consumentencampagne schoonheidsspecialisten

Branchevereniging Anbos start consumentencampagne voor schoonheidsspecialisten

Consumentencampagne schoonheidsspecialisten

Gisteren, 20 april 2020, is de consumentencampagne van branchevereniging Anbos online gegaan. De nieuwe campagne luidt: “Jij bent uniek. Je huid. Je wangen. Je lippen.  Zorg goed voor jezelf en voor je huid. Juist nu je zo veel binnen zit. Geef je huid het beste, ook nu. De ANBOS-schoonheidsspecialist helpt je daar graag bij.”

Het doel van deze campagne is tweeledig: enerzijds moet het de consumenten – juist in deze tijd – aanmoedigen om contact te zoeken met de ANBOS-schoonheidsspecialist voor huidadvies. Daarnaast helpt de campagne – in deze moeilijke periode – de schoonheidsspecialisten onder de aandacht te blijven bij de consument.

Ontwikkeling consumentencampagne

Samen met de Denktank, bestaande uit ANBOS-leden, was ANBOS begin dit jaar al gestart met de ontwikkeling van een consumentencampagne om meer exposure richting de consument te krijgen.  De komende jaren zal ANBOS, ook met het oog op het nieuwe Kwaliteitsregister, veel aandacht besteden aan consumentencommunicatie.

De voorbereidingen voor deze campagne kregen een andere wending nadat de coronamaatregelen werden uitgebreid waardoor alle salons hun deuren moesten sluiten voor behandelingen. De belangrijke hoofdboodschap werd in stand gehouden; “Jouw huid is uniek. Zorg er goed voor. De ANBOS schoonheidsspecialist helpt je daar graag bij.”

“Met veel trots kijken wij naar onze ledengroep, veel schoonheidsspecialisten hebben het nu ongelooflijk zwaar. Deze ondernemers hebben veel passie voor hun vak en tonen enorm veel veerkracht. Tal van initiatieven zijn er opgetuigd om samen door deze moeilijke periode heen te komen, we zetten dat graag extra kracht bij met deze consumentencampagne.” Aldus Mayke Blokland, Manager Verenigingszaken ANBOS.  De branchevereniging heeft op dit moment ongeveer 4500 aangesloten schoonheidsspecialisten.