Nieuwe klanten aantrekken?

Als je onvoldoende inspeelt op de veranderende omgeving en je je onvoldoende onderscheidt ten opzichte van anderen heb je vaak moeite om (online) nieuwe klanten aan te trekken.  Je kunt je dan afvragen of er nog wel de juiste fit is tussen de de veranderende markt en de eigen organisatie.

Om opnieuw je positie te kunnen bepalen moet je de markt goed kennen, een duidelijke visie op marktontwikkelingen hebben en  op tijd inspringen op het veranderende consumentengedrag.   Veel bedrijven doen maar wat, maar dat is niet effectief. Succesvolle ondernemers werken met een plan, een gerichte aanpak om nieuwe klanten te werven. Wat zijn kansrijke markten en kun jij daar je je positie pakken? Waar sta jij voor?

nieuwe klanten aantrekken

FOCUS

Je kunt helaas niet overal goed in zijn.  Om succesvol op internet te kunnen opereren moet je precies weten waarom klanten jou goed vinden.  Wat maakt jouw bedrijf of merk anders dan andere bedrijven? Welke mensen kun jij helpen met jouw specifieke kennis of welk probleem kun je voor ze oplossen? Daar ga je op focussen.  Er zijn heel veel bedrijven die op het zoekwoord “restaurant”, “fysiotherapeut” of “schoonheidssalon” gevonden willen worden. Maar hoe zorg je ervoor dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt  en dat mensen naar jou doorklikken?

Ik help jou om te ontdekken wat waar jouw kracht zit en waar je kansen liggen. Ik scherp je online propositie aan indien nodig en vertaal dit in een (online) marketingstrategie op maat. Door middel van content marketing, social media en zoekmachine optimalisatie maken we vervolgens jouw aangescherpte unieke propositie online op een overtuigende manier zichtbaar.  Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.  Zo trek je nieuwe klanten aan die bij je passen. Hierdoor krijg je meer bezoekers op je website en neemt je merkbekendheid toe.

Vul je gegevens in  dan laat ik je weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn om via internet meer klanten te werven.

Inbound marketing, de nieuwe aanpak

Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat potentiële klanten jou vinden tijdens hun zoektocht op internet.  Niet door middel van betaalde advertenties of banners, maar omdat je relevante informatie biedt voor je doelgroep.  Hierdoor trek je bezoekers naar je website.

Content marketing

Bij content marketing is het doel om jouw doelgroep te laten weten hoe jij kunt helpen bij het oplossen van hun problemen. Zo krijg je de klanten die bij je passen en die bij je blijven. Je bent online beter zichtbaar en je vermijdt Adblockers

Social media marketing

Je kunt social media inzetten om jouw boodschap te verspreiden. Door actief te zijn op zorgvuldig gekozen social media kanalen, kun je je bedrijf of merk pas echt goed in de markt zetten.

SEO

Waar ben jij goed in?  En wie is jouw doelgroep?  Je wil gevonden woorden op de zoekwoorden die precies aansluiten bij het onderscheidend vermogen is van jouw product, merk of bedrijf, zodat je de juiste klanten aantrekt.