Webanalyse met Google Analytics

Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is. Je kunt beslissingen nemen op basis van kennis uit de harde feiten en niet op basis van een (onderbuik)gevoel. Als je weet hoe bezoekers zich op jouw website gedragen dan kun je daar je voordeel mee doen. Je kunt hier het beste achter komen door je website statistieken te bekijken. Meestal wordt daar Google Analytics voor gebruikt. Je kunt jouw websitebouwer vragen om deze (gratis) tool op jouw website te installeren.

webanalyse met google analyticsGoogle Analytics

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Met Google Analytics kan je alle activiteiten van bezoekers op jouw websites meten, inzien en analyseren en daar mee jouw positie op het internet versterken.

Het analyseren van de statistieken van Google Analytics geeft je antwoord op de volgende vragen:

  • Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan (locatie)?
  • Wat doen ze op je website?
  • Wanneer komen ze op je website?
  • Via welke bronnen komen bezoekers op je website?
    Met Google Analytics kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website URL in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

De informatie die je uit deze webanalyse krijgt geeft aan waar het goed gaat, waar het niet goed gaat en via welke kanalen je meer bezoekers naar je website kunt trekken.
Ook als je betaalde campagnes inzet om verkeer naar jouw website te trekken wil je volgen wat dat oplevert: hoeveel mensen komen er door deze campagne op jouw website? En wat heeft me dat gekost?

Website verbeteren? Of toch meer/vaker op social media posten?

Op basis van een webanalyse kan ik je vertellen waar je bezoekers vandaan komen en via welke kanalen er voor jou nog kansen liggen om extra bezoekers op je website te krijgen.  Is dat via Google zoekverkeer (hoog in de zoekresultaten staan van Google), via social media of door andere websites te vragen naar jou te linken? Op basis daarvan kun je je website verbeteren. Waar kun jij het beste je tijd en/of geld op inzetten? Vervolgens kun je zelf aan de slag.

Google Analytics gecertificeerdWebanalyse: Meten is weten.

Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld? Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren.

Voor mensen die gebruik maken van mijn diensten Reset & Shine Online of als online marketing coach is dit inbegrepen in mijn dienstverlening.

Wil je weten hoe je ervoor staat?  Als Google Analytics geïnstalleerd is op jouw website dan bedragen de kosten voor een eenmalige webanalyse 95 Euro exclusief BTW. Vul dan onderstaand formulier in.

Vul in voor webanalyse met Google Analytics
Wij houden ook niet van spam. Lees onze privacy Statement