Cosmetica verkopen anno nu
Cosmetica verkopen anno nu
De manier waarop er vroeger cosmetica werd verkocht en nu is drastisch verandert en als er iemand deze nieuwe manier van cosmetica verkopen in de vingers heeft dan is het Kylie Jenner. Zij staat bekend om haar eigen make-uplijn Kyliecosmetics.com. Deze werd amper drie jaar geleden gelanceerd met een simpele lipkit van 29 dollar. Inmiddels staat ze bekend als de jongste miljardair aller tijden; ze heeft altijd een goede neus voor lucratieve zakelijke ideeën gehad, ze snapt waarom de consument cosmetica koopt. Haar rijkdom heeft ze te danken aan de kracht van social media. Kylies Instagram account heeft 110 miljoen volgers waardoor ze gemakkelijk toegang heeft tot haar fans en haar klanten.
Selfie cosmetica verkopen
Kylie Jenner speelt goed in op de trends en ontwikkelingen in de cosmetica branche en een van haar nieuwste uitvindingen is selfie cosmetica.
De beeldschermen van onze smartphones, tablets en computers verspreiden blauw tot paars licht. Uit Australisch onderzoek is gebleken dat vier uur per dag blootgesteld worden aan blauw licht (onze gemiddelde smartphone- en computertijd per dag) nog meer impact op de huid kan hebben dan dagelijks één uur onbeschermd zonnen. Blauw licht schijnt ook razendsnel de hoeveelheid vitamine A in de huid af te breken en is de boosdoener van een droge huid, snellere rimpelvorming en pigmentstoringen.
Elke blik op een mobiele telefoon, elke selfie, veroorzaakt dus een gevaar voor de huid, zo redeneert Kylie Jenner. En daarom bedacht ze een nieuw product: Selfie cosmetic. Dit is een crème die de huid tegen deze (gevaarlijke) HEV-straling moet beschermen. Vooral jongeren worden in toenemende mate blootgesteld aan deze straling en daarom is de cosmeticalijn “Selfie-Cosmetic” speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld. Donkere kringen, schaduwen, acne worden geretoucheerd door het glanzende effect. Hierdoor krijg je een prachtige huid, waardoor je selfies nog mooier worden. En het ruikt lekker fris: het product heeft een subtiele geur van citroen en grapefruit. De selfie cosmetica is online te koop voor € 24,95.
Influencer marketing inzetten om cosmetica te verkopen
Als je cosmetica wil verkopen dan worden influencers steeds belangrijker, het zijn de nieuwe sterren van de cosmeticabranche. In Nederland zijn er heel wat beautybloggers en -vloggers die je kunnen helpen om jouw cosmeticamerk onder de aandacht te brengen. Ik heb hier ervaring mee, ik heb al eerder influencers ingezet om doelstellingen te bereiken.
Wil jij millennials bereiken via digitale media of een social media campagne ontwikkelen waarbij je influencers inzet, dan denk ik graag met je mee. Bel gerust of neem contact op.