Conceptontwikkeling in food, zorg, beauty of wellness

Je hebt een idee voor een nieuw plan, een nieuw concept. Iets wat er nog niet is. De ambitie is helder, de richting is bepaald. Maar dan? Een bedrijfsstrategische richting is niet geschikt om voor te leggen aan toekomstige gebruikers. Hoe kom je van het strategische ‘wat’ naar een concreet en testbaar ‘hoe’? De conceptontwikkelingsfase vormt de brug tussen bedrijfsstrategie en de praktische invulling daarvan. De vertaling van het beoogd resultaat naar een testbaar idee of propositie.

Het doel van conceptontwikkeling moet altijd zijn om het nieuwe idee zodanig vorm te geven dat je het concept kunt testen concept bij je toekomstige gebruikers. Op basis daarvan kun je zowel een kwalitatieve als een kwantitatieve inschatting van de te verwachten acceptatie door de doelgroep. Conceptontwikkeling begint bij een idee of probleem en eindigt pas als de eindgebruiker zegt: “Wat een goed idee. Dat er dat nog niet was!”. Dat is het hoogste haalbare resultaat dat we natuurlijk nastreven.

outside the box denken inge de munnik

Mijn aanpak daarbij is als volgt
Fase 1: Doelgroepen formuleren.
Fase 2: Ontdek de behoefte, vind de potentie
Fase 3: Fix het probleem
Fase 4. Vaststellen kaders, mogelijkheden en beperkingen
Fade 5: Experimenteer
Fase 6: Maak het concept ‘kloppend’
Fase 7. Meten, weten, verbeteren

Door onze samenwerking komen we tot waardevolle nieuwe inzichten.

Focus op innovatie en resultaat

Ik help bedrijven, merken en professionals met visie, daadkracht en creativiteit bij het inspelen op een sterk veranderende markt. Ik vertaal marktkansen en klantbehoeften naar proposities en help bij het ontwikkelen, coördineren en implementeren van de (online) marketingstrategie. Een ondernemersmentaliteit, pionieren, innoveren, meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten. Ik luister, denk, praat en discussieer graag mee.

Ik ben een ervaren online marketing generalist (content marketing, social media marketing, SEO) en heb veel ervaring in B2B marketing en leadgeneratie. Op basis van insights bedenk ik concepten en campagnes die onderscheidend en vernieuwend zijn. Ik presenteer deze plannen graag en met veel enthousiasme aan stakeholders. Ik omarm innovaties en technologische ontwikkelingen.Bekijk de online concepten die ik gerealiseerd heb. 

Ik combineer mijn visie op ondernemen met mijn marketing kennis op strategisch niveau en mijn jarenlange ervaring als online marketing generalist. Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep. Wil jij weten hoe je een idee een tastbaar concept kunt realiseren?  Mail je naam en de URL van je website. Ik laat je dan snel weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn.