E-commerce platform voor lokale verse en ambachtelijke producten

Local Heroes maakt het consumenten én lokale ondernemers een beetje makkelijker. Met de Local Heroes app is het mogelijk om online verse en ambachtelijke producten te bestellen bij je favoriete slager, bakker of groenteboer en deze af te halen bij een pick-up point in de buitenlucht of voor een klein bedrag thuis te laten bezorgen. Klanten betalen via de app dezelfde prijs voor hun boodschappen als wanneer ze zelf bij de ondernemer in de winkel zouden staan. Bovendien is de klant niet gebonden aan de openingstijden van de lokale winkels. Bestellen via Local Heroes is een manier om de lokale ondernemer te helpen om de strijd aan te gaan tegen de grote (online) supermarkten, maar biedt nu ook in coronatijd veiligheid voor klanten.

Meer aandacht voor lokaal

Het concept achter Local Heroes werd in 2019 bedacht door ondernemer Maarten Coumans. Coumans heeft jarenlange ervaring als ondernemer en met een achtergrond in FMCG bij Unilever en Ahold wist hij precies wat de markt nodig had: meer aandacht voor lokale boeren en ondernemers. Hoewel het plan was om Local Heroes in mei 2020 te lanceren, ging de app in maart 2020 versneld live als gevolg van de coronacrisis. De app biedt meer veiligheid voor klanten en zekerheid voor kleine ondernemers in coronatijd, maar Coumans is er zeker van dat Local Heroes ook in de toekomst dé manier is om de lokale slager, noten- of visboer in bestaansrecht te ondersteunen. Hij hoopt dan ook nog meer investeerders aan te kunnen trekken om dit te realiseren, en roept ook gemeentelijke beleidsmakers, ondernemersverenigingen en het MKB op om samen te komen, om ook ná de crisis klaar te zijn voor de digitaliseringsslag bij lokale ondernemingen.

Miljoeneninvestering bij Dragons’ Den om lokale ondernemers te steunen

Ondernemer Maarten Coumans wist in de Dragons’ Den uitzending 15 april 2021, een investering van maar liefst 2 miljoen euro binnen te halen voor zijn e-commerce platform Local Heroes. Het is de hoogste investering die ooit in het programma Dragons’ Den is binnengehaald. Coumans hoopt met de investering vooral nog meer lokale ondernemers het platform te geven dat ze verdienen. “Klanten kunnen sinds vorig jaar boodschappen bij ons bestellen van lokale ondernemers in Amsterdam, zoals de groenteboer en hummuskraam op de Ten Katemarkt. Met de investering hopen we vooral uit te kunnen breiden en lokale ondernemers te kunnen ondersteunen in uiteindelijk heel Nederland.”

Inspelen op veranderingen in de voedingsbranche?

Hoe kun je lokale ondernemer, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument? Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant?

Mijn visie: kies voor een onderscheidende marktpositie,  zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

Wil je weten of ik iets voor je kant betekenen? Vul de Quickscan in, ik neem snel contact met je op.