goed werkende website schoonheidssalon

Minderheid van Nederlandse schoonheidssalons heeft goed werkende website

Telefoonboek.nl onderzocht het aantal werkende websites van schoonheidssalons in Nederland. In totaal werden 25.322 bedrijven onderzocht op een werkende website die bij Telefoonboek.nl geregistreerd staan in de categorie ‘schoonheidssalon’. Van deze ondernemingen zijn er echter slechts 13.000 economisch actief. De onderzochte ondernemingen in het bezit van een URL, maar zonder werkende website als ‘niet werkend’ meegeteld. Uiteindelijk bleek bij 6.396 schoonheidssalons sprake te zijn van een werkende website, hetgeen neerkomt op 49% van alle economisch actieve schooonheidssalons. Wel is het aannemelijk dat een gedeelte van de schoonheidssalons zonder werkende website online actief is via social media of online te vinden is via een bedrijfsvermelding.

Online informatie vinden

Een bezoek aan de schoonheidsspecialiste is voor veel mensen een verwenmoment dat niet wekelijks plaatsvindt. Voordat een afspraak wordt gepland bij een schoonheidssalon is het dus van belang om een salon te vinden die voldoet aan wensen. Om een geschikte schoonheidssalon te vinden, gaan veel mensen online op zoek naar een schoonheidssalon met een goede prijskwaliteitverhouding. Maar bieden Nederlandse schoonheidssalons online deze informatie aan waar mensen naar op zoek zijn en spelen zij in op deze online behoeftes?

Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites zijn er voor Nederlandse schoonheidssalons nog veel kansen op het gebied van online vindbaarheid. “Zeker voor de kleinere en zelfstandige schoonheidssalons kan het hebben van een werkende bedrijfswebsite een groot verschil maken. Zo kunnen schoonheidssalons een overzicht geven van behandelingen, prijslijsten en kunnen zij reviews tonen van tevreden klanten. Het vermelden van deze informatie op een bedrijfsinformatie kan daarmee bijdragen aan het aantrekken van nieuwe klanten. Hopelijk zijn deze resultaten dan ook een eyeopener voor schoonheidssalons zonder werkende website”

Werkende websites wel bijna altijd responsive

Naast het hebben van een werkende website, is er ook gekeken naar responsiveness. Wanneer een website responsive is, beweegt de webpagina automatisch mee met de schermgrootte van het apparaat waarop deze getoond wordt. Dit zorgt ervoor dat de leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid intact blijft voor zowel desktop als mobiel en tablet. In tegenstelling tot het lage percentage van werkende websites, bleek 92% van het aantal werkende websites ook responsive te zijn. Dit percentage van schoonheidssalons lijkt zich daarmee bewust te zijn van huidige online ontwikkelingen en de voordelen die daaraan gebonden zijn.

Een voordeel van een responsive design is de hogere relevantie voor bezoekers. Wanneer een website gebruiksvriendelijk is voor elk apparaat, zullen bezoekers de website langer en vaker bezoeken. Mede door de verhoogde relevantie, worden deze websites eerder getoond in zoekmachines zoals Google.

Wat houdt jou tegen om online te groeien? Twijfel jij er aan of jouw website wel goed werkt? Vul dan de quickscan in

 

Reacties

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *