mooie website

Een mooie website maar geen nieuwe klanten

Je hebt een hele mooie website laten maken, maar het levert je weinig nieuwe klanten of kopers op. Hoe komt dat? “Van een knappe tafel kun je niet eten”, wordt er wel eens gezegd, en dat betekent zoiets als “aan uiterlijk alleen heb je niets”. Natuurlijk moet je website er mooi en verzorgd uitzien, maar heb je met je website ook een duidelijk doel voor ogen? Wat wil je bereiken met je website? De meeste salons, klinieken of praktijken willen (nieuwe) klanten aantrekken, maar doet jouw website dat ook?  En als je een webwinkel hebt dan wil je graag je producten verkopen. Heb je het idee dat je er nog niet uithaalt wat er in zit? Vraag hier een gratis quickscan aan, dan kan ik kijken waar het volgens mij goed of fout gaat.

Jouw positie in Google

Steeds meer mensen zoeken op internet naar een schoonheidssalon, een kliniek voor cosmetische ingrepen of een praktijk voor huidverbetering. Daarom is het belangrijk dat jij met je salon, kliniek of praktijk hoog in de zoekresultaten van Google verschijnt. Met welke zoekopdrachten wil je gevonden worden? Wat is je verzorgingsgebied? Lokaal of regionaal? En wat zijn je belangrijkste concurrenten? Waar sta jij in Google? Dat geldt ook voor een webwinkel. Op welke producten wil jij gevonden worden? En waar sta jij dan in Google?

Hoe betrouwbaar ben jij?
Als jouw website verschijnt in de zoekresultaten van Google, dan willen consumenten graag weten of ze te maken hebben met een betrouwbaar bedrijf. Door middel van een aantal simpele manieren kun je sneller vertrouwen winnen:

  1. Zorg ervoor dat je adres en je telefoonnummer altijd goed zichtbaar zijn op de website
  2. Als je bent aangesloten bij brancheorganisaties, zet dan de logo’s van deze organisaties op jouw website
  3. Zet foto’s van je salon, kliniek of praktijk op je website (binnen en buitenkant) en het liefst ook foto’s van de mensen die in jouw bedrijf werken
  4. Vraag aan klanten of ze willen vertellen waarom ze bij jou klant zijn geworden en zet dat op je website
  5. Heeft jouw website een SSL-certificaat? Zeker voor webwinkels is dat noodzakelijk in 2017.

Gebruiksvriendelijk

Als iemand op zoek is naar de oplossing van een bepaald probleem dan wil hij of zij dat zo snel mogelijk vinden. Daarom is de gebruikersvriendelijkheid van een website (usability) veel belangrijk dan hoe mooi het eruit ziet. Niemand zal de website van Marktplaats mooi vinden, maar hij is wel functioneel. Hoe zit dat op jouw website? Kan de bezoeker daar snel vinden waar hij naar op zoek is? Hoe ziet jouw navigatie eruit?

Technische eisen

Omdat mensen steeds vaker hun mobiele telefoon gebruiken voor het zoeken op internet moet jouw website zelfs op zo’n klein schermpje goed te lezen zijn. Dit heet een ‘responsive’ website. De websitebouwer zorgt er dan voor dat jouw website zowel op desktops, tablets en mobiel goed gepresenteerd wordt. Daarnaast moet je website een korte laadtijd hebben en is het belangrijk dat bijvoorbeeld Google Analytics goed geinstalleerd wordt.

Hoe staat het met jouw mooie website?

Heb jij ook zo’n mooie website laten maken maar heb je het idee dat je nog niet uithaalt wat er in zit? Mail dan je naam en de URL van je website naar mij voor een quickscan. Ik bekijk jouw website en kom snel daarna met een vrijblijvend advies om je website te verbeteren. Een advies op maat, want iedere professional en iedere webshop en website is anders.

 

Reacties

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *