wellness trend 2018

Wellness trend: Digitaal detoxen

De hele dag online, niks willen missen. Steeds meer mensen raken verslaafd aan de smartphone, social media en internet. Als er geen wifi is raken ze mensen in paniek. De druk om altijd bereikbaar te zijn leidt steeds vaker tot psychische en fysieke klachten. Nicholas Carr, auteur van het boek “Shallows: What the internet is doing to our brains”, schrijft dat we door het internet een slechtere concentratie hebben, minder creatief zijn en oppervlakkiger denken. Mensen die vaak hun telefoon checken lijken ook vaker gestrest.

Offline opladen

63% van de Nederlanders die tijdens hun vakantie niet over internet konden beschikken heeft dankzij het ‘unpluggen’ een leukere vakantie gehad, zo blijkt uit recent onderzoek. Ze hadden minder last van stress (40%) en meer aandacht hadden voor hun vakantieomgeving (45%). Naar verwachting zullen in 2018 meer consumenten tijdens hun vrije tijd (even) offline willen zijn.  Even digitaal detoxen en de tijd nemen om weer op te laden.

Digitaal detoxen staat voor het  ontgiften van ‘brein en lichaam’ door minder online te zijn, en hier ligt een kans voor de hele wellness sector.  Traditionele spa- en wellnessprofessionals kunnen consumenten gaan helpen die al klamme handjes krijgen bij het idee dat ze hun iPhone  – tijdelijk – moeten afzweren.  Neem deze mensen mee naar een rustige plaats, verban de smartphone en vervang de digitale buzz door activiteiten zoals een massage, yoga, mindfullness of heerlijke verwenbehandeling.

Hoe kun jij als health- beauty of wellnessprofessional helpen om rust te vinden?

Steeds meer consumenten hebben het moeilijk om innerlijke rust te vinden.  Ze hebben het druk, ervaren spanningen en voelen zich vaak onrustig. Vaak nemen de alledaagse beslommeringen, taken en verantwoordelijkheden de mensen zo in beslag dat bewust loskomen en innerlijke rust voelen lastig is. Toch zijn er allerlei manieren om rust te vinden. Hoe kun jij de consument daarbij helpen?

Biedt deze mensen een omgeving en activiteiten aan waardoor ze weer rust in hun hoofd krijgen, kunnen reflecteren en échte gesprekken te voeren met de mensen om zich heen. Laat mensen genieten van gezonde voeding, het moment zelf en hun omgeving en geef ze de tijd om weer op te laden.

Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

Speciaal voor professionals met een eigen praktijk hebben we hiervoor een nieuwe aanpak ontwikkeld. Samen bedenken we hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken en hoe je daarvoor jouw website en social media in kunt zetten. Als we dit goed doen hebben we voor dit plan maar 1 A4 nodig. Vervolgens leer ik je de fijne kneepjes van mijn vak om jou te helpen om je praktijk meer bekendheid te geven en meer nieuwe klanten te werven.  Lees hier meer over marketing voor vak professionals met een eigen praktijk. Zie jij dit ook als een kans? Vul dan de Quickscan in, ik help je graag.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *