facebook marketing resultaten

Verbeter de resultaten van jouw facebook marketing

Heb je een (zakelijke) Facebookpagina? Doe je veel aan Facebook marketing en ben je tevreden over de resultaten?  Heb je al veel fans? Je bent actief op Facebook, je post regelmatig berichten wat levert dat  voor je op? Krijg je veel  likes? Wordt er gereageerd op je berichten en worden ze gedeeld?  En hoeveel klanten boeken een behandeling naar aanleiding van je Facebook berichten? Of zouden dat er veel meer mogen zijn? Als je nog niet tevreden bent over de resultaten van jouw Facebook marketing dan kun je eens kijken wat de oorzaken zijn en hoe dat beter kan met een Facebook marketing plan  of eencursus social media  voor professionals.

Organisch bereik van Facebook daalt

Het organisch bereik is het totale aantal unieke personen aan wie je bericht (gratis) wordt weergegeven. Volgens Facebook daalt het bereik van berichten doordat er steeds meer content wordt geproduceerd. Want steeds meer mensen en bedrijven willen met hun bericht op jouw tijdlijn komen.  Als je een bericht plaatst op jouw Facebookpagina  dan ‘concurreert’ dat met de gewone berichten op de tijdlijn van jouw fans.  Dus met de berichten die mensen erg interessant vinden, zoals de nieuwe relatie van een oude klasgenoot of de geboorte van een kind bij een kennis van je.  Facebook wil vooral de berichten plaatsen die de gebruikers waarderen. Daarom bepaalt Facebook aan de hand van een algoritme wat zij aan iemand tonen en wat niet. Een ‘gratis’ post op via je Facebookpagina bereikt maar 6% van je fans. Dat is niet veel. En dan hebben we dus al een belangrijke oorzaak te pakken van het tegenvallende resultaat van jouw inspanningen op Facebook.  In 2018 wordt het nog belangrijker om je online marketing strategie aan te passen om meer uit je social media te halen.

Hoe interessant zijn jouw Facebook berichten?

Het gaat er niet zozeer om hoe vaak je iets plaatst, maar wat je plaatst. Vergeet niet dat Facebook bij uitstek een medium dat sociaal is en dus niet bedoeld om alleen maar commerciële boodschappen te zenden. Als je vooral reclameboodschappen plaatst dan krijg je weinig reactie.  Wat wel werkt is het delen van waardevolle informatie, waar je publiek de interactie mee aan gaat en aanspoort om een bepaalde actie te ondernemen. Stel jezelf daarom bij het plaatsten van berichten op je Facebookpagina eerst de volgende vraag: Zou mijn vriend(in) dit bericht interessant genoeg vinden om het een ‘vind ik leuk’ te geven, op te reageren of te delen?

 

relevante content voor Facebook marketing

De oplossing: een Facebook marketing plan

Iedereen kan online gratis Facebook Webinars volgen om Facebook marketing te leren en zelf campagnes online te zetten. Het kost veel tijd, maar als je het leuk vindt en als je tevreden bent met de resultaten die je boekt dan is dat prima. Maar als online marketingspecialist stel ik mijn doelen hoger. Een goed Facebook marketing plan moet je online imago ondersteunen en leiden tot meer bezoekers op je website afspraken in je salon, kliniek of praktijk.

Ik help je om jouw doelgroep op Facebook te vinden en deze aan te spreken.  Samen stellen we een goede Facebookcampagne op die er voor gaat zorgen dat je meer meer bezoekers op je website krijgt en meer afspraken in je salon, kliniek of praktijk. Gemakkelijk toch? Wil je meer informatie over deze dienst, vul dit formulier in.

 

Informatie aanvragen facebook marketing plan

Informatie aanvragen facebook marketing plan

Wij houden ook niet van spam. Lees onze Privacy Statement

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *