Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. Het kaf zal van het koren worden gescheiden, de echte beautyprofessional blijft.

Maar ook de beschikbaarheid van nieuwe technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van jouw organisatie.

Pak je kansen

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze trends en ontwikkelingen? Of liggen er voor sommige bedrijven kansen in voeding, de eerstelijnszorg of  preventieve wellness?.

Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan. Kijk goed wat er om je heen gebeurt en pak je kansen.

Heb je te weinig tijd of vind je het moeilijk om nieuwe trends en ontwikkelingen te implementeren in jouw bedrijf zodat je klaar bent voor de toekomst?  Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.

make-up voor mannen War Men

De eerste mannen make-up winkel ter wereld

Het make-upmerk War Paint for Men heeft zijn eerste winkel geopend…
make-up merken

Make-up merken: hoe bepaal je of ze duurzaam zijn?

Nu vernieuwende merken als Fenty Beauty en Glossier de beautybranche…
inclusiviteit beauty hema

Inclusiviteit en diversiteit in beauty

Inclusiviteit en diversiteit Laten zien wie je bent, met de…
duurzame cosmetica

Duurzame cosmetica: waar staan we?

Wat is duurzame cosmetica? Duurzaamheid is een breed begrip,…
blue beauty

Trend – Blue Beauty

Op 8 juni vieren we de Wereld Oceaan Dag. Op deze dag staan we…
beste schoonheidsspecialiste

Winnaars Beauty Award 2021

Ook in 2021 werden de Beauty Awards uitgereikt. De Beauty Awards…
groei aantal bedrijven schoonheidsbranche tot 2021

Aantal bedrijven in schoonheidsbranche in 2020 met 4,9% gegroeid.

In april 2021 staan er in het handelsregister van de Kamers van…
plasticvrije cosmetica

Plasticvrije pop-up cosmeticawinkel in Groningen

Plasticvrije cosmetica HappySoaps heeft vandaag de eerste plasticvrije…
huidcontact nivea

Nivea’s nieuwe missie: care for human touch

Nivea heeft een nieuwe missie "Care for Human Touch".  Hiermee…
voedingssupplementen en medicijnen

Aandacht voor tegelijk gebruik voedingssupplementen en medicijnen

Het gebruik van medicijnen kan leiden tot vitamine- en mineralentekorten…