make-up-augmented-reality

Niet meer naar de salon voor een make-up advies?

Aumentend reality is een nieuwe technologie die er voor zou kunnen zorgen dat het overbodig wordt om naar de winkel of de schoonheidssalon te gaan voor een goed make-up advies.  L’Oréal kondigt aan dat het een livestream AR-schoonheidsadvies gaat lanceren via de beauty-app van het merk NYX (professional make-up). Gebruikers van de app kunnen een live gestreamde sessie boeken met professionele visagisten en make-up artists.  In de sessie met deze professionals ziet de klant het resultaat met behulp van augmented reality.

Door het aanbieden van deze dienst hoeven klanten niet meer naar de winkel of de schoonheidssalon om het aanbrengen van make-up van een expert te leren. Geïnteresseerden kunnen een livestream naar hun telefoon sturen, waar ze maar willen, terwijl ze toch kunnen zien hoe de verschillende make-upproducten en kleuren op hun eigen gezicht er uit zullen zien.

De service is vergelijkbaar met de ervaring die een klant opdoet met een fysiek bezoek aan de winkel of de salon waarbij de make-up wordt aangebracht en ‘getest’ op de klant.  Met deze nieuwe service  kan L’Oréal een unieke klantervaring bieden aan klanten. Hoe een make-up advies met behulp van augmented reality er uit ziet kun je zelf ervaren als je de app Modiface Live download.

 

Augmented Reality is een tijdje een hype geweest door Pokémon Go en Snapchat. Maar nu zien we dat deze technologie goed toe te passen is om nuttige en zinvolle ervaringen voor consumenten te creëren. Deze nieuwe dienst van L’oreal volgt op de overname van AR Startup Modiface door L’Oréal.

Hoe ga jij ervoor zorgen dat jij je klanten informatie geeft die belangrijk voor hen is, op het juiste moment en in de juiste context?  Dat kan met behulp van inbound marketing. Hoe je dat precies kunt aanpakken leg ik je graag uit. Vul de Quickscan in, dan neem ik contact met je op.