Van idee naar resultaat 

Je hebt een idee voor een nieuw product, een nieuwe dienst, een nieuw concept.  Iets wat er nog niet is in de health-, food-, wellness- of schoonheidsbranche. De ambitie is helder, de richting is bepaald. Maar dan? Een idee of een strategische richting is nog niet geschikt om voor te leggen aan toekomstige gebruikers. Hoe kom je van het strategische ‘wat’ naar een concreet en testbaar ‘hoe’? De conceptontwikkelingsfase vormt de brug tussen bedrijfsstrategie en de praktische invulling daarvan. De vertaling van het beoogd resultaat naar een testbaar idee of propositie.

Stappenplan conceptontwikkeling

Het doel van conceptontwikkeling moet altijd zijn om het nieuwe idee zodanig vorm te geven dat je het concept kunt testen bij je toekomstige gebruikers. Op basis daarvan kun je zowel een kwalitatieve als een kwantitatieve inschatting van de te verwachten acceptatie door de doelgroep. Conceptontwikkeling begint bij een idee of probleem en eindigt pas als de eindgebruiker zegt: “Wat een goed idee. Dat er dat nog niet was!”. Dat is het hoogste haalbare resultaat dat we natuurlijk nastreven.

creatieve marketing

Mijn stappenplan voor conceptontwikkeling is als volgt:
Fase 1: Doelgroepen formuleren.
Fase 2: Ontdek de behoefte, vind de potentie
Fase 3: Fix het probleem
Fase 4. Vaststellen kaders, mogelijkheden en beperkingen
Fade 5: Experimenteer
Fase 6: Maak het concept ‘kloppend’
Fase 7. Meten, weten, verbeteren

Door onze samenwerking komen we tot waardevolle nieuwe inzichten.

Conceptontwikkeling in health, food, beauty of wellness

Ik help bedrijven, merken en professionals met visie, daadkracht en creativiteit bij het inspelen op een sterk veranderende markt. Ik ben een ervaren online marketing specialist die opdrachtgevers structureel helpt te groeien door online marketing strategisch in te  zetten.

Ik vertaal marktkansen en klantbehoeften naar proposities en concepten en help bij het ontwikkelen, coördineren en implementeren van de (online) marketingstrategie. Een ondernemersmentaliteit, pionieren, innoveren, meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten. Ik luister, denk, praat en discussieer graag mee. Bekijk de online concepten die ik gerealiseerd heb. 

Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep. Wil jij weten hoe je een idee een tastbaar concept kunt realiseren?  Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn.