Cosmeticamerk Guinot naar Care Cosmetics
Cosmeticamerk Guinot naar Care Cosmetics
Het salonmerk GUINOT is al 45 jaar actief in de schoonheidsbranche en staat op de kaart staat als professioneel, innovatief en resultaatgericht. Care Cosmetics werkt aan een portfolio van complementaire merken om de markt van de beautysalons en retailwereld zo optimaal mogelijk te bedienen en ziet in het merk Guinot prachtige aanvulling. Na de overname van cosmeticamerk RoC en Pascaud maakte Care Cosmetics vandaag bekend dat zij nu ook gaan samenwerken met Guinot.
Guinot
Al meer dan 45 jaar is het de missie van GUINOT om vrouwen mooier te maken met behulp van exclusieve en innovatieve schoonheidsmethodes. De zoon van een plastisch chirurg, Jean Daniel Mondin, de voorzitter en CEO van GUINOT, koos ervoor om farmacie te studeren en te promoveren. Met deze opgedane expertise, herdefinieerde Jean Daniel Mondin het concept van “cosmetica” vanuit zijn eigen perspectief en zijn medische roots. In de luxe schoonheidssalon van het Hotel George V in Parijs, bood hij exclusieve Guinot-behandelingen aan voor buitenlandse VIP’s die Parijs bezochten.
Hydradermie
Hydradermie is nog steeds de exclusieve sterbehandeling van Guinot. Door middel van dubbele ionisatie kunnen de werkstoffen dieper in de huid doordringen voor een nog doeltreffender resultaat. Guinot besloot haar behandelingen uitsluitend aan schoonheidssalons toe te vertrouwen. Alleen deze bedrijven beschikken over gekwalificeerde schoonheidstherapeuten die professionele schoonheidsbehandelingen kunnen uitvoeren. Tegenwoordig is Guinot de referentie geworden voor schoonheidssalons. Daarbij is Guinot zich bewust van de kwetsbaarheid van het milieu en zorgt voor de bescherming ervan. Zij streven ernaar het milieu niet alleen te respecteren in zijn formulering en productiemethoden, maar ook in de actieve ingrediënten en verpakking die gebruikt worden. De producten zijn niet getest op dieren en om de huidcompatibiliteit te verbeteren worden geen parabenen gebruikt.
Hoe kies je een merk voor je salon?
Bij de keuze van een cosmeticamerk voor jouw salon spelen verschillende factoren een rol. Als je kiest voor samenwerking met grote partijen als Care Cosmetics of Elha Cosmetics, mag je erop rekenen dat zij hun cosmetica merken commercieel ondersteunen. Als je met deze groothandel / distributeurs samenwerkt krijg je merktrainingen, verkoop- en marketingondersteuning. Dat heeft voordelen omdat je kunt profiteren van de merkbekendheid van jouw cosmetica merk en hoef je minder tijd en geld te besteden aan de marketing van je eigen salon. Het nadeel van deze samenwerking is dat je hierdoor afhankelijker bent van het merk waarmee je werkt. Vergeet dan niet dat de toekomst van een salonmerk wordt bepaald door de fabrikant van dat merk.
Ben jij echter een zelfstandige beauty professional en wil jij zelf het merk zijn voor jouw eigen verzorgingsgebied ? Zorg dan dat je met je salon of praktijk een eigen unieke propositie ontwikkelt, dan ben je minder afhankelijk van het cosmeticamerk waar je voor gekozen hebt. Nadeel is dat je zelf meer aan de marketing van je salon zult moeten doen.
Speciaal voor professionals met een eigen salon of praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je salon praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven. Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk.