Klanten werven

Hoe zorg je ervoor dat mensen uit jouw regio die online zoeken naar een bepaald product of een behandeling bij jou terecht komen? Of, nog een tikje lastiger, hoe kunnen ze jouw bedrijf vinden je als ze jouw bedrijfsnaam niet kennen maar wel op zoek zijn naar de producten of diensten die je verkoopt? De customer journey is de weg die iemand aflegt vanaf het moment dat hij/zij zich bewust wordt van een probleem tot aan het zijn van een loyale klant. Deze bestaat uit een aantal fases:

  1. Bewustwording
    De customer journey begint zodra iemand zich bewust wordt van een bepaald probleem. Er ontstaat dan een behoefte bij de klant
  2. Overwegingsfase
    Vanaf dit moment gaat iemand zich verdiepen in het probleem en op zoek naar mogelijke oplossingen. Die zoektocht begint vaak online. Daarbij neemt een persoon oplossingen van meerdere bedrijven of meerdere producten in overweging. Alle opties worden met elkaar vergeleken en na onderzoek wordt gekozen wat men waar wil kopen. In deze fase is het belangrijk dat je als bedrijf vertrouwen weet op te bouwen bij de potentiële klant.
  3. Aankoopfase
    Hier wordt de daadwerkelijke aankoop gedaan.
  4. Gebruik en service
    De klant heeft het product gebruikt en/of de behandeling ondergaan. Als bedrijf zijnde moet je er in deze fase voor zorgen dat je klaar staat voor je klanten en de nodige service biedt.
  5. Loyaliteit fase
    Hier beslist de klant in hoeverre hij/zij tevreden is en of hij/zij jou zal aanbevelen aan anderen. Het is belangrijk om de klant als het ware ambassadeur van jouw bedrijf of product te maken.

Tijdens deze klantreis is het belangrijk om met jouw bedrijf goed zichtbaar te zijn.  Wat is daarvoor nodig?

1. Jouw bedrijf moet online gevonden worden

Voordat men überhaupt voor jou kan kiezen is het natuurlijk van belang dat potentiële klanten jouw bedrijf  tijdens hun zoektocht op internet tegenkomen. Daarom is het belangrijk dat je website goed vindbaar is in Google en dat je op de juiste zoekwoorden gevonden wordt. Als je website daarvoor geoptimaliseerd is, dan is de kans groter dat je consumenten verleidt op jouw bedrijf in de zoekresultaten te klikken.

Wij kunnen je helpen bij het vinden van goede zoekwoorden

2. Communicatie: wie ben je en waar sta je voor

Omdat iedereen, ook je belangrijkste concurrenten, zich tegenwoordig online presenteren, is enkel gevonden worden vaak niet meer voldoende. Wat maakt jouw bedrijf of merk anders dan andere bedrijven? Welke mensen kun jij helpen met jouw specifieke kennis of welk probleem kun je voor ze oplossen? Daar ga je op focussen.  Er zijn heel veel bedrijven die op het zoekwoord “restaurant”, “fysiotherapeut” of “schoonheidssalon” gevonden willen worden. Maar hoe zorg je ervoor dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt  en dat mensen naar jou doorklikken?

Wij helpen jou met je online marketing strategie en positionering

3. Een goede website waar de (potentiele) klant vindt waar hij/zij naar op zoek is

Vervolgens komt de zoekende consument op jouw website terecht. Een website met een fijne uitstraling die jouw visie en werkwijze duidelijk uitdraagt en waarop bezoekers eerlijk worden geïnformeerd. En die de eventueel nog bij hen aanwezige mentale drempels wegneemt. Kortom: een website die bezoekers het gevoel geeft dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Wanneer een potentiële klant een goed gevoel bij jou heeft zal hij/ zij contact met je opnemen of een product of dienst bij je afnemen.

4. Tevreden klanten als ambassadeurs

Vraag mensen die tevreden zijn over jouw producten en diensten om een review achter te laten op Facebook of Google.  Als mensen jouw product of diensten nog niet kennen en zich online aan het oriënteren zijn, dat trekken positieve recensies over jouw producten of diensten nieuwe consumenten vaker over de streep.

Kiest een consument naar aanleiding van die reviews voor jouw bedrijf? Dan is je nieuwe klant geworven. En daar heb je zelf niets extra’s voor hoeven doen. Het moment is gekomen om hem of haar met jouw uitstekende service en dienst of product te behouden. Wie weet wordt die nieuwe klant ook wel ambassadeur van je bedrijf en werft die de volgende klant voor jou. En werft die weer de volgende…

No nonsense marketing aanpak

Ik help jou om te ontdekken wat waar jouw kracht zit en waar je kansen liggen. Ik scherp je online marketing aanpak  aan indien nodig en vertaal dit in een online marketingstrategie op maat. Door middel van content marketing, social media en zoekmachine optimalisatie maken we vervolgens jouw aangescherpte unieke propositie online op een overtuigende manier zichtbaar.  Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.  Zo trek je nieuwe klanten aan die bij je passen. Hierdoor krijg je meer bezoekers op je website en neemt je merkbekendheid toe.

Vul je gegevens in  dan laat ik je weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om via internet meer klanten te werven.

De 8 basis marketing principes

Met een grondige kennis van je markt, duidelijkheid over je marketing aanpak, inzicht in de bigger picture en betrokkenen die gemotiveerd zijn om er samen voor te gaan, verhoog je uiteindelijk drastisch de slaagkansen van je bedrijf.  Dit zijn de 8 algemene marketingprincipes die hieraan ten grondslag liggen.

Zichtbaarheid vergroten

Het inzetten van content marketing heeft als doel om jouw doelgroep te laten weten hoe jij kunt helpen bij het oplossen van hun problemen.  De kunst van content marketing is dat je bereid bent om je (vak) kennis te delen over een bepaald onderwerp. Je geeft jouw doelgroep informatie waar ze online naar op zoek zijn

Social media marketing

Je kunt social media inzetten om jouw boodschap te verspreiden. Door actief te zijn op zorgvuldig gekozen social media kanalen, kun je je aan je doelgroep vertellen wat je voor ze kunt betekenen.

Zoekmachine optimalisatie

Waar ben jij goed in?  En wie is jouw doelgroep?  Je wil gevonden woorden op de zoekwoorden die precies aansluiten bij het onderscheidend vermogen is van jouw product, merk of bedrijf, zodat je de juiste klanten aantrekt.