Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. Het kaf zal van het koren worden gescheiden, de echte beautyprofessional blijft.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Pak je kansen

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de eerstelijnszorg of  preventieve wellness?.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

schoonheidsspecialisten van het jaar 2018

De winnaars van de BeautyAwards 2018 zijn bekend

De schoonheidsspecialisten van het jaar 2018 zijn bekend. Dit…
helicopterview schoonheidsbranche

Helicopterview over de schoonheidsbranche

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van Cidesco heb ik mijn…
Witte lijst energy based devices

Witte lijst Anbos voor Energy Based Devices screent alléén CE-markering

/
ANBOS heeft het initiatief genomen om criteria uit te werken…
schoonheidsbranche opnieuw uitvinden

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

/
De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele…
beauty on demand uber

Beauty-app brengt beautyprofessional met Uber snel op locatie

/
Als vrouwen hun haar willen laten verzorgen, dan gaan ze meestal…
cosmetische ingrepen cijfers Bey
,

Cosmetische ingrepen geen taboe meer onder hoogopgeleide vrouwen

/
Het aantal cosmetische ingrepen groeit jaarlijks en vandaag…
IPL en laserbehandelingen schoonheidsspecialist
,

Schoonheidsspecialisten verliezen strijd om IPL- en laserbehandelingen

/
In maart 2016 maakte minister Schippers bekend dat ze van IPL…
trends en ontwikkelingen cosmeticabranche 2018

Trends en ontwikkelingen in de cosmeticabranche 2018

/
Wat staat er te gebeuren in de cosmeticabranche in 2018?  Welke…
HBO-opleiding schoonheidsspecialiste

Vertraging accreditatie HBO opleiding brengt ANBOS in de problemen

/
ANBOS heeft enkele jaren geleden aangekondigd te starten met…
Disruptie in de huidzorg
,

Disruptie in de huidzorg

/
Een schoonheidsspecialiste… houdt zich bezig met de schoonheidsverzorging…