Care Cosmetics neemt cosmeticamerk RoC over
Apothekersmerk RoC gaat naar Care Cosmetics
Care Cosmetics voegt aan haar portfolio beautymerken nu ook het cosmeticamerk RoC toe. Duco van Keimpema, directeur Care Cosmetics: “Het mooie, van oorsprong apothekersmerk RoC, kwam recentelijk op ons pad en we zijn verheugd dat wij per 1 juni 2020 distributeur zijn voor Nederland, België en Luxemburg. We hebben heel veel vertrouwen in dit unieke merk dat in 1957 door de Franse apotheker Dr. Jean Charles Lissarrague werd opgericht en we kijken uit naar een succesvolle samenwerking. Binnen Care Cosmetics staat een ambitieus team klaar om het merk goed in de markt te zetten en naar een hoger niveau te tillen waarbij de kernwaardes van RoC gerespecteerd worden. In de loop van het jaar is een make-over van de verpakkingen aangekondigd en wordt een aantal nieuwe producten gelanceerd om de productlijn nog completer te maken”. Met 28 beautymerken (waaronder Pascaud en diverse salonmerken) heeft Care Cosmetics de positie als marktleider ingenomen in de professionele schoonheidsbranche.
Cosmeticamerk RoC
RoC, afgeleid van de Parijse apotheek Rogé Cavaillès, heeft een revolutie teweeggebracht in de huidverzorging sinds 1957 de eerste hypoallergene huidverzorgingsformules gecreëerd werden. Dr. Lissarrague, die in deze apotheek werkte, geloofde in innovatieve huidverzorgingsoplossingen, gebaseerd op wetenschap, om vrouwen te helpen er op elke leeftijd op hun best uit te zien en zich goed te voelen. Dat is al meer dan 60 jaar de basisfilosofie van RoC en zorgt voor een geschiedenis van primeurs.
De eerste SPF-zonnebrandcrème die tekenen van veroudering proactief voorkomt en de eerste die een methode ontdekte om retinol te stabiliseren. Door retinol te combineren met andere ingrediënten zoals vitamine E en innovatieve verpakkingen te gebruiken, maakte RoC het merk geschikt voor dagelijks gebruik. Tegenwoordig is retinol nog steeds een van de grootste ontdekkingen tegen veroudering in de geschiedenis van huidverzorging. RoC blijft onderzoeken, opnieuw uitvinden en innoveren om nieuwe formules te ontwikkelen. Door voort te bouwen op het verleden en naar de toekomst te kijken, helpt RoC om op elke leeftijd het beste uit de huid te halen.
Hoe kies je een merk voor je salon?
Bij de keuze van een cosmeticamerk voor jouw salon spelen verschillende factoren een rol. Als je kiest voor samenwerking met grote partijen als Care Cosmetics of Elha Cosmetics, mag je erop rekenen dat zij hun cosmetica merken commercieel ondersteunen. Als je met deze groothandel / distributeurs samenwerkt krijg je merktrainingen, verkoop- en marketingondersteuning. Dat heeft voordelen omdat je kunt profiteren van de merkbekendheid van jouw cosmetica merk en hoef je minder tijd en geld te besteden aan de marketing van je eigen salon. Het nadeel van deze samenwerking is dat je hierdoor afhankelijker bent van het merk waarmee je werkt. Vergeet dan niet dat de toekomst van een salonmerk wordt bepaald door de fabrikant van dat merk.
Ben jij echter een zelfstandige beauty professional en wil jij zelf het merk zijn voor jouw eigen verzorgingsgebied ? Zorg dan dat je met je salon of praktijk een eigen unieke propositie ontwikkelt, dan ben je minder afhankelijk van het cosmeticamerk waar je voor gekozen hebt. Nadeel is dat je zelf meer aan de marketing van je salon zult moeten doen.
Speciaal voor professionals met een eigen salon of praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je salon praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven. Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk.