Online propositie bepalen

In een (digitale) wereld waar het aantal merken en producten steeds verder toeneemt, is het belangrijk dat je een goede merkpositionering hebt. Dat geldt niet alleen offline, maar zeker ook ook online.  Een propositie is hoe je een dienst, product of bedrijf in de markt zet. Eigenlijk is het een ander woord voor de marketingmix, alleen gebruik je het meestal in een andere context. Als je een product of dienst in de markt gaat zetten, dan ga je nadenken waarom jouw klanten dit product zouden willen kopen (de USP’s). Je moet echter ook denken aan de stijl waarmee je het product of dienst in de online in de markt gaat zetten.  Wat beloof jij aan jouw doelgroep en wat maakt jou anders dan andere aanbieders? Wat maakt jou zo waardevol of zo anders dat de klant bereid is om een goede prijs voor jouw producten of diensten te betalen?

Als je naar een nieuwe bestemming reist, waar je nog nooit eerder geweest bent, dan stel je je navigatie systeem in om zo gericht mogelijk je doel te bereiken. Je bekijkt de mogelijke routes, kiest en vervolgens vertrek je. Bijna niemand zal zo maar een beetje in het wilde weg rond gaan rijden en hopen dat het einddoel ook daadwerkelijk bereikt wordt.

Bij online marketing is dat niet anders. Welk doel wil je bereiken? Je kunt je, net als heel veel ondernemers, laten leiden door de waan van de dag. Een mooie website laten maken, een beetje Facebooken en af en toe wat op Instagram posten? Maar, als je je echt wilt onderscheiden én het gevoel wilt hebben dat je werkelijk iets bereikt, zijn een doel en een visie onmisbaar.

Ik heb de kennis en ervaring om producten, merken en professionals helpen bij het bepalen of versterken van hun (online) propositie.

Bepalen van jouw propositie en online marketing doelstellingen

propositie bepalen online marketingVeel ondernemers hebben moeite met het bepalen van hun online propositie en hun marketing strategie. Ze worden geleid door de dagelijkse bezigheden en nemen er soms te weinig tijd voor. Of ze zijn zo lang bezig in hun eigen marktsegment dat men er niet meer met een frisse blik naar kunnen kijken. Het kan daarom zinvol zijn om even afstand te nemen van je business.

Ik kijk naar kansrijke ontwikkelingen in de markt, zoals de trends en ontwikkelingen in health, food, beauty en wellness. Vervolgens kijk ik naar de kracht van bedrijven en merken, bekijk wat ze uniek maakt in de markt.  Ik help bedrijven, merken en professionals die durven en willen aanpassen aan de snel veranderende omgeving en die een unieke, authentieke positie willen innemen in hun markt.

Laat zien waar je voor staat en claim autoriteit op jouw vakgebied. Vervolgens bepalen we welke content we online gaan zetten en via welke social media we jouw unieke boodschap gaan verspreiden. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden. Een aangescherpte (online) positionering en een goede uitvoering van je online marketing zorgt voor meer merkbekendheid, meer bezoekers op je website, meer leads en klanten.

Wil jij je online propositie versterken?

Ik ga samen met jou op zoek naar jouw sterke punten en het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf.   Het wordt altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft  zijn eigen marktgebied en eigen concurrentie. Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep. En vervolgens stellen we samen vast waar jij voor wil gaan!  Ik heb de kennis en ervaring om je hierbij de helpen:

  1. Passie voor online marketing: fulltime actief op internet sinds 1999.
  2. Kennis van de markt. trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness
  3. Ondernemer met visie, daadkracht en creativiteit. Founder van Beautyspot.nl en Eetjemooi.nl en diverse andere websites en webwinkels. Ik weet hoe internet werkt.
  4. Specialist contentmarketing, social media marketing en SEO
  5. Vakkundig: Nima C, docent marketing aan HBO en SRM.
  6. Praktisch. Plan opstellen en gewoon doen. Daarna meten, weten en verbeteren.
  7. Kennis overdragen: ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen
  8. Humor. Ik neem mezelf niet altijd even serieus.

Wil je weten hoe er meer bezoekers naar je website kunt trekken en hoe je zo veel mogelijk leads of afspraken kunt genereren? Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om met behulp van een aangescherpte propositie meer klanten te werven.