Wil jij je online zichtbaarheid vergroten?

Bij het bepalen van een online marketingstrategie zijn staan er bijna altijd 2 aspecten centraal: verhogen van omzet/winst en het verlagen van kosten.
Vaak hoor je “Ik wil bij de eerste 3 staan in Google” of  “Ik wil zo veel mogelijk omzet genereren tegen tegen zo laag mogelijke kosten”. Dit zijn geen echte doelstellingen, maar dan heb je het meer over ambities (en vaak zijn die een beetje té ambitieus).

Het is belangrijk om eerst te bepalen wat je als bedrijf wil bereiken met je online activiteiten, in termen van nieuwe klanten, omzet, winst, kosten besparing, enz. Pas daarna kijk je naar de beschikbare mogelijkheden, eigenschappen en technische invulling. Hoe concreter deze doelstellingen worden geformuleerd hoe gerichter keuzes gemaakt kunnen worden. Uiteraard speelt het beschikbare budget ook een belangrijke rol. Als je jaarlijks een budget van 1000 Euro beschikbaar hebt voor online marketing, kun je niet verwachten dat je een Bol.com of Coolblue kunt worden.

De online omgeving verandert snel en continu, het is een complexe omgeving met veel trends maar ook veel hypes. Een heldere online strategie, vertaald naar doelstellingen en succesfactoren helpt bij het maken van de beste keuze op zowel korte als lange termijn. Het maakt de online marketingactiviteiten transparant, meetbaar en sneller resultaat gericht.

Om succesvol op internet te kunnen opereren moet je een duidelijke visie op de markt hebben, weten waar je voor staat en de doelen die je via online kanalen wil bereiken.  Bepaal je online propositie, dan ben je klaar voor de toekomst.

Online strategie: structuur in jouw online marketing

Voorafgaand aan het ontwerp van de website of het verbeteren daarvan ga ik altijd eerst met de opdrachtgever aan tafel om helderheid te krijgen over de doelstellingen.  Ik verdiep me in de ontwikkelingen van de markt waarin je opereert en de positie die je daar wil bereiken. Vervolgens stellen we samen de doelstellingen van de website vast. Is dat naamsbekendheid/ branding, leadgeneratie, verkopen of serviceverlening?

Pas daarna kunnen we gerichter bepalen welke online marketing instrumenten (website, eigen social media) en welke online kanalen (Twitter, Facebook, Instagram, e-mail)  het beste aansluiten bij het bereiken van de doelen. Natuurlijk houd ik daarbij rekening met het benodigde / beschikbare budget.

Op basis van bovenstaande informatie en de nieuwste ontwikkelingen op internet ontwikkel ik een strategisch plan (roadmap). Deze roadmap geeft jou inzicht om vanuit een een  data gedreven aanpak op de meest rendabele wijze jouw doelstellingen te behalen. Zeker voor leadgeneratie is dit van belang: wat ga je investeren en wat levert het uiteindelijk op.

Als online marketing strateeg sta ik voor je klaar.  Of je nu een  klein of groot bedrijf hebt,  ik begrijp de uitdagingen die hier voor veel bedrijven en professionals nog liggen. Ik helpt bedrijven, merken en professionals  die graag willen sparren met iemand die hun markt goed kent en veel kennis en ervaring op het gebied van online marketing heeft.  Ook help ik bedrijven die online marketing lastig vinden, er geen tijd voor hebben of er een hekel aan hebben.

Roadmap online strategie

Aanpak:

1. Huidige situatie- o meting -budget
Online ambities: wat wil je met je online marketing bereieken

2. Bepaling doelstellingen website :
Naamsbekendheid/ branding, leadgeneratie, verkopen of serviceverlening?
Zoekwoorden analyse, zoekmachine optimalisatie

3. Bepaling online marketing kanalen,
Eigen kanalen, mogelijkheden e-mailmarketing, social media marketing, SEO

4. Uitwerken online doelstellingen
Welke doelgroep, welke online kanalen, welke tijdsperiode

5. Presentatie bij opdrachtgever en voorstel voor monitoring.

Het resultaat: meer traffic naar de website, een grotere merkbekendheid, meer leads en dus ook meer klanten

Ik help je mee om de grote lijnen uit te zetten en geef aan waar je het beste mee kan beginnen. Daarbij maken we slim gebruik van een combinatie van contentmarketing, social media marketing en zoekmachtine optimalisatie. Het wordt altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft  zijn eigen marktgebied en eigen concurrentie. Ik ben extreem gemotiveerd om jou te helpen en ook nog eens competitief ingesteld. Samen kunnen wij jouw concurrenten verslaan.

Ik heb de kennis en ervaring om de lijnen voor jouw online marketing strategie uit te zetten:

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de markt. trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist in iinbound marketing: contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus.

Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Vul dan de quickscan in. Ik zal dan je website bekijken en vrijblijvend aangeven wat ik voor je kan betekenen.