social media marketing inge de munnik

Hoe creëer je zakelijk meer bereik, bezoekers en afspraken via je website met socia media? Wat moet je in 2018 strategisch aanpassen om meer uit je social media te halen?  Tijdens de Social Media training leer ik je ik je hoe je als professional een social media strategie op kunt zetten en hoe je deze succesvol kunt toepassen voor je eigen kliniek, prakijk of salon.

Samen met andere ondernemers leer je hoe je Social Media platformen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram maar ook Google Analytics en Google AdWords in kan zitten om je bereik te vergroten en meer klanten te werven. Door digitaal actief en beter zichtbaar te zijn op Social Media word je gezien als de specialist in jouw vakgebied. Na deze cursus kun je zelf aan de slag met een strategisch social mediaplan voor je eigen bedrijf.

Inhoud van de cursus:

  1. Korte social media introductie
    Wat zijn social media? Wat zijn de voor- en nadelen voor bedrijven? Wat kun je bereiken met social media? Waarom social media inzetten? De introductie schets een goed beeld over de mogelijkheden van social media voor salon, kliniek of praktijk.
  2. Social mediakanalen
    We lichten de meest gebruikte kanalen verder toe: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Wie gebruikt deze kanalen? Hoe werkt ieder kanaal? Wat zijn de voor- en nadelen per kanaal? Welk kanaal moet je als salon, kliniek of praktijk wanneer inzetten of juist niet? Indien gewenst kunnen ook andere social mediakanalen besproken worden.
  3. Social media strategie
    In dit onderdeel komen alle stappen van het realiseren van een social media strategie uitgebreid aan bod. Doelstellingen formuleren, doelgroepen segmenteren, een content planning maken, de marketingmix integratie en resultaten meten. Na iedere stap krijg je zelf de tijd om het onderdeel uit te werken. Na het doorlopen van alle onderdelen heb je een eigen strategie geformuleerd.
  4. Social media tips en tools
    De training eindigt met een aantal tips en tools. Deze maken het voor jou makkelijker om de strategie te realiseren en doelstellingen te behalen. Denk hierbij aan tips over het plaatsen van goede content of hoe je eenvoudig één bericht op meerdere kanalen kunt plaatsen.

Social media cursus voor zakelijk gebruik

Voor wie is de cursus Social Media Zakelijk bedoeld?

  • Voor cosmeticamerken die hun depositaires / partners willen helpen bij hun social media strategie
  • Voor professionals in voeding of leefstijl die al gestart zijn met social media, maar hun activiteiten naar een volgend niveau willen tillen.
  • Voor eigenaren van een kliniek, prakijk of salon die zelf hun website kunnen aanpassen | beheren

Je kunt tijdens deze lezing vele eyeopeners verwachten op het gebied van social media. Je zult nieuwe kennis opdoen die je direct in de praktijk kunt toepassen. Geinteresseerd? Neem dan contact met mij op

De trainer: Inge de Munnik

De training wordt verzorgd door Inge de Munnik, een ervaren en onafhankelijk online marketing specialist en docent marketing. Ik heb de kennis en ervaring om jou te leren hoe je social media zakelijk voor je kunt laten werken.

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de health, beauty en wellnessmarkt en ontwikkelingen in voeding
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en bedenker van diverse andere online concepten en campagnes. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist in inbound marketing: contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  7. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.