Instagram beperkt berichten over cosmetische ingrepen
Instagram kritisch over cosmetische ingrepen en dieetproducten
Instagram heeft afgelopen woensdag in The Guardian aangekondigd dat er strenger gekeken wordt naar sommige berichten met betrekking tot dieetproducten en cosmetische chirurgie. Als in begeleidende teksten met een link naar een dergelijk product een “wonderbaarlijke claim” over de effectiviteit daarvan staat, wordt de post verwijderd. Berichten waarin gebruikers worden gewezen op gewichtsverliesproducten of cosmetische ingrepen, zullen niet langer zichtbaar zijn voor mensen jonger dan 18 jaar als het bericht gebruikers aanzet tot kopen of is voorzien van een verkoopprijs.
Emma Collins, woordvoerder van Instagram: “We willen dat Instagram een positieve plaats is voor iedere gebruiker. Dit beleid maakt deel uit van onze inspanningen om de druk te verminderen die mensen soms kunnen voelen als gevolg van sociale media. We hebben advies ingewonnen bij externe experts om ervoor te zorgen dat maatregelen om deze inhoud te beperken en te verwijderen een positieve impact hebben op onze gemeenschap van meer dan 1 miljard mensen over de hele wereld. We willen ervoor zorgen dat Instagram een platform blijft voor expressie en discussie.
Heb je hulp nodig bij jouw social media strategie?
Facebook en Instagram zijn kritisch als het om het promoten van de persoonlijke gezondheid gaat. De advertentie-inhoud mag geen negatief zelfbeeld impliceren of stimuleren om dieet-, afval- of andere gezondheidsproducten te promoten. Wil je de resultaten van je social media campagnes verbeteren? Ik help je graag. Vul de quickscan in, ik neem dan snel contact met je op.