Marketing voor ondernemers in health, cosmetische behandelingen, wellness en food.

Ik heb bewondering voor ondernemers in health, cosmetische behandelingen, wellness en food die met behulp van hun vakkennis andere mensen helpen. Jullie hebben de vaardigheden en kennis om de leefstijl, het uiterlijk en de (mentale) gezondheid van klanten te verbeteren, zodat ze letterlijk of figuurlijk beter in hun vel zitten. Dat is toch fantastisch?

Helaas zijn veel vak professionals niet geboren met ondernemersbloed en benutten ze daardoor niet de volle potentie van hun bedrijf.  Dat is jammer.
In de afgelopen jaren heb ik een methode ontwikkeld waarmee jij jouw kliniek, praktijk, instituut of salon kan omvormen tot een succesvolle business. Aan deze methode liggen 8 algemene marketingprincipes die er voor zorgen dat jij als ondernemer meer succes gaat krijgen.

1. Geld verdienen

Als ondernemer in health, cosmetische behandelingen, wellness en food ben je vaak met je bedrijf begonnen uit passie.  Je houdt van je vak. Het is jouw belangrijkste doel om mensen te helpen. Sommige professionals vinden het zelfs lastig om daar geld voor te vragen.

Maar ondernemen is net even iets anders.  Als ondernemer wil je geld verdienen en streef je naar continuïteit van je onderneming. Je moet zorgen voor voldoende inkomsten.  Je weet dat je goed bent in je vak, maar wat zijn jouw diensten waard voor jouw klanten?  Je kunt niet groeien als angst en zelftwijfel je tegen houden.
Maar besef dat je ook geld kunt verdienen, juist door anderen te helpen. Voor iedereen die onderneemt is deze mindset cruciaal.

2. Wie is jouw ideale klant

Als jij je richt op iedereen (mensen met huidproblemen, mensen met stress, mensen die gezonder willen eten) dan is de kans heel groot dat niemand zich aangesproken voelt. Want het is een te algemene oplossing voor mensen met hun eigen specifieke problemen (acne, burn-out, overgewicht). propositie bepalen online marketingJij weet wel precies wat de problemen van jouw klanten zijn, en wat er in ze omgaat. Je weet ook precies hoe jij jouw klant daarbij kunt helpen, omdat je daarvoor de juiste kennis en ervaring hebt. Je kunt er niet zijn voor iedereen, durf te kiezen wie jouw ideale klant is en op welke manier jij jouw klant kunt helpen.

Voor veel ondernemers in health, cosmetische behandelingen, wellness en food is vooral de locatie en lokale marketing ook iets waar rekening mee gehouden moet worden.

3. Waar ben jij goed in?

Waarom wil je andere mensen verder helpen in hun leven? En waarom denk je dat jij dat goed kan?  Wat doe je dan precies? Wat beteken je voor je klant en waar help je ze mee? Wat is het resultaat dat je gaat behalen voor ze? Wat doe jij beter of anders dan je concurrentie?

4. Word zelf het merk

Persoonlijke branding is een must voor iedere ondernemer. Het is de manier om aan je klanten te vertellen waar je goed in bent. Vergelijk het met bier: Heineken, Amstel, Grolsch, het zijn allemaal biertjes en toch zijn ze anders.

Wat doe jij anders dan de andere professionals? Zorg dat je een eenvoudige boodschap hebt die mensen begrijpen en kunnen onthouden. Vertel je eigen verhaal.

5. Bouw aan een website die werkt

Online was vroeger een bijzaak, nu is het een must. De techniek wordt steeds toegankelijker dus dat is ook geen smoes meer om niet online te gaan. Met een website kun je bezoekers informeren over jouw producten en behandeling. Ook kun je (potentiele) klanten informeren over jouw producten en diensten.  Uiteindelijk kunnen websitebezoekers klanten worden.

6. Zet social media op de juiste manier in

Social media zijn zeer geschikt om jouw vakkennis met potentiële klanten te delen. Laat zien waar je goed in bent en bouw zo je reputatie op.

7. Van potentiële klanten naar klanten

Hoe benader je potentiële klanten en wordt je top of mind? Een propositie zegt wat over jouw aanbod (producten of diensten) die je op een bepaalde markt wil aanbieden. Wat beloof jij aan jouw doelgroep en wat maakt jou anders dan andere aanbieders? Wat maakt jou zo waardevol of zo anders dat de klant bereid is om een goede prijs voor jouw producten of diensten te betalen?  Een propositie zorgt voor duidelijkheid en onderscheid.  Je vertelt waarom jouw potentiële klanten jouw product of dienst zouden willen kopen.

8. Verkopen zonder pushen.

Mensen beslissen zelf welke producten of diensten ze aanschaffen. Mensen kopen niet de beste producten, ze kopen de producten die ze het snelste begrijpen en die hun specifieke problemen oplost.

Vernieuwende marketingaanpak voor de kliniek, praktijk of salon

ls (online) marketing expert help ik ondernemers en professional in health, cosmetische behandelingen, wellness en food met  een nieuwe marketing aanpak.

In de afgelopen jaren heb ik een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld en getest waarmee jij jouw kliniek, praktijk, instituut of salon beter zichtbaar maakt. Als gevolg daarvan wek je interesse bij potentiële klanten die je vervolgens echt klant bij je kunnen worden. Aan deze methode de bovenstaande 8 algemene marketingprincipes ten grondslag die er voor zorgen dat jij als ondernemer meer succes gaat krijgen. Deze aanpak heb ik speciaal ontwikkeld voor professionals die goed zijn in hun vakgebied, zoals professionals in de zorg, beautyprofessionals, voedingsdeskundigen en wellnessprofessionals.

Reset & Shine Online: een marketingaanpak met resultaat

Hoe lijkt het jou om een sparring partner te hebben die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied marketing en bovendien jouw markt goed kent?

Wat ga ik je leren in deze vernieuwende marketingaanpak?

  • Hoe je een stevige basis legt onder jouw praktijk, kliniek of salon zodat je kunt groeien zonder stress
  • Hoe je meer structuur krijgt in jouw marketingaanpak zodat je houvast hebt en het volhoudt
  • Waarom het zo belangrijk is om te weten wie je ideale klant is zodat je kunt werken met klanten waar je energie van krijgt
  • Hoe je je boodschap zodanig kunt formuleren dat je potentiele klanten begrijpen wat je voor ze kunt betekenen en ze de stap zetten om klant bij je te worden
  • Hoe je ervoor zorgt dat klanten aan jou denken als ze jouw producten of behandelingen nodig hebben
  • Op welke manier je je website en social media kunt inzetten en waarom dit zo belangrijk is

Wil jij weten of deze vernieuwde marketingaanpak voor jou kan werken? Lees hier meer over Reset & Shine online. de vernieuwende marketing aanpak voor de kliniek, praktijk en salon. Of neem direct contact op voor een vrijblijvend advies.