Traditionele marketing werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima, maar Inbound Marketing is the next big step in online marketing.  Want potentiële klanten zijn advertenties die onderbreken en/of niet relevant zijn meer dan beu. Ze hebben dan ook steeds minder effect.

Maar liefst 80% van de mensen die een bepaald product of dienst willen kopen gaat eerst online op zoek naar informatie. Dit betekent dus dat ze al een hele reis op internet hebben afgelegd voordat er uiteindelijk tot aanschaf wordt overgegaan.  Het is dan ook cruciaal dat je gevonden wordt. Vervolgens ga je er voor zorgen dat bezoekers op je website graag een potentiele klant willen worden en dan doorgroeien naar een tevreden klant.

Inbound marketing

Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat potentiële klanten naar jou toekomen. Dat je gevonden wordt omdat je zinvolle en handige informatie biedt voor je doelgroep. Omdat je geen reclame maakt voor je producten en diensten, maar je waardevolle kennis deelt.  Zodat ze met je in contact willen blijven gedurende hun aankoopreis, omdat je ze helpt bij het oplossen van hun probleem. Inbound marketing is daarom vooral ook een ‘mindset’ waarbij je uitgaat van eigen kennis, kunde en kracht. En het is bovendien goedkoper dan betaalde advertising campagnes.

En juist daarom is deze nieuwe marketingaanpak een hele goede marketingmethode voor professionals met een salon, kliniek of praktijk. Wanneer je bereid bent om je vakkennis te delen vinden klanten het de moeite waard om met je in contact te blijven. En dat werkt!

Hoe onderscheid jij je van andere salons, klinieken of praktijken?

onderscheidend vermogenDe beauty-, health en wellnessbranche is een sterk concurrerende markt. De bezoekers van jouw kliniek, salon of praktijk komen vaak uit de regio en daar zijn nog tal van andere bedrijven gevestigd. Daarom is het juist in deze branches van belang dat de meerwaarde van jouw kliniek, praktijk of salon aantrekkelijk gecommuniceerd wordt naar huidige en potentiële klanten.
Wil je weten hoe je je zou kunnen onderscheiden? Bekijk onderstaande filmpjes

Gevolg: meer bezoekers, meer klanten!

De kracht van Inbound marketing is de gecombineerde aanpak van Content Marketing, SEO en social media marketing. Om dit te realiseren moeten de verschillende componenten wel naadloos met elkaar samenwerken.

Een goede Inbound marketingstrategie heeft als gevolg
•    beter bereik bij de juiste doelgroep
•    verhoogde zichtbaarheid en autoriteit
•    meer organisch bezoek (=gratis bezoek) op je website
•    meer potentiele klanten en leads
•    lagere kosten per lead

Wil jij weten of deze nieuwe marketingaanpak ook voor jou kan werken? Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om met behulp van inbound marketing meer klanten te werven.