facebook marketing plan

Facebook marketing

Ben je actief op Facebook, maar heb je nauwelijks resultaten in de vorm van een stijging van bezoekers op je website of meer afspraken? Lees meer over de oorzaken van de tegenvallende resultaten, dan begrijp je ook waarom het opzetten van een Facebook campagne  een goed idee kan zijn.  Want om bereik te realiseren kun je vandaag de dag niet anders dan betaald adverteren op Facebook.

Wat houdt Facebookmarketing in?

Als je succesvol wilt zijn op Facebook dan vereist dat behoorlijk wat investeringen. Je moet goede teksten schrijven, goede content zoeken en berichten van je fans op elk uur van de dag beantwoorden. Daar komt nog bij dat je je Facebook statistieken zou moeten bestuderen om te weten wat wel en niet werkt, om je proces te stroomlijnen en om je rendement te verhogen. Bovendien moet op de hoogte zijn van de vele veranderingen die Facebook ondergaat.  Dit alles kost ongelofelijk veel tijd. Daarom is het ook geen wonder veel bedrijven zich vroeg of laat afvragen of het niet beter is om Facebookmarketing uit te besteden.

Facebookmarketing uitbesteden

Wanneer je Facebook-marketing uitbesteedt, ga ik jouw Facebook bedrijfspagina beheren. Ik ken de weg op Facebook, kan de statistieken voor je bekijken en weet de data goed te interpreteren.  Een goede Facebook campagne moet leiden tot meer resultaten: meer verkeer naar je website, meer merkbekendheid, meer afspraken of meer verkoop.  En het moet natuurlijk ook bijdragen aan je online imago (marktpositie bepalen). Ik weet hoe Facebook moet worden gebruikt om jouw bedrijf te promoten en ik kan daardoor meer rendement halen uit jouw online marketing.

Maar er zitten ook wat nadelen aan. Je kunt je vertrouwdheid en authenticiteit verliezen. Ik ken immers niet alle fijne kneepjes van jouw vak en de persoonlijke relaties die jij met je doelgroep / klanten hebt.  Ik kan geen foto’s of verhalen delen want die heb ik gewoon niet. Ik ben voor de aanlevering daarvan afhankelijk van jou. Als ik het van je overneem verlies je eigenlijk het insider-perspectief, en dat is precies wat jou zo authentiek maakt.

Naast de praktische kant zijn er natuurlijk ook nog de kosten. Reken zelf maar eens uit hoeveel tijd jij besteedt aan het schrijven van teksten, het plaatsen van berichten en het contact leggen met je fans. Tel daar de kosten bij op voor het bedenken van een Facebook campagne, de mediakosten voor het plaatsen van de advertenties, het inplannen van de posts en het analyseren van de resultaten. Reken maar eens uit over hoeveel uur het gaat en hang daar een uurtarief aan.

Facebook marketing gedeeltelijk uitbesteden

Het is ook mogelijk om de benodigde activiteiten voor Facebook te verdelen. Hierbij houd jij controle over jouw bedrijfspagina’s, maar besteed je een gedeelte van het werk aan mij uit.

Wat kun je dan het beste uitbesteden?

  • We bedenken een betaalde Facebookcampagne
  • Ik plan de Facebookacties in, ik target de doelgroep en analyseer de resultaten.
  • Als je mij inschakelt krijg je wel voortschrijdend inzicht in wat voor jou succesvol is op Facebook en leer je steeds beter je doelgroep te bereiken.

Wat is er nodig als je mij inschakelt

  • Je moet me minstens als moderator toegang geven tot jouw Facebookpagina.
  • Je hebt rechtenvrije foto’s of ander grafisch werk beschikbaar dat ik op Facebook kan gebruiken
  • We moeten goed afspreken waar jouw verantwoordelijkheid eindigt en die van mij begint.
  • je moet ervoor zorgen dat je een open communicatielijn hebt met mij (Whatsapp)
  • We spreken af welk mediabudget je maandelijks wil inzetten

Kosten / baten facebook marketing uitbesteden

En dan is er natuurlijk nog de prijs. Ik kan een goede vormgever inschakelen om het fotomateriaal voor Facebook te ontwerpen of aan te passen (op basis van foto’s van jou) om er Facebook posts van te maken. Ik vraag een vergoeding voor  het ontwikkelen van de campagne, het targetten van jouw doelgroep in jouw verzorgingsgebied en de juiste instellingen van de Facebookcampagne. Daarbij komen dan nog de mediakosten voor het plaatsen van de campagne op Facebook.

Na de campagne kan ik de resultaten voor je analyseren.  Daarom denk ik dat het verstandig is dat je zelf eerst een kosten-baten analyse maakt om te bepalen hoeveel tijd en energie je bespaart als je het Facebook-werk niet zelf doet en aan mij uitbesteed. Als de balans voor mij dan positief uitvalt hoor ik graag hoeveel posts je per maand wil zetten en het mediabudget (mediakosten Facebook) je wil inzetten.

Interesse?  Wil je meer informatie hierover, vul dit formulier in.

Informatie aanvragen facebook marketing plan

Informatie aanvragen facebook marketing plan

Wij houden ook niet van spam. Lees onze Privacy Statement