celebrity spa wellness

Is de celebrity Spa the next big thing in wellness?

Celebrity Spa in opkomst?

Celebrity Ivanka Trump opende in september 2016 haar eerste “Spa by Ivanka Trump” in Washington en onlangs opende zij haar 2e Spa in Vancouver. Beide Spa’s liggen in de luxe Trumphotels en dragen de wereldberoemde naam Trump.  De dochter van de president zou de producten en behandelingen voor deze luxe Spa zelf geselecteerd hebben.

Het merk Ivanka Trump

Ivanka Trump is een bezige bij.  Onder haar eigen merknaam ‘Ivanka Trump’  verkoopt ze onder andere handtassen en opvallende sieraden.  En in haar zelfhulpboek “Woman Who work” geeft ze tips aan andere werkende moeders hoe ze succesvol in hun baan kunnen zijn zonder hun familieleven op te geven.  Volgens Ivanka is ontspanning ook erg belangrijk bij de zoektocht naar persoonlijke ontwikkeling en dat zou de reden zijn dat zij graag haar naam wil verbinden aan de Spa’s.
Nu heeft Ivanka Trump gemakkelijk praten met haar netwerk, nanny’s en genoeg geld om alles te doen wat ze leuk vindt en dat is iets waar veel vrouwen ook wel willen. Het gevoel om te leven als rijke vrouw in een ‘over the top’ omgeving, verzorgd te worden door de beste beautyprofessionals en te genieten van de beste producten. “Luxe” en “Het beste van het beste” zijn vermoedelijk de  associaties die veel vrouwen zullen hebben bij de merknaam Ivanka Trump, maar hoe geloofwaardig is het merk?

Het merk Trump trekt volgens een nieuwe enquête niet veel klanten aan. De kenmerkende hotellijn van president Donald Trump en de kleding van zijn dochter Ivanka zitten volgens de enquête van YouGov aan de onderkant van de ranglijst van klantperceptie.  Deze merken blijven achter bij de concurrentie voor wat betreft de kwaliteit en waarde volgens de perceptie van de consument. Ze staan in de onderste 10 van de meer dan 1.600 merken bijgehouden door YouGovs BrandIndex.

Wordt de Celebrity Spa een nieuwe trend?

Het is onduidelijk of er meer Ivanka Trump-spa’s zullen komen of dat bestaande Spa’s worden omgedoopt, maar handelsmerkaanvragen in het buitenland suggereren dat ze zich op zijn minst aan het voorbereiden is voor toekomstige uitbreiding. In april 2017 kreeg ze voorlopige goedkeuring voor nieuwe handelsmerken in China, waaronder een voor Spa Services. Zou er dan ook ooit een Spa by Ivanka Trump worden geopend in Europa? Of hoe lang duurt het nog voordat Rihanna, Christina Aguilera, Cameron Diaz. Serena Williams, Nicole Kidman of Sandra Bullock hun eerste celebrity Spa zullen openen?

Hoe zorg je ervoor dat klanten, ook in de toekomst, voor jou kiezen? Ben jij in staat om in te spelen op de behoefte van deze veranderende klant? Misschien kun je je diensten uitbreiden met behandelingen op het gebied van positieve gezondheid of mentaal welbevinden  en wellness?

Mijn visie: kijk goed wat er gebeurt in jouw markt en zet de behoefte van de klant centraal in jouw marketing aanpak. Kies voor een onderscheidende propositie van jouw praktijk en zorg dat je online zichtbaar bent. Want door online te laten zien waar je goed in bent, word je ook beter gevonden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *