Waarom mensen niet kopen bij een onbekende webshop

Je kunt heel veel bezoekers hebben op je webshop, maar daarna moet je deze bezoekers ook verleiden tot een aankoop.  Uit onderzoek van Beslist.nl blijkt dat 1 op de 5 mensen niet durft te kopen in een webshop waar men niet eerder heeft gekocht. De meest genoemde reden is dat men bang is dat de shop niet echt bestaat (17%). Er zijn naast het wel of niet bestaan van een shop ook nog andere twijfels zoals onzekerheid over de levering (15%), onduidelijkheid of het betaal- en afleverproces (13%) en het niet kunnen inschatten van de kwaliteit van de producten (10%).

Onbekende webshop moeten eerst vertrouwen winnen

Het onderzoek wijst uit dat hier voor onbekende webshops nog veel kansen liggen om het vertrouwen van de consument te winnen.  Om te beginnen met voorraadinformatie, betaalmogelijkheden en het centraal stellen van de klant.  Je kunt ook vertrouwen winnen door je webshop iets persoonlijker te maken. Laat zien we je bent en zet je fysieke adres, je KvK nummer en je telefoonnummer op je website. Ook kun je klanten vragen om reviews te schrijven over je webshop.

Verbetering webshop

Je kunt de mooiste webshop hebben en de beste producten aanbieden. Maar je bent niet de enige webshop op internet, er is heel veel concurrentie. Voor 15% van de respondenten uit dit onderzoek geldt dat zij al een vertrouwd adres hebben voor het product dat ze willen kopen.

Daarom blijft het belangrijk om mensen te laten weten dat je bestaat. Breng je webshop onder de aandacht bij de doelgroep die behoefte heeft aan jouw producten. Zowel op je fysieke adres als online.  Vervolgens kun je via je webanalyse bekijken wat het gedrag is van jouw bezoekers en of ze wel of niet kopen in je webshop.  Wie zijn ze, hoe komen ze binnen, waar komen ze vandaan? Meten is weten, en harde data zijn een belangrijk middel om de conversie van je webwinkel te verhogen.

Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Mail dan je naam en de URL van je website. Ik zal dan je website bekijken en aangeven waar mogelijk verbeteringen mogelijk zijn.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *