Voedingsbranche
Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Er spelen verschillende trends tegelijkertijd.
Eerlijke voeding
Eerlijke voeding, gezonde voeding en dan het liefst duurzaam geproduceerd. Mensen letter er steeds vaker op of er iets aan producten wordt toegevoegd wat er van nature niet in hoort (denk aan E-nummers, pesticiden). Ook de wijze waarop het product gemaakt is staat in de belangstelling. Waar komt het vandaan? Is het biologisch en/of duurzaam geproduceerd? Het steunen van lokale ondernemers en kopen bij de boer staat steeds vaker in de belangstelling.
Opkomst van obesitas
Obesitas is een snel groeiend wereldwijd probleem, de gevolgen van obesitas zijn groot. Vooral de aan het overgewicht gerelateerde gezondheidsklachten zoals suikerziekte, slaapapneu en hart- en vaatziekten kunnen een kortere levensverwachting tot gevolg hebben. Daarnaast moet niet worden onderschat welke rol obesitas kan spelen in het dagelijkse leven. Alledaagse activiteiten kunnen soms erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden.
Genieten van voeding
Maar mensen kunnen ook enorm genieten van voeding. Omdat het gezellig, lekker en goed voor je is. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.
Marketing in de voedingsbranche
Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?
Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende positionering van je producten en diensten en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden. Volg hieronder nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsbranche en pak je kansen.

Hoe Nederlanders bewust voor gezonde voeding kiezen

Invoering Nutri-score gaat moeizaam

Abonnementen op verbruiksproducten zijn hot

Moestuinieren in opkomst

E-commerce platform voor lokale verse en ambachtelijke producten

Aandacht voor tegelijk gebruik voedingssupplementen en medicijnen

Innovatie: verse gezonde babyhapjes

Kansen voor bedrijven in health, food, beauty en wellness in 2021

Eetpatroon Nederlanders verandert

Corona is stimulans om goede voornemens in 2021 wél vol te houden.

Steun de campagne ‘Gezonde leefstijl en COVID-19’

Groenten en fruit goed voor mentaal welbevinden

Corona-risico’s zijn voor Nederlanders aanleiding om af te vallen

Vooral jongeren kopen eten als ze onderweg zijn

Nederlanders eten te veel zout

Frisdranken bevatten steeds minder suiker


Meer voeding van lokale ondernemers in tijden van crisis

Nederlanders eten steeds minder vlees

Gezonder eten? Nutri-Score helpt voedingswaarde beoordelen

Onderzoek hoe gezond eten te stimuleren

Hoe voedingshypes onze gezondheid beinvloeden

Trends in de voedingsbranche 2019

De relatie tussen voeding en het uiterlijk

Rode wijn kan migraine aanval uitlokken

Maatregelen in Nationaal preventieakkoord tegen overgewicht onvoldoende

Natuurlijk etiket op groenten en fruit bij Jumbo

Tovergroentjes moeten kinderen stimuleren om meer groenten te eten.

Diabetes type 2 genezen met voeding- Foodtrucktour in Brabant

Effect van gezonde voeding op rimpels bewezen

Ludieke oproep om groente en fruit toch btw vrij te maken.

Verse groentenpakketten onder merknamen Conimex, Knorr en Unox

Je voorraad boodschappen thuis bijhouden met een app

Innovatieve food producten die bijdragen aan een gezonder eetpatroon

Groente en fruit uit de gratie? Tijd voor innovatie!

Fastfood in Verenigde Staten van vet naar vers?

Hamburgerketen Mac Donalds introduceert McVegan

Groente en fruit btw-vrij maken om gezond eten te stimuleren?

50 plussers over dé manier om gezond en vitaal oud te worden.
