Referenties en online marketing concepten

Na mijn opleiding als levensmiddelentechnoloog en het behalen van het NIMA C diploma heb ik me tot en met 1998 gespecialiseerd in marketing voor retailers.  In 1999 ben ik me gaan verdiepen in de verkoop van producten via internet en in 2000 gestart met een online parfumerie met online geuradvies. Zo kwam ik in de wereld van beauty terecht. Ik was een van de eerste vrouwelijke beheerders van Startpagina. Vanaf die tijd werk ik fulltime op internet.

Tot 2103 richtte ik mij op het zelfstandig opzetten van nieuwe online B2C en B2B businessconcepten van idee tot realisatie en de verdere ontwikkeling en exploitatie van de volgende websites en webwinkels.

* Webwinkel Alaparfumerie.nl (1999);
* BeautyNieuws.nl (2006);
* SchoonheidsspecialistenNieuws.nl (2007);
* Webwinkel Honneponnen.nl (2011); winnaar van de webwinkeldagen 2011
* Eetjemooi.nl en Beautyfood.org (2011); online dieet + boek
* Founder Beautyspot.nl (in samenwerking met Jaarbeurs) (2013-2016)

Ik ben er gewoon aan begonnen en door veel meten en weten, en schade en schande wijs geworden. Maar hierdoor heb ik wel heel veel ervaring met het resultaatgericht opzetten van websites en webwinkels. Ik weet nu wat er wel en niet werkt op internet. Mijn kennis is up-to-date op het gebied van online marketing strategie, content- en community management, social media marketing, SEO,  Google analytics (gecertificeerd!) en e-mail marketing.

Referenties

2017:
1 januari 2017: BTP neemt Beautyspot.nl over
1 april 2017: Start online marketingadvies IngedeMunnik.nl

einde versnippering beursmarkt beauty

2015 / 2016

Spreker online Friday
Trends in de beautybranche

inge de munnik spreker online friday
interview inge de munnik met schoonheidspromotie

2014

E-commerce

Publicaties in
Twinkle, 16 juli 2014

Beautyspot.nl in ecommerce

2013

Online marketingstrategie
Beautyspot.nl, introductie
oktober 2013 (video)

Publicatie in
Kosmetiek, november 2013

inge de munnik beautyspot gaat live

2013

Overname online magazine www.beautynieuws.nl en www.schoonheidsspecialistennieuws.nl door VNU Jaarbeurs

Publicatie in Expovisie en Beautyjournaal

VNU neemt online beauty platformen over
beautynieuws.nl overgenomen door vnu

2012

Social media actie opgezet voor BTW 6% voor schoonheidsspecialisten
november 2012

2011

Ontwikkeling multichannel concept www.eetjemooi.nl, boek en website

Publicatie o.a. in Spits

eet je mooi boek inge de munnik

2011

Verantwoordelijk voor online marketing strategie van webwinkel Honneponnen, winnaar webwinkelvakdagen 2011

Publiciteit in
Dutch Cowgirls, april 2011
Twinkle 18 april 2011

inge de munnik in dutch cowgirls met honneponnen
jaarbeurs in e-commerce

2006 / 2007

Verantwoordelijk voor conceptontwikkeling  en exploitatie www.beautynieuws.nl en www.schoonheidsspecialistennieuws.nl

beautynieuws.nl van inge de munnik
schoonheidsspecialistennieuws van inge de munnik

2000

Eerste vrouwelijke beheerder bij Startpagina

inge beheerder beauty.startpagina.nl

1999

Publiciteit en reactie op online verkoop cosmetica in Emerce, oktober 2001

alaparfumerie.nl in emerce

“In Nederland is sinds april 1999 alaparfumerie.nl aktief. Door middel van een zelf ontwikkelde database slagen wij er in de consument te voorzien van een persoonlijk advies. De consument kan een geur zoeken die past bij een geur die men reeds gebruikt, een geur die past bij het karakter van iemand of een geur die past bij zijn/haar sterrenbeeld.”

1999

Ontwikkeling database en webwinkel voor alaparfumerie.nl
met persoonlijk geuradvies

Persbericht in
Nieuwsbank 17 april 2000

persbericht nieuwsbank alaparumerie