Gezien het risico op huidverbranding, ontwikkeling van huidkanker, en vervroegde veroudering van de huid is het belangrijk om de huid niet te veel bloot te stellen aan UV-straling. Wanneer je toch langere tijd aan de zon wordt blootgesteld (bijvoorbeeld tijdens vakanties) is een goede bescherming noodzakelijk. Speciaal voor jongere kinderen (tot 16 jaar) is optimale bescherming van belang, omdat bekend is dat zonneschade aan de jonge huid een extra groot risico op huidkanker op latere leeftijd veroorzaakt. In 2015 kregen 14.740 de diagnose huidkanker (exclusief basaalcelcarcinoom) waarvan 7.770 mannen en 6.970 vrouwen. Het is belangrijk dat je jezelf goed tegen de schadelijke straling van de zon beschermt. Dat kan door je in te smeren met zonnebrandcreme, maar wist je dat er ook UV werende kleding is? Net als anti-zonnebrandmiddelen heeft kleding een beschermingsfactor dat per product en merk verschillend kan zijn.
Wanneer UV-werende kleding dragen?
Zeker als je op vakantie gaat naar een tropische bestemming of als je snel verbrandt omdat je een gevoelige, lichte huid hebt is het verstandig om UV-werende kleding te dragen. Niet alleen jij zelf, maar ook je kinderen. Vooral de eerste dagen van je vakantie kan deze kleding je huid beschermen tegen te veel of te felle zon. Hierdoor voorkom je verbranden en kun je langzaam wennen aan de zon.
Uv werende kleding zorgt voor een permanente bescherming tegen UV straling, zolang je het draagt. Dat heeft als voordeel dat je niet steeds hoeft in te smeren en de hele tijd verzekerd bent van eenzelfde niveau van bescherming. Natuurlijk blijft het belangrijk om de delen die niet door kleding worden bedekt wel in te smeren!
Technologie maakt opmars
Er is inmiddels heel veel te koop om jezelf tegen de schadelijke UV straling te beschermen. Niet alleen UV beschermende kleding, maar ook UV zwemkleding, UV zonnehoeden, UV zwemshirts en nog veel meer. De technologie maakt een opmars in health, beauty en wellness.
Inspelen op de veranderende markt
Hoe zorg je ervoor dat consumenten, ook in de toekomst, voor jou blijven kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Mijn visie: zet de klant centraal, kies voor een onderscheidende marktpositie van jouw salon of praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.
Daarom ontwikkelden wij voor professionals, therapeuten en coaches met een eigen praktijk een praktische marketing aanpak die er voor zorgt dat je de klanten werft die bij je passen.