online marketing voor schoonheidssalon

Online marketingbureau voor betere salon, kliniek en praktijk

Per 1 januari 2017 zijn de beautyvakbeurzen en het online platform Beautyspot.nl van Jaarbeurs overgedragen aan leveranciersvereniging BTP. En daarmee eindigt ook mijn werk voor Beautyspot.nl.  Ik wil nu ook de schoonheidssalon  en andere ondernemers met een kliniek of praktijk aan meer klanten en omzet helpen. Deze nieuwe online marketingaanpak (die in vaktermen inbound marketing heet) heeft zich voor Beautyspot.nl bewezen.
Maar deze marketingaanpak kan ook heel goed gebruikt worden door de ondernemer die zich durft te onderscheiden. Vaak is dat de betere salon, kliniek of praktijk.  Deze  beauty- en healthprofessionals hebben veel vakkennis en kunnen deze inzetten om lokaal hun voorsprong pakken.  Samen met de ondernemer scherp ik de online propositie opnieuw aan.  Door middel van het slim inzetten van contentmarketing, social media en SEO bouw je ook online autoriteit en dat uit zich in meer bekendheid, meer bezoekers naar je website en in meer afspraken. Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Vraag dan hier een gratis quickscan aan.

Online marketing voor Beautyspot.nl

Op 1 maart 2013 ging ik een samenwerking aan met Jaarbeurs.  Daar bracht ik de website Beautyvakbeurs.nl van Jaarbeurs en mijn eigen website Schoonheidsspecialistennieuws.nl samen in het nieuwe Beautyspot.nl. Ik was medeverantwoordelijk voor de initiële technische opzet van het platform.  Na de introductie van Beautyspot.nl op 28 oktober 2013 werd ik verantwoordelijk voor de online marketing, content, traffic, social media en verdere conceptontwikkeling van Beautyspot.nl. In drie jaar tijd ontwikkelde het platform zich van een underdog positie naar een belangrijke informatiebron voor de ondernemers in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media (gratis dus). Daar ben ik supertrots op.

Zelfstandig ondernemer

Mijn passie voor zelfstandig ondernemen, online marketing  en innovatie is altijd de rode draad geweest in mijn carrière. Toen eind jaren ’90 internet opkwam wilde ik graag uitzoeken op welke manier je producten kunt verkopen via internet. Het werd een parfumerie met online geuradvies. In 2000 werd ik de eerste vrouwelijke beheerder van Startpagina. Van de beauty.startpagina.nl natuurlijk. En zo kwam ik als nuchtere datadriven marketeer in de glamourous beautywereld terecht.

Vanaf 1999 tot 2013 ontwikkelde en exploiteerde ik diverse online concepten (webwinkels, online magazines, zowel voor consumenten als voor ondernemers). In 2011 gaf ik het boek “Eet je Mooi in 28 dagen” in eigen beheer uit met de daarbij behorende website www.eetjemooi.nl.  Ook werd ik met een aantal vrouwelijke partners winnaar van de Webwinkelvakdagen 2011 met de webwinkel Honneponnen, de winkel die het leven van vrouwen leuker maakt.  De herenonderbroeken die de verspreiding van nare geurtjes tegengingen werden een groot succes.

Online marketing strategie

Het is deze kennis en ervaring die ik graag wil inzetten om organisaties, merken en professionals het helpen bij het bepalen van hun (online) propositie. Online marketing voor de schoonheidssalon, maar ook voor andere ondernemers in beauty, food, health en wellness. Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Vraag dan hier een gratis quickscan aan.

 

Reacties

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *