Zorgverzekeraar biedt verzekerden korting op platform voor gezonde levensstijl
Zorgverzekeraar beloont gezonde leefstijl
Zorgverzekeraar ONVZ gaat verzekerden helpen bij een gezonde levensstijl en is met dat doel een samenwerking aangegaan met FoodFirst Network, een online platform over gezonder leven. ONVZ is de eerste zorgverzekeraar die verzekerden gaat helpen gezondere keuzes te maken op het gebied van voeding en beweging. Concreet betekent dit voor de verzekerden van ONVZ dat zij de mogelijkheid krijgen om zich, tegen een gereduceerd tarief van 15 Euro per jaar (normaal 44,99 Euro per jaar), aan te melden op het platform van FoodFirst Network.
FoodFirst Network
Een gezonder leven begint volgens FoodFirst Network met goede voeding: “Lekker leven, goed eten en je beter voelen. Daar staan wij voor. Schuif aan bij FoodFirst Network en geniet van het leven.”. Het platform bevat honderden kookvideo’s met smakelijke en gezonde recepten. Koks als Rudolph van Veen, Andy McDonald, Sandra Ysbrandy en Bianca Jansen nemen kijkers stap voor stap mee, zodat zij eenvoudig met een laptop, tablet of telefoon in de keuken kunnen videokoken. Maar voor een gezonde leefstijl is meer nodig. FoodFirst Network bevat daarom ook video’s over beweging en ontspanning. Aan de keukentafel schuiven ook artsen, voedingsdeskundigen, diëtisten en psychologen aan.
Gezond zijn en blijven
Met de samenwerking wil ONVZ zijn verzekerden helpen en inspireren bij een goed en gezond leven. “ONVZ is er uiteraard voor wie ziek is en zorg nodig heeft”, zegt bestuursvoorzitter Jean-Paul van Haarlem. “Maar we zijn er ook voor wie gezond is en dat graag wil blijven. Een gezond leven kent vele geheimen. Het gaat namelijk niet alleen om voeding en bewegen, maar ook om ontspanning en sociale contacten. De koks, artsen en andere deskundigen van FoodFirst delen hun adviezen, recepten en tips voor een gezond en vitaal leven. Het platform is ook geschikt voor wie speciale behoeften heeft. Zo kunnen gebruikers in hun profiel bijvoorbeeld aangeven of ze willen afvallen, of dat ze een allergie of chronische ziekte hebben. Gebruikers met bijvoorbeeld een notenallergie krijgen geen recepten met noten en gebruikers met diabetes krijgen alleen suikervrije recepten te zien.”
Marketing in health, food, beauty en wellness
Ik ben er van overtuigd dat een gezonde leefstijl ervoor kan zorgen dat er bespaard kan worden op de kosten van de zorg, dat mentaal welbevinden en wellness stress kan verminderen en dat een mooi uiterlijk alles te maken heeft met gezond leven. Ik verwacht dan ook dat deze vakgebieden in de toekomst naar elkaar toe zullen groeien en dat een holistische aanpak zoals positieve gezondheid zeer succesvol kan zijn.
Mijn visie: kies voor een onderscheidende marktpositie van jouw praktijk, zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.