verse groentenpakketten

Verse groentenpakketten onder merknamen Conimex, Knorr en Unox

Verse groentenpakketten onder merknaam

Vorige week vond bij supermarktketen Deen de introductie plaats van vijf verspakketten die onder de merknamen Conimex, Knorr en Unox, te vinden zijn op de AGF-afdeling. Ieder pakket levert minimaal 200 gram groente per persoon.  Omdat consumenten de norm van 250 gram groenten per dag meestal niet halen willen telersorganisatie ZON en Unilever via deze nieuwe samenwerking het consumeren van verse groenten van eigen bodem een stevige impuls geven.  Een voor de hand liggende groenteninnovatie  die het voor de consument gemakkelijker maakt om gezonder te eten.

Seizoensgroenten

Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur van Zon: ‘We willen de consument weer meenemen in het bereiden van verse groenten door de seizoenen heen. Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere producten die gezond zijn en lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven. Het gaat hierbij om seizoenspakketten: denk bijvoorbeeld aan erwtensoep. In april begint natuurlijk de aspergetijd.’

Recepten met voldoende groenten

Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux: ‘Niet iedereen vindt het makkelijk om als het ware met de seizoenen mee te koken. Daarvoor hebben mensen niet altijd de inspiratie, de tijd of de overtuiging dat er een maaltijd op tafel komt die applaus oogst. Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex veel ervaring met de Nederlandse consument, de smaakvoorkeuren in ons land, en de recepturen die vaak gebruikt worden. Deze kennis hebben we ingezet om samen met Zon verspakketten te ontwikkelen die altijd lukken, heerlijk smaken en het makkelijk maken om een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten te halen.’

Samenwerking

Zon en Unilever hebben de samenwerking opgezocht, omdat de marketing- en verkoopactiviteiten van Zon als leverancier van verse groenten en fruit en de sterke en bekende merken van Unilever elkaar uitstekend aanvullen. ‘Een logische en gezonde combinatie’, laten beide organisaties in een persbericht weten.

Marketing in de voedingsbranche

Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Hoe kun je als diëtist, voedingsdeskundige, leefstijlcoach of personal trainer bijdragen aan een gezondere leefstijl en gezonde voeding van de consument?

Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

Speciaal voor professionals met een eigen praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven.  Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk. Neem contact met mij op dan kan ik bekijken wat ik voor jou kan betekenen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *