toekomstvisie salon kliniek praktijk

Heb jij een toekomstvisie of ben je te druk bezig met je vak?

Als ondernemer ben je waarschijnlijk ook vandaag weer heel druk geweest met je bedrijf. Tijd voor reflectie en strategische zaken schieten er dan soms bij in. Je (online) marketing bijvoorbeeld. Is dat nog steeds zo scherp en effectief als toen je begon?

Alle behandelingen voor iedereen

Jij bent met je bedrijf vaak lokaal of regionaal bekend en je verdient je boterham in je lokale verzorgingsgebied. Maar er zijn meer schoonheidsspecialisten, fysiotherapeuten, huidtherapeuten en andere health- en beautyprofessionals.  Veel professionals zijn bang om zich te onderscheiden en doen het liefst alle behandelingen voor iedereen. Dat voelt veilig aan, het lijkt alsof je geen omzet misloopt. Het gevolg daarvan is dat iedereen hetzelfde doet en vervolgens hoor ik ondernemers klagen dat klanten alleen nog maar op de prijs letten?

Kiezen is gekozen worden

Om je te onderscheiden van andere professionals moet je dus iets anders gaan doen dan de anderen. Maar een keuze maken vergt lef. De meeste professionals durven het niet aan om zichzelf zo specifiek neer te zetten en dat is begrijpelijk. Want als je een duidelijke keuze maakt in dingen die je juist wel wil doen of juist niet, dan kun je ook klanten afstoten. Maar toch kan het je veel meer brengen. Want als je altijd doet wat je deed krijg je wat je altijd kreeg.

Durf jij je hoofd boven het maaiveld uit te steken?

Wat maakt succesvolle professionals anders dan anderen? Ze zijn eigenzinnig, blijven dicht bij zichzelf en dat maakt hen authentiek. Ze doen hun werk opmerkelijk goed en het enthousiasme spat ervan af. Ze hebben een eigen visie en staan ergens voor. En als je authentiek onderneemt genereer je als vanzelf aantrekkingskracht. Want een echt verhaal raakt en daarom kiezen mensen voor jou. Dat zijn de klanten waar je graag mee werkt, de klanten waarmee je een klik hebt. Niet iedereen zal echter fan van je zijn, maar dat hoeft ook niet.

Wat maakt jou authentiek?

Stel dat jij als professional iets moet bedenken wat jou authentiek maakt. Wat maakt jou anders dan anderen? Dat vinden veel professionals lastig. Want we zijn netjes opgevoed met de gedachte dat we vooral niet mogen opvallen. En dat je, als je normaal doet, dat je dan al meer dan gek genoeg bent. Want het is nogal wat om jezelf te benoemen als expert en je expertise te claimen. Om te vertellen wie jij echt bent, waar je voor staat, wat jou drijft en wat je tegenhoudt. Dat is wel even uit jouw comfortzone stappen.

Jouw toekomstvisie

Een frisse kijk op jouw online marketing doet wonderen. Wat iedereen weet dat sterke merken méér fans en méér omzet realiseren. En ook jouw omzet zal groeien wanneer je er over jouw bedrijf, jouw merk of je kliniek of praktijk duidelijk, inspirerend en consequent gecommuniceerd wordt. In een online marketingplan wordt de essentie van jouw toegevoegde waarde duidelijk gemaakt. Daarmee is de weg naar effectieve communicatie óók duidelijk. Of je nu online of offline media wil inzetten, een Facebookcampagne wil opzetten of je website wil laten checken. Met een goede toekomstvisie wordt het gemakkelijker om te bepalen hoe we jouw doelgroep kunnen raken en in beweging kunnen krijgen. Geinteresseerd? Vraag hier een quickscan aan

 

 

Reacties

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *