cursus social media zakelijk

Hoe creëer je zakelijk meer bereik, bezoekers en afspraken via je website met socia media? Wat moet je in 2018 strategisch aanpassen om meer uit je social media te halen?  Tijdens de Social Media training leer ik je ik je hoe je als professional een social media strategie op kunt zetten en hoe je deze succesvol kunt toepassen voor je eigen kliniek, prakijk of salon.  Na deze 1-daagse cursus kun je zelf aan de slag met een strategisch social mediaplan voor je eigen bedrijf.

Inhoud van de cursus:

  1. Korte social media introductie
    Wat zijn social media? Wat zijn de voor- en nadelen voor bedrijven? Wat kun je bereiken met social media? Waarom social media inzetten? De introductie schets een goed beeld over de mogelijkheden van social media voor salon, kliniek of praktijk.
  2. Social mediakanalen
    We lichten de meest gebruikte kanalen verder toe: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Wie gebruikt deze kanalen? Hoe werkt ieder kanaal? Wat zijn de voor- en nadelen per kanaal? Welk kanaal moet je als salon, kliniek of praktijk wanneer inzetten of juist niet? Indien gewenst kunnen ook andere social mediakanalen besproken worden.
  3. Social media strategie
    In dit onderdeel komen alle stappen van het realiseren van een social media strategie uitgebreid aan bod. Doelstellingen formuleren, doelgroepen segmenteren, een content planning maken, de marketingmix integratie en resultaten meten. Na iedere stap krijg je zelf de tijd om het onderdeel uit te werken. Na het doorlopen van alle onderdelen heb je een eigen strategie geformuleerd.
  4. Social media tips en tools
    De training eindigt met een aantal tips en tools. Deze maken het voor jou makkelijker om de strategie te realiseren en doelstellingen te behalen. Denk hierbij aan tips over het plaatsen van goede content of hoe je eenvoudig één bericht op meerdere kanalen kunt plaatsen.

Social media cursus voor zakelijk gebruik

Voor wie is de cursus Social Media Zakelijk bedoeld?

  • Voor professionals in beauty, health, food of wellness die al gestart zijn met social media, maar hun activiteiten naar een volgend niveau willen tillen.
  • Voor eigenaren van een kliniek, prakijk of salon die zelf hun website kunnen aanpassen | beheren

Praktische informatie

Locatie: op diverse centrale locaties in het land die goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer
Duur training: 5 uur inclusief 1 uur pauze (aanvang 10.00 uur, einde 15.00 uur)
Deelnemers: minimaal 6 – maximaal 8 deelnemers

Kosten: € 187,50 per deelnemer exclusief btw
Inclusief lunch, koffie of thee, enkele gezonde tussendoortjes.

De volgende data staan (tot nu toe) gepland voor 2018

  • donderdag 24 januari 2018 Alkmaar (vol)
  • maandag 19 maart 2018 Utrecht
  • maandag 16 april 2018 in Eindhoven
  • maandag 14 mei 2018 in Den bosch

Wil je je inschrijven voor deze cursus?  Omdat ik persoonlijke aandacht belangrijk vindt is het aantal plaatsen beperkt, dus schrijf je nu meteen in.

Inschrijving cursus social media zakelijk
Wij houden ook niet van spam. Lees onze privacy Statement

 De trainer: Inge de Munnik

Je ontvangt uiterlijk 2 weken voor aanvang van de cursus een bevestiging, de exacte locatie (op loopafstand van station) en de factuur. Deze  moet voor aanvang van de cursus voldaan zijn.

De social media training wordt gegeven door Inge de Munnik, een ervaren en onafhankelijk online marketing specialist en docent marketing.

Ik heb de kennis en ervaring om jou te leren hoe je social media zakelijk voor je kunt laten werken.

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de health, beauty en wellnessmarkt en ontwikkelingen in voeding
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist in inbound marketing: contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus.