Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. Het kaf zal van het koren worden gescheiden, de echte beautyprofessional blijft.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Pak je kansen

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze trends en ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de eerstelijnszorg of  preventieve wellness?.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

instagram cosmetische ingrepen
,

Instagram beperkt berichten over cosmetische ingrepen en dieetproducten

Instagram kritisch over cosmetische ingrepen en dieetproducten Instagram…
online verkoop cosmetica zalando

Online cosmetica groeit, Zalando ziet kansen

Zalando ziet kansen in online verkoop van cosmetica De online…
beauty concept mooy

Nieuw beautyconcept Mooy in Antwerpen

In Antwerpen vind je het nieuwe beauty concept MOOY, een  instagrammable…
tieners en cosmetica

Waarom tieners cosmetica gebruiken

Hoe voelen jongeren zich in onze maatschappij? Ervaren zij veel…
cosmetisch arts knmg

Cosmetisch arts KNMG beschermde titel

Vanaf 1 juli 2019 is de titel ‘cosmetisch arts KNMG’ beschermd.…
wet cosmetische ingrepen
,

Wetgeving cosmetische ingrepen wordt aangepast

Steeds meer mensen laten cosmetische ingrepen verrichten. Omdat…
koopmotief cosmetica

Waarom koopt de consument cosmetica?

Breed marktonderzoek onder Nederlanders van 16-75 jaar geeft…
promotie schoonheidssalon huidprofessional
,

De schoonheidsspecialist kan meer dan de consument denkt

Er is een grote diversiteit aan schoonheidsspecialisten en een…
cosmetica merk schoonheidssalon overname

Care Cosmetics neemt cosmeticamerk Pascaud over

Vandaag maakte Care Cosmetics bekend dat het cosmeticamerk Pascaud…