Online propositie bepalen

Een propositie is hoe je een dienst, product of bedrijf in de markt zet. Eigenlijk is het een ander woord voor de marktingmix, alleen gebruik je het meestal in een andere context. Als je een product of dienst in de markt gaat zetten, dan ga je nadenken waarom jouw klanten dit product zouden willen kopen (de USP’s). Je moet echter ook denken aan de stijl waarmee je het product of dienst in de online in de markt gaat zetten.

doelen stellen

Als je naar een nieuwe bestemming reist, waar je nog nooit eerder geweest bent, dan stel je je navigatie systeem in om zo gericht mogelijk je doel te bereiken. Je bekijkt de mogelijke routes, kiest en vervolgens vertrek je. Bijna niemand zal zo maar een beetje in het wilde weg rond gaan rijden en hopen dat het einddoel ook daadwerkelijk bereikt wordt.

Bij online marketing is dat niet anders. Welk doel wil je bereiken? Je kunt je, net als heel veel ondernemers, laten leiden door de waan van de dag. Een mooie website laten maken, een beetje Facebooken en af en toe wat op Instagram posten? Maar, als je je echt wilt onderscheiden én het gevoel wilt hebben dat je werkelijk iets bereikt, zijn een doel en een visie onmisbaar.

Online marketing strategie

Voor het bepalen van een goede online marketing strategie heb je het volgende nodig

  • je moet de doelgroep kennen, wie is de doelgroep, wat is hun gedrag en wie zijn hun influencers?
  • creëer content waar de doelgroep zich mee kan identificeren, betrokken voelt en zich mee kan identificeren
  • de content wordt verspreid via social media kanalen en platforms. Zorg dat je duidelijk in beeld hebt op welke kanalen en platforms de doelgroep zich bevindt
  • start met meten, weten en verbeteren

Bepalen van jouw online propositie en online marketing doelstellingen

Veel ondernemers hebben moeite met het bepalen van hun online propositie en hun marketing strategie. Ze worden geleid door de dagelijkse bezigheden en nemen er soms te weinig tijd voor. Of ze zijn zo lang bezig in hun eigen marktsegment dat men er niet meer met een frisse blik naar kunnen kijken. Het kan daarom zinvol zijn om even afstand te nemen van je business.

Ik ga samen met jou op zoek naar jouw sterke punten en het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf.  Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep. En vervolgens stellen we samen vast waar jij voor wil gaan!

8 redenen om mij in te huren

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de health, beauty en wellnessmarkt en ontwikkelingen in voeding
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist in inbound marketing: contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus. Ben flexibel en levenslustig.

Neem daarom nu contact met me op: bel 06-44440065.  Of vul de quickscan in. Ik zal dan je website bekijken en vrijblijvend aangeven wat ik voor je kan betekenen.