groeit, Zalando ziet kansen

Nieuw beautyconcept Mooy in Antwerpen

Waarom tieners cosmetica gebruiken

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel

Wetgeving cosmetische ingrepen wordt aangepast

Waarom koopt de consument cosmetica?

De schoonheidsspecialist kan meer dan de consument denkt

Overname cosmeticamerken uit professionele schoonheidsbranche

Cosmetica verkopen anno nu

Eerste échte duurzame schoonheidssalon staat in Bergen op Zoom

Online verkoop cosmetica wint snel terrein

Niet meer naar de salon voor een make-up advies?

Hoe kies je een cosmeticamerk voor jouw schoonheidssalon?

De winnaars van de BeautyAwards 2018 zijn bekend

Mijn visie op de toekomst van de schoonheidssalon – IngedeMunnik.nl

Doelgroep vrouwen bereiken? Het perfect plaatje is niet geloofwaardig

Witte lijst Anbos voor Energy Based Devices screent alléén CE-markering

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

Beauty-app brengt beautyprofessional met Uber snel op locatie

Chanel gaat digitale technologie inzetten om service aan klant te optimaliseren

Cosmetische ingrepen in Nederland

Cosmetische ingrepen geen taboe meer onder hoogopgeleide vrouwen

Schoonheidsspecialisten verliezen strijd om IPL- en laserbehandelingen

Vertraging accreditatie HBO opleiding brengt ANBOS in de problemen


Ben je een échte beauty professional? Over het kaf en het koren.

Welke verwachtingen hebben schoonheidsspecialisten zelf van hun toekomst

Eindelijk witte rook bij ANBOS! Jantine van ’t Klooster gaat aan de slag.

Bestaat dé schoonheidsspecialist over 10 jaar nog?

Heb jij een toekomstvisie of ben je te druk bezig met je vak?

De toekomst van een exclusieve salonmerk wordt bepaald door de fabrikant

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goede website

Online bestedingen in health en beauty stijgen. Dus een webshop beginnen?

Leden dragen nieuwe kandidaat voor als voorzitter van Anbos.

Online marketing voor de schoonheidssalon

Dé momenten dat vrouwen er goed uit willen zien

Hoe de schoonheidssalon het kan winnen van de drogist.

Waarom reclame maken niet meer werkt voor de schoonheidssalon

Aantal cosmetische ingrepen groeit

Zeemeeuw drone poept zonnebrandcrème op onbeschermde kinderen

Virtual reality geeft schoonheidsbehandeling een extra dimensie
