Google analytics webanalyse

Meten is weten. Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is. De statistieken over het bezoeken van jouw website vertellen veel over de effectiviteit van een website en mogelijke verbetermogelijkheden.  En je kunt ook meten hoe effectief campagnes zijn.

Waarom webanalyse?

Het analyseren van de statistieken van Google Analytics geeft je antwoord op de volgende vragen:

  • Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan (locatie)?
  • Wat doen ze op je website?
  • Wanneer komen ze op je website?
  • Via welke bronnen komen bezoekers op je website? Met Google Analytics kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website URL in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

Voordelen:

  • De informatie die uit deze webanalyse komt is zeer nuttig om te kijken waar het nu goed gaat, waar het niet goed gaat en via welke kanalen je meer bezoekers naar je website kunt trekken.
  • Ook als we betaalde campagnes gaan inzetten wil je volgen wat er gebeurt: hoeveel mensen komen er door deze campagne op jouw website? En wat heeft me dat gekost? Ook de statistieken van deze campagnes meet ik voor je door zodat je weet hoeveel iedere geïnvesteerde Euro je ook daadwerkelijk oplevert.

Voor een eenmalige webanalyse is toegang tot Google Analytics noodzakelijk. Uiteraard worden alle gegevens vertrouwelijk behandeld.

Website verbeteren? Of toch meer/vaker op social media posten?

Google Analytics gecertificeerdMeten is weten. Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld?  Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren.

Op basis van een webanalyse kan ik je vertellen waar je bezoekers vandaan komen en via welke kanalen er voor jou nog kansen liggen om extra bezoekers op je website te krijgen.  Is dat via Google zoekverkeer, social media, linkbuilding ? Waar kun jij het beste je tijd en/of geld inzetten?  Vervolgens kun je zelf aan de slag.  De kosten van een eenmalige webanalyse bedragen 95 Euro exclusief BTW. De communicatie vindt via e-mail plaats.

8 redenen om mij in te huren

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de health, beauty en wellnessmarkt en ontwikkelingen in voeding
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist in inbound marketing: contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus. Ben flexibel en levenslustig.

Neem daarom nu contact met me op: bel 06-44440065.  Of vul de quickscan in. Ik zal dan je website bekijken en vrijblijvend aangeven wat ik voor je kan betekenen.