Campagne doelstelling:
- Awareness: bekendheid maken van het nieuwe beautydieet ‘Eet je Mooi’
- Verkoop van het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’
Onze oplossing
Multichannel strategie:
- Ontwikkeling website www.eetjemooi.nl
- Influencercampagne Beautybloggers
- Persbericht naar landelijke media
Resultaat:
Landelijke bekendheid van het nieuwe beautydieet in enkele weken tijd. De introductiecampagne werd opgepakt door landelijke kranten, radioprogramma Evers staat op, vrouwentijdschriften en een groot aantal beautybloggers.
Multichannel strategie voor optimale bekendheid en sales beautyfood dieet
Het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ werd gedistribueerd via de traditionele boekhandels en via Bol.com.
Om online ook goed zichtbaar te zijn ontwikkelden we het online platform Eetjemooi.nl met tips en recepten over voeding die bijdraagt aan een mooie huid, glanzend haar, mooie tanden en sterke nagels. Op deze website kon je tegen betaling het dieet online volgen.
Door middel van de inzet van influencers ‘(online) en het verspreiden van persberichten naar dagbladen, tijdschriften en vakbladen kreeg Eet je Mooi ongekende aandacht. Het boek werd goed verkocht, maar de verkoop via de website overtrof alle verwachtingen.
In onderstaande video kun je zien welke online en offline media aandacht hebben gegeven aan de introductie van Eet je Mooi