cosmetica verkopen influencer

Zo verkoopt Kylie Jenner cosmetica

De meeste mensen weten wel wat UV straling is, maar HEV licht is minder bekend. De afkorting HEV staat voor ‘high energy visible’ en het is dus licht in het lichtspectrum dat zichtbaar en overal te vinden. De beeldschermen van onze smartphones, tablets en computers verspreiden blauw tot paars licht. Uit Australisch onderzoek is gebleken dat vier uur per dag blootgesteld worden aan blauw licht (onze gemiddelde smartphone- en computertijd per dag) nog meer impact op de huid kan hebben dan dagelijks één uur onbeschermd zonnen. Blauw licht schijnt ook razendsnel de hoeveelheid vitamine A in de huid af te breken en is de boosdoener van een droge huid, snellere rimpelvorming en pigmentstoringen.

De nieuwe behoefte in de markt: selfie cosmetica?

cosmetica verkopen kylie jennerElke blik op een mobiele telefoon, elke selfie, veroorzaakt dus een gevaar voor de huid, zo redeneert Kylie Jenner. En daarom bedacht ze een nieuw product: Selfie cosmetic. Dit is een crème die de huid tegen deze (gevaarlijke) HEV-straling moet beschermen. Vooral jongeren worden in toenemende mate blootgesteld aan deze straling en daarom is de cosmeticalijn “Selfie-Cosmetic” speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld.  Donkere kringen, schaduwen, acne worden geretoucheerd door het glanzende effect. Hierdoor krijg je een prachtige huid, waardoor je selfies nog mooier worden. En het ruikt lekker fris: het product heeft een subtiele geur van citroen en grapefruit. De selfie cosmetica is online te koop voor  € 24,95.

Influencer en zakenvrouw Kylie Jenner

Kylie Jenner staat bekend om haar eigen make-uplijn Kyliecosmetics.com. Deze werd amper drie jaar geleden gelanceerd met een simpele lipkit van 29 dollar. Inmiddels staat ze bekend als de jongste miljardair aller tijden; ze heeft altijd een goede neus voor lucratieve zakelijke ideeën gehad. Haar rijkdom heeft ze te danken aan de kracht van social media. Kylies Instagram account heeft 110 miljoen volgers waardoor ze gemakkelijk toegang heeft tot haar fans en haar klanten.

Influencer marketing

Als je cosmetica wil verkopen dan worden influencers steeds belangrijker, het zijn de nieuwe sterren van de cosmeticabranche.  In Nederland zijn er heel wat beautybloggers en -vloggers die je kunnen helpen om jouw cosmeticamerk onder de aandacht te brengen.  Ik heb hier ervaring mee, ik heb al eerder influencers ingezet om doelstellingen te bereiken.

Wil jij millennials bereiken via digitale media of een social media campagne ontwikkelen waarbij je influencers inzet, dan denk ik graag met je mee.  Ook beschik ik over speciale software om de resultaten van jouw  campagne te volgen. Bel gerust of neem contact op.