Branchevereniging Anbos start consumentencampagne voor schoonheidsspecialisten
Consumentencampagne schoonheidsspecialisten
Gisteren, 20 april 2020, is de consumentencampagne van branchevereniging Anbos online gegaan. De nieuwe campagne luidt: “Jij bent uniek. Je huid. Je wangen. Je lippen. Zorg goed voor jezelf en voor je huid. Juist nu je zo veel binnen zit. Geef je huid het beste, ook nu. De ANBOS-schoonheidsspecialist helpt je daar graag bij.”
Het doel van deze campagne is tweeledig: enerzijds moet het de consumenten – juist in deze tijd – aanmoedigen om contact te zoeken met de ANBOS-schoonheidsspecialist voor huidadvies. Daarnaast helpt de campagne – in deze moeilijke periode – de schoonheidsspecialisten onder de aandacht te blijven bij de consument.
Ontwikkeling consumentencampagne
Samen met de Denktank, bestaande uit ANBOS-leden, was ANBOS begin dit jaar al gestart met de ontwikkeling van een consumentencampagne om meer exposure richting de consument te krijgen. De komende jaren zal ANBOS, ook met het oog op het nieuwe Kwaliteitsregister, veel aandacht besteden aan consumentencommunicatie.
De voorbereidingen voor deze campagne kregen een andere wending nadat de coronamaatregelen werden uitgebreid waardoor alle salons hun deuren moesten sluiten voor behandelingen. De belangrijke hoofdboodschap werd in stand gehouden; “Jouw huid is uniek. Zorg er goed voor. De ANBOS schoonheidsspecialist helpt je daar graag bij.”
“Met veel trots kijken wij naar onze ledengroep, veel schoonheidsspecialisten hebben het nu ongelooflijk zwaar. Deze ondernemers hebben veel passie voor hun vak en tonen enorm veel veerkracht. Tal van initiatieven zijn er opgetuigd om samen door deze moeilijke periode heen te komen, we zetten dat graag extra kracht bij met deze consumentencampagne.” Aldus Mayke Blokland, Manager Verenigingszaken ANBOS. De branchevereniging heeft op dit moment ongeveer 4500 aangesloten schoonheidsspecialisten.
Klanten werven met een gerichte marketingaanpak
Ik ben er van overtuigd dat een mooi uiterlijk alles te maken heeft met gezond leven en gezonde voeding en dat mentaal welbevinden en wellness stress kan verminderen Ik verwacht dan ook dat deze vakgebieden in de toekomst naar elkaar toe zullen groeien en dat een holistische aanpak zoals positieve gezondheid zeer succesvol kan zijn. Hoe kun je als beauty professional inspelen op de behoefte van deze veranderende klant?
Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw salon of praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.
Speciaal voor professionals met een eigen salon of praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven. Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk.