Innovatieve food producten die bijdragen aan een gezonder eetpatroon
Innovatieve food producten
Negen op de tien mensen eten te weinig groenten en fruit en bijna 30% van ons eten is van dierlijke oorsprong. Het voedingspatroon van een gemiddelde Nederlander leidt niet alleen tot gezondheidsverlies, maar is bovendien onvoldoende duurzaam. Hoe kun je innovatieve food producten maken of in de markt zetten en gezond eten stimuleren? Dat was de uitdaging die 4e jaars studenten van de HAS aan zijn gegaan. En als het aan deze studenten ligt dan zijn er oplossingen genoeg.
Tijdens de 10e editie van de HAS Food Challenge op 30 januari 2018 presenteerden 4e-jaars HAS-studenten hun oplossingen voor deze Health Challenge: dit zijn de leukste producten die ik heb gezien.
The Breakfast Chef | Maud Kennis
The Breakfast Chef zorgt dat jij moeiteloos elke dag kunt genieten van een snel, vers, verrassend en voedzaam ontbijt uit een speciaal ontworpen automaat. Dit concept werd gekozen tot winnaar van de Health Challenge 2018.
Hartstikke Gruun Groentebeleg | Chantal van der Noordt
Gemakkelijk én gezond broodbeleg met maar liefst 97% groente. (winnaar publieksprijs HAS Foodchallenge 2018). Op deze manier wordt het gemakkelijker om 250 gram groenten per dag te eten.
DOT – groenteverf | Jette van Gestel
Dit is eetbare verf voor kinderen van vier tot 10 jaar oud. De verftubes bestaan uit gezonde combinaties van groenten en fruit die van ieder gerecht weer een feestje maken.
Maika’i Poke | Denise van de Ven Renardel de Lavalette
Maika’i Poke is een variant op de Hawaiiaanse Poké Bowl. Maika’i betekent goed, zowel in gezondheid als in lekker. Met deze bowl kun je even ontsnappen en 100% genieten.
Grrreeny knijpgroenten | Eefje Gielen
Grrreeny is een gezonde en lekkere knijpgroente met weinig calorieen als tussendoortje voor kinderen.
Koe’Chata kaas | Eline de Leeuw
Koe’Chata is een kaasje op basis van 50% koe- en 50% plantaardige chufa melk. Dit zorgt voor een verrassende smaakcombinatie waar je optimaal van kunt genieten.
Spread Peas | Merel Annemoon Veenstra
Spread Peas is een plantaardige, gezonde spread op basis van erwtjes, groeten en kruiden. Lekker voor bij de lunch of borrel. Let’s spread peas, love and happiness
Benefice | Bette van Beers
Het waterijsje met voedingsstoffen van Benefice geeft mensen met een langdurige misselijkheid de kans om iets te eten dat bijdraagt aan hun gezondheid. Op deze manier krijgen zieke mensen toch gezonde voedingsstoffen binnen. Take care the cool way.
Zoep | Romy Roelofs
Zoep is het nieuwe soepconcept voor de retail dat de consument bewustmaakt van alle gezondheidsvoordelen van het eten van dit gezonde en bijzondere voorgerecht. De Zoep bestaat uit 100% pure groenten waar je alleen nog water hoeft toe te voegen.
Krekels voor humane consumptie – Folkert de Jong
De groeiende wereldpopulatie dwingt de voedselketen te zoeken naar nieuwe manieren om deze vraag te beantwoorden. De krekel is een gezonde, lekkere en duurzame oplossing
De HAS foodchallenge is het bezoeken waard als je bereid bent om outside the box te denken en open staat voor nieuwe ideeen.
Marketing van gezonde voeding?
Hoe kun je als diëtist, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?
Mijn visie: kies voor een onderscheidende marktpositie van jouw praktijk, zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.
Daarom ontwikkelden wij voor professionals, therapeuten en coaches met een eigen praktijk een praktische marketing aanpak die er voor zorgt dat je de klanten werft die bij je passen. Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk. Ik help je hier graag bij, vul de quickscan in. Ik neem dan snel contact met je op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!