webanalyse google analytics

Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is.  Weten hoe je bezoekers zich op je website gedragen is cruciale informatie voor jouw succes.  Je kunt hier het beste achter komen door je website statistieken te bekijken.  Meestal wordt daar Google Analytics voor gebruikt. Die kennis helpt je verder bij het doorgronden van wat je klant eigenlijk precies wil. Daar kun je dan vervolgens op anticiperen met gerichte marketingacties voor specifieke groepen. Je neemt beslissingen op basis van kennis uit de harde feiten en niet op basis van een (onderbuik)gevoel.

webanalyse meten weten verbeterenWat zegt Google Analytics over jouw website?

Het analyseren van de statistieken van Google Analytics geeft je antwoord op de volgende vragen:

  • Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan (locatie)?
  • Wat doen ze op je website?
  • Wanneer komen ze op je website?
  • Via welke bronnen komen bezoekers op je website? Met Google Analytics kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website URL in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

Voordelen:

  • De informatie die uit deze webanalyse komt is zeer nuttig om te kijken waar het nu goed gaat, waar het niet goed gaat en via welke kanalen je meer bezoekers naar je website kunt trekken.
  • Ook als we betaalde campagnes gaan inzetten wil je volgen wat er gebeurt: hoeveel mensen komen er door deze campagne op jouw website? En wat heeft me dat gekost? Ook de statistieken van deze campagnes meet ik voor je door zodat je weet hoeveel iedere geïnvesteerde Euro je ook daadwerkelijk oplevert.

Website verbeteren? Of toch meer/vaker op social media posten?

Google Analytics gecertificeerdOp basis van een webanalyse kan ik je vertellen waar je bezoekers vandaan komen en via welke kanalen er voor jou nog kansen liggen om extra bezoekers op je website te krijgen.  Is dat via Google zoekverkeer, social media, linkbuilding ? Waar kun jij het beste je tijd en/of geld inzetten?  Vervolgens kun je zelf aan de slag.  Als Google Analytics geinstalleerd is op jouw website dan bedragen de kosten voor een eenmalige webanalyse 95 Euro exclusief BTW. De communicatie vindt via e-mail plaats.

Meten is weten. Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld?  Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren. Wil je weten hoeveel bezoekers er op jouw website komen, waar ze vandaan komen en wat ze doen? Mail je naam en de URL van je website  en geef aan dat je geinteresseerd bent in een eenmalige webanalyse.

Indien je mij inschakelt als jouw internet marketing coach  bekijken we jouw website statistieken iedere maand om te kijken of er meer bezoekers op je website komen en om te kijken of je online marketing strategie zijn vruchten afwerpt.

Met een beter inzicht in de klantgegevens en het -gedrag kun je ook je marketingbudget beter besteden. Onnodige kosten en generieke boodschappen behoren tot het verleden. Je kunt je heel gericht wenden tot geselecteerde doelgroepen. Dat geeft een beter rendement en leidt tot lagere kosten. De klant merkt bovendien dat je begrijpt wat hij zoekt en zal dat waarderen. Die waardering leidt ertoe dat hij klant blijft. Hij heeft immers geen reden om weg te gaan.