Voedingsbranche

Mensen zijn steeds bewuster met hun voeding bezig. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Er spelen verschillende trends tegelijkertijd.

EERLIJKE VOEDING

Eerlijke voeding, gezonde voeding en dan het liefst duurzaam geproduceerd.  Mensen letter er steeds vaker op of er iets aan producten wordt toegevoegd wat er van nature niet in hoort (denk aan E-nummers, pesticiden). Ook de wijze waarop het product gemaakt is staat in de belangstelling. Waar komt het vandaan? Is het biologisch en/of duurzaam geproduceerd? Het steunen van lokale ondernemers en kopen bij de boer staat steeds vaker in de belangstelling.

OPKOMST VAN OBESITAS

Obesitas is een snel groeiend wereldwijd probleem, de gevolgen van obesitas zijn groot. Vooral de aan het overgewicht gerelateerde gezondheidsklachten zoals suikerziekte, slaapapneu en hart- en vaatziekten kunnen een kortere levensverwachting tot gevolg hebben. Daarnaast moet niet worden onderschat welke rol obesitas kan spelen in het dagelijkse leven. Alledaagse activiteiten kunnen soms erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden.

GENIETEN VAN VOEDING

Maar mensen kunnen ook enorm genieten van voeding. Omdat het gezellig, lekker en goed voor je is. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.

MARKETING IN DE VOEDINGSBRANCHE

Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je als diëtist, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?

Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.  Daarom ontwikkelden wij voor professionals, therapeuten en coaches met een eigen praktijk een praktische marketing aanpak die zorgt voor meer bekendheid en meer nieuwe klanten voor jouw praktijk.

Volg hieronder nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsbranche en pak je kansen.

Hoe Nederlanders bewust voor gezonde voeding kiezen

Uit de resultaten van de Healthy Lifestyle Monitor blijkt dat…
nutri score

Invoering Nutri-score gaat moeizaam

De verantwoordelijkheid voor gezond eten wordt door de Nederlandse…
abonnement maaltijdbox

Abonnementen op verbruiksproducten zijn hot

Abonnementen op voeding en persoonlijke verzorging Niet meer…
moestuinieren

Moestuinieren in opkomst

Zelf tomaten, wortels of komkommers verbouwen wordt almaar populairder.…

E-commerce platform voor lokale verse en ambachtelijke producten

Local Heroes maakt het consumenten én lokale ondernemers een…
voedingssupplementen en medicijnen

Aandacht voor tegelijk gebruik voedingssupplementen en medicijnen

Het gebruik van medicijnen kan leiden tot vitamine- en mineralentekorten…
gezonde babyvoeding

Innovatie: verse gezonde babyhapjes

Verse gezonde babyhapjes De oprichters Fenna en Gaia van Reenen…
welzijn-welbevinden-nederlanders

Kansen voor bedrijven in health, food, beauty en wellness in 2021

Kansen voor bedrijven in health, food, beauty en wellness in…
eetpatroon aanpassen

Eetpatroon Nederlanders verandert

Een eetpatroon is geen dieet maar een patroon waar je je (zoveel…
Goede voornemens 2021

Corona is stimulans om goede voornemens in 2021 wél vol te houden.

Sinds corona neemt de roep om meer aandacht voor een gezonde…