Dé momenten dat vrouwen er goed uit willen zien

Wat zijn momenten dat vrouwen er goed uit willen zien?

Wat zijn wereldwijd dé momenten dat vrouwen er goed willen zien in hoeverre wijkt de Nederlandse vrouw daarvan af? Allergan, een farmaceutisch bedrijf met commerciële activiteiten in ongeveer 100 landen, wilde graag weten waarom en wanneer esthetisch bewuste vrouwen er goed uit willen zien. Onder esthetisch bewuste vrouwen verstaat Allergan vrouwen die het eens zijn met de stellingen ‘ik vind het belangrijk om er goed uit te zien voor mijn leeftijd’, ‘ik vind het belangrijk om te werken aan hoe mijn gezicht eruitziet’ en ‘geld uitgeven aan hoe mijn gezicht er uit ziet is voor mij de moeite waard’. Het veldwerk werd in 2016 uitgevoerd onder vrouwen tussen 18-65 jaar in de volgende landen: Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Zuid-Korea, Spanje, Thailand, Turkije, Engeland en de Verenigde Staten. Dit zijn de resultaten.

Vrouwen willen er goed uitzien voor een huwelijk

Dit geldt voor vrouwen over de hele wereld, maar in Nederland geldt dit vooral voor ‘de belangrijke sociale events’. Volgens dermatoloog Peter Velthuis staat het huwelijk van jezelf of je beste vriendin staat hoog bovenaan. Maar ook een party op je werk of een feest van de sportclub kan aanleiding voor een filler of botox behandeling. Bijvoorbeeld: de lijn onder je ogen die vermoeid maakt, die frons op je voorhoofd of het zakken van de mondhoeken.

Vrouwen willen er goed uitzien voor een nieuwe baan of liefde

Een trouwerij is dus wereldwijd het moment waarop vrouwen er goed uit willen zien, maar een nieuwe baan of carrière komt glansrijk op de tweede plaats. Hoe zit dat in Nederland? Cosmetisch arts Annemarie van Rosmalen zegt: ‘Vrouwen komen inderdaad voordat ze aan een nieuwe baan beginnen naar me toe. Soms in een situatie waarin ze nog geen werk hebben. Hun zelfvertrouwen wordt versterkt na een behandeling. Ik had een vrouw die na jarenlang in loondienst te zijn geweest nu voor zichzelf wilde beginnen. Dan is het helemaal spannend en hangt alles van jezelf af. Dus is het ook belangrijk dat je er stralend uitziet en natuurlijk niet moe lijkt. Ik had ook een op haar carrièregerichte vrouw die eerst Botulinum Toxine type A kreeg voor haar frons en daarna kwam voor een lift van de wenkbrauwen, wat haar ogen meer opende. Daarna heeft ze een bovenooglidcorrectie gedaan.’

Vrouwen willen de beste versie van zichzelf zijn

Schoonheid gaat niet langer over jonger willen lijken, maar over de beste versie van jezelf. Dr. Joost Kroon is het daar helemaal mee eens. ‘De meeste vrouwen en mannen komen niet met de vraag om er jonger uit te zien maar wel frisser, minder moe, vrolijker, minder negatief, of gewoon “beter”. Vrijwel altijd leg ik in mijn consult uit dat het mijn doel is de ‘beste versie van’ te creëren. Ik vraag altijd wat mensen willen bereiken met de behandeling. Dat vind ik essentieel, want het bepaalt de richting van de behandeling. Bijvoorbeeld: kraaienpootjes, voorhoofdsrimpels en hamsterwangen maken ouder, maar niet persé moe. Wallen en laagstaande wenkbrauwen maken wel dat iemand er moe uitziet. Ik denk dat een behandeling van de frons met Botulinum Toxine type A grote wonderen verricht. Niet zozeer vanwege het verminderen van de fronslijntjes maar omdat het de expressie veel relaxter en milder maakt. 99,9% van de mensen is ongelooflijk blij met deze behandeling. ‘

Bijna de helft van de vrouwen zou een behandeling overwegen die minder vermoeid doet lijken.

Een vermoeid uiterlijk kan verschillende oorzaken hebben, maar een vrij onbekende is het zogeheten ‘traangootje’. Dit ‘geultje’ loopt vlak langs de neusvleugels en gaat over in de ‘kring’ onder het oog. Het versterkt de aanwezigheid van een donkere kring omdat het er een schaduw op werpt. Het traangootje treft ook jonge mensen. Het kan met een speciale filler worden opgevuld. Dan verdwijnt de vermoeide uitstraling onmiddellijk. Dr. Peter Velthuis zegt: ‘Het opvullen van het traangootje met een hyaluronzuurfiller is naast lipvulling de meest uitgevoerde fillerbehandeling bij jonge vrouwen in Nederland.’

33% van de vrouwen wereldwijd zou ervoor kiezen de oogzone te verbeteren.

Kringen en wallen worden door veel mensen genoemd als één van de problemen. Donkere kringen onder de ogen kunnen aangeboren zijn of ontstaan door slaapgebrek of vochtgebrek (en veel alcohol of koffie). Door de dunne huid schijnen de blauwe bloedvaatjes die een vermoeide indruk geven. Omdat met het ouder worden vet hier verdwijnt, kunnen de kringen nog dieper worden en ontstaat er een schaduw. Een kring is namelijk niet alleen een donkere verkleuring, maar ook een holling. Wallen zijn een ophoping van vocht, vet of een combinatie daarvan. ‘Een wal en een donkere kring eronder geven samen een vermoeide uitstraling,’ zegt cosmetisch arts Annemarie van Rosmalen. ‘In plaats van de wal chirurgisch te verwijderen, waardoor ‘holle ogen’ ontstaan die er juist voor zorgen dat je er ouder uitziet, kan ik met een filler de holte van de kring wat opvullen. De donkere kring blijft zo ongeveer anderhalf jaar weg en de huid wordt beter gehydrateerd. Alles is mooier in verhouding.’

Marketing voor professionals met een praktijk

Ik heb bewondering voor ondernemers in health, food, beauty en wellness die met behulp van hun vakkennis andere mensen helpen. Jullie hebben de vaardigheden en kennis om de leefstijl, het uiterlijk en de (mentale) gezondheid van klanten te verbeteren, zodat ze letterlijk of figuurlijk beter in hun vel zitten. Dat zou de hele wereld toch moeten weten?

Speciaal voor professionals met een eigen praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven.  Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *