Natuurlijke producten en authentieke beauty rituelen opnieuw in de belangstelling

Door de pandemie hebben veel mensen stil gestaan bij wat voor hen echt belangrijk is. Waar word je nou gelukkig van als alles om je heen onzeker is? Jezelf accepteren zoals je bent en goed voor jezelf zorgen is een belangrijke stap in het vinden van lange-termijn geluk. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen hun de focus hebben verschoven van het voldoen aan het perfecte plaatje (een onhaalbaar schoonheidsideaal) naar hun natuurlijke schoonheid. Mensen willen letterlijk en figuurlijk lekker in hun vel zitten.

Daarnaast willen steeds meer consumenten bijdragen aan klimaatverandering en duurzaamheid. Deze consumenten maken bewuste keuzes en kiezen voor duurzame cosmeticaproducten die gemaakt worden van natuurlijke ingredienten.  De aandacht voor ambachtelijke, eerlijke en pure cosmeticaproducten neemt toe.

Hernieuwde belangstelling voor eeuwenoude beauty- en gezondheidsrituelen

Door de opkomst van plastische chirurgie en huidverbetering lijken de eeuwenoude beautyrituelen even in de vergetelheid geraakt. Maar in de wellnessbranche zien  we een hernieuwde belangstelling voor authentieke behandelingen. Denk aan Ayurvedische schoonheidsbehandelingen, Scandinavische opgietingen en Hammam rituelen.
Steeds meer mensen hebben behoefte aan een Me-Time moment, dat je goed voor jezelf zorgt. Dat je even kunt ontspannen en dat je probeert te genieten van de dingen die komen, of dat nu thuis of elders is. Zo kun je mentaal ook weer opladen en word je weerbaarder.

De heilzame werking van producten uit de Dode Zee

Ook jezelf insmeren met een dikke laag peliod uit de Dode Zee en je daarna schoonspoelen in water is zo’n bekend ritueel. Het water en de modder bevatten heilzame mineralen die een positief effect hebben op lichaam, geest en de huid.  De aandacht voor Dode Zee producten is de laatste jaren misschien afgenomen, maar de bekende heilzame werking van de mineralen van de Dode Zee hebben nog niets aan kracht ingeboet. Daarom denk ik dat de tijd nu rijp is om deze mooie producten opnieuw onder de aandacht te brengen.

Samenwerkingspartners uit Jordanië

Het zijn vooral Israëlische handelsbedrijven geweest die de Dode Zee producten in Nederland bekendheid hebben gegeven.  Maar ook het buurland Jordanië ligt aan de Dode Zee. Deze bedrijven hebben in Nederland nog weinig bekendheid. Om deze reden initieert Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) in samenwerking met het CBI, de Nederlandse Ambassade in Amman, de Jordan Chamber of Industry en andere partijen een ondersteunend marktentree programma. Achter elk cosmeticabedrijf zitten mannen en vrouwen die hun verhaal willen vertellen. Ze maken cosmetica op basis van pure grondstoffen, rechtstreeks uit Jordaanse Dode Zee. Zij maken deze producten met hun handen en met hun hart.  Dus overweeg je om Dode Zee cosmetica te gaan verkopen, denk dan ook eens aan deze bedrijven