Externe markt verkennen

De wereld om ons heen verandert snel, denk aan nieuwe technologieën,  nieuwe behandelingen, nieuwe producten en nieuwe bedrijfsmodellen, Helaas heb je als ondernemer weinig invloed op, maar je kunt wel rekening houden met deze niet te controleren factoren.  Maar dan moet je ze wel op tijd zien aankomen. Een externe analyse is een onderzoek naar trends en ontwikkelingen die plaatsvinden in de externe omgeving van jouw organisatie.

Een voorbeeld: het is tegenwoordig steeds hipper om vegan te zijn. Hamburgerketen McDonald’s zag deze trend in de voedingsbranche aankomen en is een proef  gestart met een vegan hamburger, genaamd de McVegan. De burger ziet eruit als een normale hamburger, maar de McVegan bestaat voor 100% uit plantaardige onderdelen. Op deze manier wordt ook tegemoet gekomen aan de wensen van vegetarische klanten.   Mac Donalds speelde dus slim en op tijd in op de ontwikkelingen in de markt.

trend en ontwikkelingen marktWat gebeurt er in jouw markt?

Houdt jouw bedrijf de ontwikkelingen in de markt bij of laat je kansen liggen? Als je inzicht hebt in wat er de externe bedrijfsomgeving gebeurt dan kun je voorkomen dat jouw bedrijf voor verrassingen komt te staan of dat je kansen te laat ontdekt.

Met een heldere blik op de externe omgeving van jouw bedrijf kun je een eigen visie ontwikkelen en op tijd inspelen op kansen en bedreigingen. Dat is waarom wij je graag op de hoogte houden van de laatste trends en ontwikkelen in health, food, beauty en wellness.

Lokale marktanalyse

Professionals met een eigen praktijk zijn vaak gevestigd in een dorp, stad of wijk waar in de directe omgeving ook van alles kan gebeuren.  Dit kan zowel positieve als negatieve hebben voor jouw praktijk. Een vestigingsplaatsonderzoek is een marktonderzoek waarin gekeken wordt naar de sterke en zwakke punten van je locatie, de concurrentie en de veranderingen in je omgeving die invloed hebben op jouw omzet. Vervolgens kun je hier met lokale marketing op inspelen.

Wil jij een betaalbare frisse blik op de trends en ontwikkelingen in de markt of niche waarin jij actief bent?  Voor de externe marktanalyse maken we niet alleen gebruik van publiek toegankelijke externe bronnen (trendrapporten, statistieken) maar we ook slim van de mogelijkheden die Google producten bieden voor het verzamelen en analyseren van ontwikkelingen en trends. Dat scheelt in de kosten.

Van welke specifieke markt of marktsegment wil jij alles weten?

Geef aan van welke markt of marktsegment je de nieuwste trends en ontwikkelingen wil weten en aan aan welke bedrijfsactiviteiten je denkt. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op. Of klik hier als je geinteresseerd bent in een vestigingsplaatsonderzoek.

Informatie aanvraag markt verkennen
Wij houden ook niet van spam. Lees onze privacy Statement