En nu met NeLL doorpakken op eHealth
Nationaal eHealth Living Lab
Op vrijdag 9 maart 2018 wordt het Nationaal eHealth Living Lab, NeLL genoemd, geopend. Met de oprichting van het NeLL wil het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) alle landelijke eHealth-initiatieven onder één dak brengen. In het Poortgebouw tegenover het LUMC, komt een ruimte waar apps, sensoren, ’wearables’, robots en videocommunicatiemiddelen getest kunnen worden.
NeLL gaat op zoek naar allerhande zorggebruikers, zorgverleners, onderzoekers, studenten en ICT’ers die nieuwe toepassingen willen gaan testen. Daarnaast hopen we dat via co-creatie suggesties voor verbetering naar boven komen. Een soort snelkookpan, waarin allerlei goede ideeën en suggesties geopperd kunnen worden. De mensen die deze middelen uiteindelijk gaan gebruiken, worden hiermee al vroeg in het proces betrokken in de ontwikkeling van digitale middelen om ziekten te monitoren en gezondheid te verbeteren. Het eindproduct wat daar dan uit voortkomt, is beter op de behoeften van de eindgebruiker afgestemd. NeLL volgt hierin het bedrijfsleven waar consumenten in testpanels nieuwe producten op nut, smaak of haalbaarheid beoordelen. Deze ontwikkeling is vergelijkbaar de strategie de Apple volgt om met behulp van technologie een betere patiënttevredenheid te realiseren.
Pleidooi voor innovatie
Als centrum van medische vernieuwing streeft het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) naar een (inter)nationaal erkende vooraanstaande rol in de verbetering van de kwaliteit van de gezondheidszorg. Het eHealth living Lab is daar een voorbeeld van.
Allerlei belangenbehartigers uit het werkveld houden deze dag een pleidooi voor het belang van dit initiatief en gaan met elkaar in gesprek. Zo zijn onder andere aanwezig Erik Gerritsen (VWS), Toon Verlaan (Ouderenberaad Zorg & Welzijn, Regio ZuidHolland Noord), dr. Jorit Meesters (senior onderzoeker kenniscentrum Sophie Revalidatie & Lectoraat Revalidatie Haagse Hogeschool). Radiopresentator Thomas van Zijl (BNR Nieuwsradio) praat als dagvoorzitter de ochtend aan elkaar.
Marketing in health, food, beauty en wellness
Ik ben er van overtuigd dat een gezonde leefstijl ervoor kan zorgen dat er bespaard kan worden op de kosten van de zorg, dat mentaal welbevinden en wellness stress kan verminderen en dat een mooi uiterlijk alles te maken heeft met gezond leven. Ik verwacht dan ook dat deze vakgebieden in de toekomst naar elkaar toe zullen groeien en dat een holistische aanpak zoals positieve gezondheid zeer succesvol kan zijn.
Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.
Wil je daar eens een keer over praten met mij? Vraag dan een strategie-sessie aan.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!