Voedingsbranche
Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Er spelen verschillende trends tegelijkertijd.
Eerlijke voeding
Eerlijke voeding, gezonde voeding en dan het liefst duurzaam geproduceerd. Mensen letter er steeds vaker op of er iets aan producten wordt toegevoegd wat er van nature niet in hoort (denk aan E-nummers, pesticiden). Ook de wijze waarop het product gemaakt is staat in de belangstelling. Waar komt het vandaan? Is het biologisch en/of duurzaam geproduceerd? Het steunen van lokale ondernemers en kopen bij de boer staat steeds vaker in de belangstelling.
Opkomst van obesitas
Obesitas is een snel groeiend wereldwijd probleem, de gevolgen van obesitas zijn groot. Vooral de aan het overgewicht gerelateerde gezondheidsklachten zoals suikerziekte, slaapapneu en hart- en vaatziekten kunnen een kortere levensverwachting tot gevolg hebben. Daarnaast moet niet worden onderschat welke rol obesitas kan spelen in het dagelijkse leven. Alledaagse activiteiten kunnen soms erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden.
Genieten van voeding
Maar mensen kunnen ook enorm genieten van voeding. Omdat het gezellig, lekker en goed voor je is. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.
Marketing in de voedingsbranche
Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?
Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende positionering van je producten en diensten en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden. Volg hieronder nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsbranche en pak je kansen.