schoonheidsbranche opnieuw uitvinden

Waarom de schoonheidsbranche zichzelf opnieuw moet uitvinden

De schoonheidsbranche moet zichzelf opnieuw uitvinden

De komende jaren gaat er veel veranderen in de professionele schoonheidsbranche. Hiertoe behoren niet alleen de schoonheidssalons, maar inmiddels zijn ook huidtherapeuten, cosmetisch artsen en klinieken voor plastische chirurgie op deze markt actief. Er komt nieuwe wetgeving en het toezicht zal worden verscherpt. In het belang van de veiligheid voor de consument en omdat de ene beauty professional de andere niet is, wordt op deze manier  het kaf van het koren gescheiden.

Technologie en innovaties

In dit nieuwe digitale tijdperk komt er steeds meer nieuwe technologie beschikbaar. Door de inzet van technologie kunnen schoonheidsbehandelingen beter, sneller of goedkoper worden uitgevoerd. Dit leidt in toenemende mate tot een kloof van wat mensen willen en wat bedrijven in de schoonheidsbranche wel of niet kunnen bieden. Met elk innovatief product of dienst stellen consumenten hun verwachtingen (naar boven) bij. Ervaringen die ze bij het ene bedrijf opdoen verlangen ze ook van jouw organisatie.

Welke trends en marktontwikkelingen zijn relevant voor ondernemers, merken en professionals in de professionele schoonheidsbranche? En speel jij al voldoende in op deze ontwikkelingen? Ben jij in staat de (digitale) wensen van klanten te beantwoorden? Bedrijven hebben geen keuze meer. Het is digitaliseren of ten onder gaan.

Marketing in health, food, beauty en wellness

Ik ben er van overtuigd dat een gezonde leefstijl ervoor kan zorgen dat er bespaard kan worden op de kosten van de zorg, dat mentaal welbevinden en wellness stress kan verminderen en dat een mooi uiterlijk alles te maken heeft met gezond leven. Ik verwacht dan ook dat deze vakgebieden in de toekomst naar elkaar toe zullen groeien en dat een holistische aanpak zoals positieve gezondheid zeer succesvol kan zijn.

Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

Lezing bij Cidesco Nederland

Op verzoek van Cidesco Nederland geef ik op vrijdag 16 maart 2018, voorafgaand aan de Algemene Ledenvergadering,  mijn visie op de ontwikkelingen in de professionele schoonheidsbranche en waar de kansen liggen om succesvol op deze ontwikkelingen in te spelen.

Locatie: Van der Valk hotel Breukelen
Tijdstip: 10.15-11.00 uur

Meer informatie bij Cidesco Nederland, e-mail info@cidesco.nl Annemarie van Heezick

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *