Ontwikkeling Beautyspot.nl
Jaarbeurs neemt online vakblad over
Jaarbeurs zag in 2013 de overname het onafhankelijke redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws als een volgende stap om vraag en aanbod van de professionele beautybranche 365 dagen per jaar bij elkaar te brengen.
Resultaten:
- Traffic op de website verdrievoudigd in 3 jaar tijd
- 80% bereikt de website via organisch zoekverkeer
- Beautyspot ontwikkelt zich van underdog naar thought leader
In 2013 werden de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs gekoppeld aan de redactionele formule van het online vakblad met als doel het ontwikkelen van een online B2B leadgeneratie platform.
Inbound marketing strategie
Door middel van het delen van vakkennis voor professionals in de schoonheidsbranche trokken we de juiste doelgroep aan. Deze inbound marketingstrategie zorgde voor een verhoging van de conversie, zowel in beursbezoek als online. Daarnaast ontstond er een echte community van beauty professionals waardoor het engagement met het platform sterk toenam.
Resultaten:
Na de introductie van het B2B leadgeneratie platform Beautyspot.nl in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde het merk zich van een underdog naar tought leader in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media. Het bereik van het online platform was in 2016 vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en had na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep.
Samen met mijn collega’s bij Jaarbeurs koppelde ik het online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws.nl aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs. Hierdoor werd het eerste online B2B platform een feit.